BMW ще похарчи милиарди, за да осигури батерии за електрическите си автомобили

Spikul
Мнения: 891
Регистриран: 23 ное 2014, 12:17

Re: BMW ще похарчи милиарди, за да осигури батерии за електрическите си автомобили

Мнение от Spikul » 25 ное 2019, 13:53

nmnikolov написа:
25 ное 2019, 13:32


Ти май не можеш и да четеш. Къде видя кола на газ... И не си купих електричка, защото първо са сравнително скъпи и втори, че нямам гараж. Като си купя скоро жилище с гараж следващата ми кола ще е или plug in hybrid или чиста електричка.
Грешка, исках да напиша бензин.
Ами купи си, няма лошо. Но ето че сам казваш, че има ограничения обаче.
Сега остава и да ми отговориш на другия въпрос - колко масла, ремъци и ремонти са нужни за да избиеш батерията.

AVKansazov
Мнения: 3945
Регистриран: 22 сеп 2010, 14:10

Re: BMW ще похарчи милиарди, за да осигури батерии за електрическите си автомобили

Мнение от AVKansazov » 25 ное 2019, 14:07

1. и 2. Донякъде вярно, но ако предположим че някой ни подари домашна зарядна станция (струва 2-3000лв). Но тя не се калкулира към горивото, нали?
Не че нещо ама това ми прилича на тези които като подпишат договор и си вземат телефон на изплащане калкулират таксата към цената на телефона и почват да мрънкат колко скъп излизал... а това че говорят и ползват интернета и другите услуги включени вътре не се брои.
Lenovo Moto Z2 Force 9.0 + Lenovo Z6 Pro 9.0 + Huawei MediaPad M5 Lite 10 8.0 + Xiaomi MiBox 3 8.0
+ Minix Neo U9-H 7.1.2 + Huawei Watch GT Sport + Huawei Band 3 Pro

npet
Мнения: 1215
Регистриран: 07 фев 2014, 12:05

Re: BMW ще похарчи милиарди, за да осигури батерии за електрическите си автомобили

Мнение от npet » 25 ное 2019, 14:10

nmnikolov написа:
25 ное 2019, 13:21
И не знаех, че карам спортен модел автомобил - преди 2 месеца си купих нова Octavia 1.5 турбо бензин 150 к.с. с DSG... Отделно, че и метановата версия, която е 136 к.с. я има с DSG! И вземи прочети първата генерация на DSG7 със сухи съединители колко сериозни проблеми имат. Японците и корейците също имат DSG.
Честито и безаварийни километри. Моето ДСГ е на 240к и няма проблем. Не са толкова зле, даже са доста добре :)
Относно предавките, вече си с автоматик, не го мисли.

nmnikolov
Мнения: 1009
Регистриран: 19 ное 2008, 22:47

Re: BMW ще похарчи милиарди, за да осигури батерии за електрическите си автомобили

Мнение от nmnikolov » 25 ное 2019, 14:28

npet написа:
25 ное 2019, 14:10
nmnikolov написа:
25 ное 2019, 13:21
И не знаех, че карам спортен модел автомобил - преди 2 месеца си купих нова Octavia 1.5 турбо бензин 150 к.с. с DSG... Отделно, че и метановата версия, която е 136 к.с. я има с DSG! И вземи прочети първата генерация на DSG7 със сухи съединители колко сериозни проблеми имат. Японците и корейците също имат DSG.
Честито и безаварийни километри. Моето ДСГ е на 240к и няма проблем. Не са толкова зле, даже са доста добре :)
Относно предавките, вече си с автоматик, не го мисли.
Тук голям спор се води, но аз си признавам, че все още електричките си излизат по-скъпо от ДВГ. Естествено разликата се стопява с времето и след време няма да са толкова скъпи. Иначе DSG-тата са страхотни, но дано не се налага ремонт. Обаче кеф цена няма и затова твърдо реших, че ще е автоматик, независимо дали ще се налага да я ремонтирам след време или не... Аз за мен решението съм си го взел - досега съм имал само 2 коли - първата си я взех нова преди 7 години. Преди 2 месеца пак си взех нова, но все още събираме пари за жилище и нямаме възможност да зареждаме автомобил в гараж. До 4-5 години планираме да си вземем и жилище и задължително ще е с гараж, така че следващата кола ще бъде най-вероятно plug in hybrid. За 4-тата вече не знам, но до тогава си мисля, че електричките вече няма да са толкова скъпи...

