Проблеми с отчитането и консумацията на МВ с Виваком Мобикс

ET
Мнения: 118
Регистриран: 04 дек 2005, 00:16

Проблеми с отчитането и консумацията на МВ с Виваком Мобикс

Мнение от ET » 24 май 2019, 22:17

Имам комбинирани услуги гласова и Мобикс 60 интернет от 2-3 месеца. Още в самото начало забелязах, че отчитането на изразходените мегабайти се обновява много бавно, на около 24 часа, понякога и близо 48 часа. Или пък на около всеки 5000 мегабайта. Освен това проверката онлайн става само ако си в WI-Fi мрежата, не може през менюто на 123, нито през андроид приложението или My.vivacom.bg - там само отчита финансовата границата. Засичането ми става на 14 число и така от 16 до 21 май бях на вилата, където е базиран Мобикса, там имам камери, които чат-пат гледам онлайн, без да прекалявам, та на 16 вечерта през сайта mobix.vivacom.bg проверката показа 0 изразходени мегабайти. Така беше до през деня на 18 май, когато станаха изведнъж точно 5000 Мб. Вечерта свалях някакъв филм, бях забравил през нощта торент-тракера, та на другия ден вечерта беше станало 10 000 Мб изразходени, остават 50 000. Което си остана така до 20 май по обяд. Вчера на 23 вечерта като дойдох отново, проверката показа напълно изразходени всички 60 000 Мб на бърза скорост. През тези 3 дни камерите почти не съм ги гледал, два-три пъти само съм се включил за по 2-3 минути. Друго консумиращо интернет-устройство няма. Питах веднага на 123 оператор кога се е осъществила тази консумация на мегабайти, оказа че че нищо не могат да ми помогнат, трябвало да чакам да излезе фактурата и тогава щяло да бъде възможно да ми дадат детайлизирана справка.
Та, ако някой има някакв а идея или се е сблъсквал с нещо подобно, ще ми бъде интересно да го чуя, защото не знам какво да мисля. Чудя се къде могат да изчезнат 50 000 Мб за 3 дни, при условие че почти няма консумация. Днес например обмена на данни за почти един ден нормално само браузване е общо 800 Мб. Уиндоуса да се е актуализирал ми се вижда множко, компютъра ми отчита 25 Гб данни през WI-Fi за последните 30 дни.
Съседи през седмицата около мен няма, случайно минаващи също, така чевероятността някой да ми е разбил паролата и ги е източил според мен е малка. И ми е още по-гадно, че трябва да чакам поне 3 седмици още, за да разбера какво се е случило и кога по-точно. Дали пък Виваком нещо не ме работят?

tzincbg
Мнения: 6134
Регистриран: 22 май 2014, 08:20

Re: Проблеми с отчитането и консумацията на МВ с Виваком Мобикс

Мнение от tzincbg » 24 май 2019, 23:44

Някой смартфон? Приложение с книги беше източило 5гб на ден, не се шегувам.

reedsolomon
Мнения: 99
Регистриран: 19 ное 2018, 22:29

Re: Проблеми с отчитането и консумацията на МВ с Виваком Мобикс

Мнение от reedsolomon » 24 май 2019, 23:59

По принцип от Виваком може да се очаква всичко (а и не само от тях). Но провери, дали на камерите/nvr/dvr (каквото ползваш) не е пусната клауд опцията. Така може да ти бекъпва видео или снимки на някой облак и да ти точи от трафика.

ET
Мнения: 118
Регистриран: 04 дек 2005, 00:16

Re: Проблеми с отчитането и консумацията на МВ с Виваком Мобикс

Мнение от ET » 25 май 2019, 01:25

Прегледах си всичките смартфони, консумацията е умерена. Но 3 дни не е имало никакво устройство включено освен DVR. Прегледах и там, но не съм сигурен - имаше някаква опция cloud разрешена, но нито адрес за качване съм конфигурирал нито съм разрешавал качване. Сега я забраних тази опция и ще погледна през нощта колко интернет ще отиде. Утре вечер ще я разреша пак и ще проверя колко ще са изразходените данни. Но ако там е причината възниква въпросът защо досега не е имало такова нещо в такъв мащаб. Благодаря за предположенията.

