Променени условия при изтичане на договор на Виваком

MEnergy
Мнения: 279
Регистриран: 20 май 2010, 23:00

Променени условия при изтичане на договор на Виваком

Мнение от MEnergy » 04 яну 2019, 15:13

Здравейте,

Не знам, дали някой се е сблъсквал с това, но ако да, ще съм благодарен да сподели.

Изтича договор на Виваком, двугодишен, и служител в офис заявява, че използваната оферта е била преференциална (интернет, стационарен телефон и телевизия) и, или трябва да се подпише нов договор, или общата сума за плащане да се вдигне с близо 20 лв. месечно.

В правото няма такова нещо като задължително преподписване на даже изтекъл договор, ако той има клауза за автоматично продължаване или е валиден до прекратяване от една от страните. Лошото е, че става въпрос за мои роднини, които не могат да намерят оригиналния договор, а служителите в офисите ще кажат всичко, само и само да вземат повече пари на месец.

Та, въпросът ми е, някой сблъсквал ли се е с нещо подобно и, ако да, как е реагирал? Аз им казах да заявят, че си прекратяват договора и да видят какво ще им кажат от Виваком. На Мтел някога, като си прекратявах договора след доста години на този оператор, но и с други карти, ми извадиха от девет дерета вода да не го правя, включително с по-добри параметри на включен интернет на максимална скорост, безплатни съобщения и двойно повече минути за разговор - на по-ниска цена, отколкото им плащах тогава. Явно тук става въпрос за някакви HD канали, който били допълнително включени (но не HBO или нещо наистина значимо), но искат преподписване на по-висока цена или автоматична такава...

Мерси на всички.

iWolff
Мнения: 1051
Регистриран: 13 юли 2006, 19:51

Re: Променени условия при изтичане на договор на Виваком

Мнение от iWolff » 04 яну 2019, 15:39

Е ти сам си си отговорил на въпроса дали е задължително преподписването. Не е, но се губят преференциалните условия. В договора ясно си пише, че тези условия важат за срока на договора, тоест 2 години.
iPhone 11 + AirPods 2 + Galaxy Watch 46mm

tzincbg
Мнения: 6134
Регистриран: 22 май 2014, 08:20

Re: Променени условия при изтичане на договор на Виваком

Мнение от tzincbg » 04 яну 2019, 15:41

То задължително преподписване няма, но в договорите си пише, че промоционалните условия важат две години и след това стават стандартни. Вижте дали може да получите по-добра оферта от оператор на 123. Ако не като подадете молба за прекратяване(това вероятно ще стане успешно в третия или четвъртия офис), може и да предложат нещо по-добро, може и не.

Electronium
Мнения: 94
Регистриран: 05 юни 2018, 17:37

Re: Променени условия при изтичане на договор на Виваком

Мнение от Electronium » 04 яну 2019, 16:56

От миналата година има промяна в цените които получават фиксираните услуги в оферта КИС. А самото комбинирай и спести си важи само за 24 месеца след като е подписан. След това цената на файбъра и на iptv и на фикс телефон стават такива каквито са си стандартни за самостоятелни услуги. По-добре си преподпиши - ще ти спести нерви и пари. Ако си намериш и договора там ясно си пише в каре над стандартната такса - промоционалната за 24 месеца. А преди две години се слагаше и TVGO Start и филмови пакети с 0 лева такса - за 24 месеца, така че може и повече от 20 лева да е поскъпването.

MEnergy
Мнения: 279
Регистриран: 20 май 2010, 23:00

Re: Променени условия при изтичане на договор на Виваком

Мнение от MEnergy » 04 яну 2019, 23:35

Благодаря на всички.

Не става въпрос за мен, а за близък роднина. Междувременно намериха договора и става въпрос за 24 месеца наистина само.

Явно ще се намаляват каналите, ако разликата идва само от тях. И без друго има инсталиран Kodi на телевизора и повечето съдържание, вкл. като телевизии, го има директно през нея и без специализирана IPTV услуга. И наистина съжалявам за Vivacom, които са решили да цепят стотинката на 4, особено при комбинация от толкова услуги. Особено на стационарен телефон, който вече е пълна отживелица, а колкото повече хора се отказват, толкова по-тегаво ще им става за поддръжка (че и въобще предлагане на услугата изобщо) на единица. А и в ерата на стрийминга, в който не те и постоянно течащите като сигнал телевизии, а изборът на съдържание от потребителя, контролират потреблението.

Nattti
Мнения: 1
Регистриран: 21 май 2019, 15:09

Re: Променени условия при изтичане на договор на Виваком

Мнение от Nattti » 21 май 2019, 15:14

Aз точно 30 дни преди да изтече договора отивам да подавам заявления за прекратяване на услугата стационарен телефон и към него интернет. Приемат заявлението за прекратяване на интернета, но за телефона НЕ. трябвало първо да върнем модела които били ни предоставили безплатно преди СЕДЕМ години (намерих протокола) и чак след това 30 дневно предизвестие за телефона. и какво излиза, че пак поне 1 месец ще платиш без да ползваш..

Потребителски аватар
algor
Мнения: 1350
Регистриран: 07 сеп 2006, 10:38
Местоположение: София

Re: Променени условия при изтичане на договор на Виваком

Мнение от algor » 21 май 2019, 19:46

Nattti написа:
21 май 2019, 15:14
Aз точно 30 дни преди да изтече договора отивам да подавам заявления за прекратяване на услугата стационарен телефон и към него интернет. Приемат заявлението за прекратяване на интернета, но за телефона НЕ. трябвало първо да върнем модела които били ни предоставили безплатно преди СЕДЕМ години (намерих протокола) и чак след това 30 дневно предизвестие за телефона. и какво излиза, че пак поне 1 месец ще платиш без да ползваш..
Това спокойно можеш да обжалваш в КЗП и ще спечелиш без проблем.
Ако искаш незабавно да видиш резултатите от труда си, мий чинии!

Argetllam
Мнения: 8
Регистриран: 29 мар 2019, 15:08

Re: Променени условия при изтичане на договор на Виваком

Мнение от Argetllam » 28 май 2019, 22:17

Здравейте.... Тази тема е близка до въпроса ми затова пиша тук. Ползвам оферта "комбинирай и спести" на Виваком от с включена услуга домашен интернет + мобилна услуга. Месечната цена при сключване на договора през 2015 година беше 14,60 лв. През 2017 при продължаване на договора стана 15,80 лв. Сега при изтичане на договора на 11.07.2019 става 21,80 лв. което не ме устройва !!!
При нас има кабелни интернет доставчици при значително по добър интернет от този на Виваком на цена от 16 лв. на месец.
Затова реших да прекратя договора с Виваком и да прехвърля номера на Боб с 0 лв. месечна такса.
Въпроса е как да стане това по часове и дати. При прехвърляне на номер трябва ли да подам 30 дневно предизвестие или само за интернета ? За ходене в офис не ми говорете - всеки път казват различно поради различни причини....

Ще помоля да пишат хора направили скоро това или запознати , а не такива които предполагат че трябва да стане така....
Ще се радвам на помощта ви - Благодаря....

Отговори