Иначе за обслужването на ДВГ докато е в гаранция спокойно си заминават едно 5к за 5 години. То Октавията я дават обслужване на 2 години или 30к., ама само който не му пука за колата може да го спазва това. Аз твърдо ще сменям на 10к, което си прави по време на гаранцията едно 9 обслужвания по 300-400 лв. Сухото DSG го дават необслужваемо, ама това е тотална глупост. То може би това го твърдят само нашите глупаци по официалните сервизи. Обслужване на Haldex и т.н. Евентиално в зависимост от стила на каране може и съединители да се сменят, което си е консуматив.

За мен автомобила трябва да е надежден и да ме придвижда от точка А до Б и да има определени екстри. Затова аз съм твърд привърженик на електричките - доста по-прости са и има много по-малко неща, които се чупят. И мразя да се занимавам със сервизи. Това е и причината досега да карам само нови автомобили.

Spikul
Мнения: 891
Регистриран: 23 ное 2014, 12:17

Re: BMW ще похарчи милиарди, за да осигури батерии за електрическите си автомобили

Мнение от Spikul » 25 ное 2019, 15:01

nmnikolov написа:
25 ное 2019, 14:28


Тук голям спор се води, но аз си признавам, че все още електричките си излизат по-скъпо от ДВГ. Естествено разликата се стопява с времето и след време няма да са толкова скъпи. Иначе DSG-тата са страхотни, но дано не се налага ремонт. Обаче кеф цена няма и затова твърдо реших, че ще е автоматик, независимо дали ще се налага да я ремонтирам след време или не... Аз за мен решението съм си го взел - досега съм имал само 2 коли - първата си я взех нова преди 7 години. Преди 2 месеца пак си взех нова, но все още събираме пари за жилище и нямаме възможност да зареждаме автомобил в гараж. До 4-5 години планираме да си вземем и жилище и задължително ще е с гараж, така че следващата кола ще бъде най-вероятно plug in hybrid. За 4-тата вече не знам, но до тогава си мисля, че електричките вече няма да са толкова скъпи...

Иначе за обслужването на ДВГ докато е в гаранция спокойно си заминават едно 5к за 5 години. То Октавията я дават обслужване на 2 години или 30к., ама само който не му пука за колата може да го спазва това. Аз твърдо ще сменям на 10к, което си прави по време на гаранцията едно 9 обслужвания по 300-400 лв. Сухото DSG го дават необслужваемо, ама това е тотална глупост. То може би това го твърдят само нашите глупаци по официалните сервизи. Обслужване на Haldex и т.н. Евентиално в зависимост от стила на каране може и съединители да се сменят, което си е консуматив.

За мен автомобила трябва да е надежден и да ме придвижда от точка А до Б и да има определени екстри. Затова аз съм твърд привърженик на електричките - доста по-прости са и има много по-малко неща, които се чупят. И мразя да се занимавам със сервизи. Това е и причината досега да карам само нови автомобили.
Доста спорно е дали ще повтинеят. Както виждаш петрола не поевтинява с повишаване на търсенето, а напротив - увеличава се. Същото го очаквам и с батериите, защото използват изкопаеми ресурси.
Сега дали са по-надеждни не знам. Би трябвало да е така, но съдейки по себе си, най-големи разходи имам по окачването, не по двигателя.
Да не говорим от риска от самозапалване при ПТП. А за ЕМП тепърва ще се получават данни как влияе при толкова мощни двигатели до купето.
За мен неяснотите са доста.