ET
Мнения: 118
Регистриран: 04 дек 2005, 00:16

Re: Проблеми с отчитането и консумацията на МВ с Виваком Мобикс

Мнение от ET » 05 юни 2019, 18:03

Никаква помощ от Виваком не получих, нито за отчитането, нито за справка кога са изразходени. Пробвах и на оператор, и в офис директно. Трябвало да се чака края на отчетния период, тогава може да се пусне детайлна справка.

seyfi12
Мнения: 7
Регистриран: 29 дек 2013, 15:56

Re: Проблеми с отчитането и консумацията на МВ с Виваком Мобикс

Мнение от seyfi12 » 05 юни 2019, 20:49

Здравейте и при мен от няколко месеца не ми стигат мв.Както си имам мв,от един път вече нямам ,принудих се от 30 минах на 60 .И сега същата работа този месец за пет дена отидоха всички .Само гледам клипчета не тегля филми и пак свършват .От Виваком казват само че мв,са изразходвани и нищо не могат да направят .

ET
Мнения: 118
Регистриран: 04 дек 2005, 00:16

Re: Проблеми с отчитането и консумацията на МВ с Виваком Мобикс

Мнение от ET » 23 юни 2019, 13:01

След посещение в офис на Виваком - поредното нищо. И следващата жалба:
Ползвам комбинирани услуги гласова и Мобикс 60 интернет. На 17 юни заявих в офис на Виваком , че искам да получа подробна справка за консумацията на интернет от услугата Мобикс за периода от 15 май до 14 юни тази година. Даже написах и писмено заявление. Получих уверение, че ще получа справката на посочения адрес на ел. поща до края на седмицата. Която изтича днес. Искам отново да заявя желанието си отсега нататък да получавам подробна разпечатка за консумацията на интернет услугата Мобикс 60. Като се започне от миналия отчетен период - 15 май-14 юни. Добавям, че през последните 3-4 седмици се обаждах и на оператор, ходих лично и в офис 2 пъти, а писах и веднъж в тази форма за оплаквания. До момента няма никакъв резултат. Не вярвам да е толкова трудно да се извадят няколко страници от архива и да се изпратят. Очаквам най-после да има резултат скоро.

Поздрави

TRACKER
Мнения: 331
Регистриран: 11 апр 2006, 17:49

Re: Проблеми с отчитането и консумацията на МВ с Виваком Мобикс

Мнение от TRACKER » 23 юни 2019, 15:44

Подробната справка е достъпна и на онлайн портала на вивата. В секцията с месечните сметки има подробни репорти (в ексел).

ET
Мнения: 118
Регистриран: 04 дек 2005, 00:16

Re: Проблеми с отчитането и консумацията на МВ с Виваком Мобикс

Мнение от ET » 24 юни 2019, 00:53

Е, най-после си признаха, че са гола вода. След близо месец лъгане и разнакавено между офиси и оператори по телефона.

Здравейте г-н ......,

Във връзка с вашето запитване, бихме искали да Ви информираме, че за Мобикс услугата не предоставяме детaйлизирана справка. Количеството МВ може да следите на чрез платформата ни My VIVACOM https://my.vivacom.bg/bg/BG/register, но към момента нямаме информация, за това къде сте влизал в интернет и за какво точно за изразходвани МВ-те

С уважение,
........
VIVACOM Обслужване на клиенти
TRACKER написа:
23 юни 2019, 15:44
Подробната справка е достъпна и на онлайн портала на вивата. В секцията с месечните сметки има подробни репорти (в ексел).
Колега, ако се вгледаш по-внимателно, ще видиш че това е справка само за номера от гласовата услуга, на който има и интрнет. На Мобикса няма, както ми казват в съобщението, но не вярвам, че не могат да го извадят от архива. мързел и незаинтересованост към нуждите на клиента.

tzincbg
Мнения: 6134
Регистриран: 22 май 2014, 08:20

Re: Проблеми с отчитането и консумацията на МВ с Виваком Мобикс

Мнение от tzincbg » 24 юни 2019, 06:30

На Теленор предплатена са ми вадили и са ми връщали мегабайти, неправилно таксувани към безплатни направления - Facebook zero и smart dir bg (тогава се появиха и рекламираха с безплатен трафик, който явно те плащаха), тези пък да не могат. Подозирам, че е нарочно.
Все пак:
Сканирайте за вируси с eset online scanner( той не остава в системата), махнете туулбарове и рекламни добавки ако има. Телефоните Сканирайте с avg.
Блокирайте рекламите на компютър с adblock plus, на телефон с руут с adaway, без руут с blokada.
На телефона инсталирайте no root firewall и следете трафика, на компютър glass ware ѝ споделете следващия месец.

Отговори