MEnergy
Мнения: 279
Регистриран: 20 май 2010, 23:00

Re: BMW ще похарчи милиарди, за да осигури батерии за електрическите си автомобили

Мнение от MEnergy » 25 ное 2019, 16:24

При електромобилите и частично - при plug-in хибридите - го има и проблемът с extremely low frequency (ELF) electromagnetic fields (EMF). Не искам да навлизам отново в темата за 5G, убиващо птиците, но излъчванията при работа на електродвигателите и батериите, разположени сантиметри до/под пътниците, са постоянни при движение (и зареждане) и според много изследвания - канцерогенни и водещи до други физиологични отклонения. Същевременно, над 90% от всички изследвания върху въздействието им се подават към съответните агенции от производителите. Същото като с FDA (Food & Drugs Administration) в САЩ и агенцията в ЕС на централно ниво, където Монсанто/Байер заявяват открито година след година, че количествата Раундъп и пестициди в ГМО-царевицата и други продукти са безвредни и безопасни. А самите агенции се оправдават, че понеже хората изяждали различни типове плодове и зеленчуци дневно (а не едни и същи и от един производител), то количествата съдържани токсини се уравновесявали и самобалансирали:(( В същото време, независими изледвания потвърждават проблеми от електромагнитните излъчвания (особено дългосрочни), започвайки с чувствителните групи със сърдечни, стендове, различни устройства и др. По същата причина (но вече за висок волтаж), даже и през комунизма, когато прикриваха всякаква информация, по време на строежа на панелните комплекси, правеха отстояния от поне 150 метра на блоковете от високоволтовите електропроводи. Нещо, което вече никой не спазва при новите кооперации.

Същевременно и доколкото знам, нито един производител не филмира купето и особено зоната на електродвигателите и батериите. Има стотици научни статии за отделните ефекти и за разлика от вероятните конспирации за 5G, при електромобилите стартът на изследванията започва около 2014 и резултатите са тревожни. Единствено, защото все още те са твърде скъпи и непопулярни, няма законови регулации и изисквания за EMF per person/kg/area в най-засегнатите зони.

Колкото до това какво би било на изгодно и природосъобразно, хибридите за мен са перфектния баланс към момента. Преди време, бях гледал доста сериозен градски тест на Toyota C-HR хибрид, при който потреблението на бензин в почти постоянно задръстване не превиши 4 литра, по-скоро беше около 3-3 и нещо. Без значение на марката, пробегът е неограничен, батерията ти дава свобода при потегляне и в задръствания, извънградско консумацията е минимална. Зареждането отнема минимално време и е между другото.. Може да се използва 10+ и повече години и струва x3 по-малко от стандартна електричка към момента. Не защитавам ДВГ, но текущи предложения, базирани на Li-Ion комбинации от множество клетки и високоволтови зареждания, не са електромобилното бъдеще, което всички чакаме. Трябват батерии от нов рециклируем и възобновяем тип с нетоксично производство с редки елементи, стандартно напрежение на зареждане, бързо такова по технология (не натягане с волтаж), и много цикли. Заедно със съответните електромагнитни защити за пътниците. Li-Ion/Po си имат приложение - за телефони, power banks и уреди с малка мощност и в постоянна близост до контакт. И нищо друго.


Spikul
Мнения: 891
Регистриран: 23 ное 2014, 12:17

Re: BMW ще похарчи милиарди, за да осигури батерии за електрическите си автомобили

Мнение от Spikul » 25 ное 2019, 19:28

MEnergy написа:
25 ное 2019, 16:24
При електромобилите и частично - при plug-in хибридите - го има и проблемът с extremely low frequency (ELF) electromagnetic fields (EMF). Не искам да навлизам отново в темата за 5G, убиващо птиците, но излъчванията при работа на електродвигателите и батериите, разположени сантиметри до/под пътниците, са постоянни при движение (и зареждане) и според много изследвания - канцерогенни и водещи до други физиологични отклонения. Същевременно, над 90% от всички изследвания върху въздействието им се подават към съответните агенции от производителите. Същото като с FDA (Food & Drugs Administration) в САЩ и агенцията в ЕС на централно ниво, където Монсанто/Байер заявяват открито година след година, че количествата Раундъп и пестициди в ГМО-царевицата и други продукти са безвредни и безопасни. А самите агенции се оправдават, че понеже хората изяждали различни типове плодове и зеленчуци дневно (а не едни и същи и от един производител), то количествата съдържани токсини се уравновесявали и самобалансирали:(( В същото време, независими изледвания потвърждават проблеми от електромагнитните излъчвания (особено дългосрочни), започвайки с чувствителните групи със сърдечни, стендове, различни устройства и др. По същата причина (но вече за висок волтаж), даже и през комунизма, когато прикриваха всякаква информация, по време на строежа на панелните комплекси, правеха отстояния от поне 150 метра на блоковете от високоволтовите електропроводи. Нещо, което вече никой не спазва при новите кооперации.

Същевременно и доколкото знам, нито един производител не филмира купето и особено зоната на електродвигателите и батериите. Има стотици научни статии за отделните ефекти и за разлика от вероятните конспирации за 5G, при електромобилите стартът на изследванията започва около 2014 и резултатите са тревожни. Единствено, защото все още те са твърде скъпи и непопулярни, няма законови регулации и изисквания за EMF per person/kg/area в най-засегнатите зони.

Колкото до това какво би било на изгодно и природосъобразно, хибридите за мен са перфектния баланс към момента. Преди време, бях гледал доста сериозен градски тест на Toyota C-HR хибрид, при който потреблението на бензин в почти постоянно задръстване не превиши 4 литра, по-скоро беше около 3-3 и нещо. Без значение на марката, пробегът е неограничен, батерията ти дава свобода при потегляне и в задръствания, извънградско консумацията е минимална. Зареждането отнема минимално време и е между другото.. Може да се използва 10+ и повече години и струва x3 по-малко от стандартна електричка към момента. Не защитавам ДВГ, но текущи предложения, базирани на Li-Ion комбинации от множество клетки и високоволтови зареждания, не са електромобилното бъдеще, което всички чакаме. Трябват батерии от нов рециклируем и възобновяем тип с нетоксично производство с редки елементи, стандартно напрежение на зареждане, бързо такова по технология (не натягане с волтаж), и много цикли. Заедно със съответните електромагнитни защити за пътниците. Li-Ion/Po си имат приложение - за телефони, power banks и уреди с малка мощност и в постоянна близост до контакт. И нищо друго.
Споделям напълно мнението ти.
За жалост екранировката служи само за предпазване от електрическото поле, което се поражда от промяна на напрежението, докато промяната на тока води до поява на магнитно поле, което обаче не може да се екранира напълно. При движение на електромобил, честотата му започва от 1 Hz до 6 kHz.
Темата е много дълга, но на хора с кардиостимулатори (пейстмейкъри) е много опасно да се возят в такива електромобили, защото не трябва да се подлагат на магнитни полета превишаващи 130 микро тесли. Такива стойности са измерени в абсолютно всички електрички, но няма да давам линк, защото мисля, че не тук му е мястото.
Иначе варианти има и той на първо време би бил масова газификация, а на по-следващ етап - водород в батерии или дори ДВГ. Водородът обаче се съхранява трудно, но като екологичност е без алтернатива.

Мilen
Мнения: 1939
Регистриран: 29 окт 2014, 14:46

Re: BMW ще похарчи милиарди, за да осигури батерии за електрическите си автомобили

Мнение от Мilen » 25 ное 2019, 21:47

MEnergy написа:
25 ное 2019, 16:24
...

Поздравления за страхотното мнение! Балансирано, с излагането на конкретни факти и данни, без ултра- либерална пропаганда и опит за налагане!! За мен винаги е било удоволствие да чета такива мнения!

tzincbg
Мнения: 6134
Регистриран: 22 май 2014, 08:20

Re: BMW ще похарчи милиарди, за да осигури батерии за електрическите си автомобили

Мнение от tzincbg » 25 ное 2019, 23:19

Може да е интелигентно написано и страхът е обоснован, но няма страшно . Електромагнитните полета са обект на строг контрол и за всички модели до момента са доста под допустимите нива. Не само защото биха смутили човек, но и фината електроника също.
https://www.sintef.no/en/latest-news/no ... tric-cars/

https://hps.org/publicinformation/ate/q12127.html

Отговори