BMW ще похарчи милиарди, за да осигури батерии за електрическите си автомобили

Потребителски аватар
Ванката
Мнения: 9091
Регистриран: 15 сеп 2011, 10:28

Re: BMW ще похарчи милиарди, за да осигури батерии за електрическите си автомобили

Мнение от Ванката » 24 ное 2019, 16:51

npet написа:
24 ное 2019, 15:47
Ванката написа:
24 ное 2019, 14:18
Това i3 на BMW изглежда много добре, но и там отиваме на 50-60 000 лева за ново. :D
BMW i3
Базов модел: 76 000 лв. (по данни от бмв.бг). Ужас :(
Абе има нови на по 10-20000 км от средата на 2018 година с най-висок клас оборудване, за 50-60000 лева. Обаче са си цифра. Не са за моя джоб все още. :D
Samsung Galaxy S10+ PRISM SILVER 128GB
Samsung MicroSD 128GB EVO Plus UHS-I (U3)
Samsung Galaxy S9+ CORAL BLUE 64GB
GARMIN vivoactive 3

iavorski
Мнения: 915
Регистриран: 01 мар 2006, 22:30

Re: BMW ще похарчи милиарди, за да осигури батерии за електрическите си автомобили

Мнение от iavorski » 24 ное 2019, 22:55

npet написа:
24 ное 2019, 11:16
iavorski написа:
23 ное 2019, 17:44
От нормален монофазен контакт в гаража докато спиш на нощна енергия за 8 часа можеш да си осигуриш дори след загубите от преобразуване пробег за 100 км. Хайде сега сметни една нощ зареждане за колко дни градско стига. Аз лично в София рядка правя повече от 20 км като това включва и превоз на половинката до нейната работа. Тоест една нощ от обикновен контакт = 5 работни дни в София. Зимата да кажем 3. Къде е проблема тогава - че нямаме гаражи, а не приказки за индустриален ток, трифазен ток, специално зарядно и т.н.
:lol:
Коментираната кола (ι3, модел 2017) има обсег от 130км (по спецификация) с 17 часа зареждане.
Но ти и зареди за 100км за 8 часа. Браво за ентусиазма.
Аз лично коментирам електрическите коли. Недоразумението i3 някак си влезе в темата "Може или не може да се зарежда от контакта“. Отговора е - може. А по въпроса за разходите - дори към днешна дата вече е по-евтино да притежаваш нова тройка спрямо ново Камри. И под тройка не визирам бг мечтата с синьо-бял пропелер на "реални" 120 хил.км.

Потребителски аватар
Ванката
Мнения: 9091
Регистриран: 15 сеп 2011, 10:28

Re: BMW ще похарчи милиарди, за да осигури батерии за електрическите си автомобили

Мнение от Ванката » 25 ное 2019, 10:53

Нещо интересно за ел.автомобилите. 10 причини човек да си закупи такъв автомобил, чак аз се замислих... Няма да поставям линк към статията, за да не спамя!
Трябва ли да си закупите електрически автомобил? Всъщност, след време всички ще караме на ток, това вече изглежда съвсем сигурно. Днес обаче електромобилите са по-скоро рядкост на пътя, където продължават да доминират колите с бензинови или дизелови двигатели. Очакванията обаче са това да се промени с бързи темпове.

Днес вече има достатъчно причини да притежавате или наемете ЕПС. Тук ще подчертаем десетте основни предимства:

1. Намалявате месечните си разходи за гориво - да караш на ток излиза до 10 пъти по-евтино от бензин/дизел.

2. Започвате деня си с пълен резервоар - без повече нервни посещения на бензиностанцията рано сутрин преди работа. Разбира се, този аргумент е валиден само ако разполагате с гараж или зарядна станция пред дома си, но има и други варианти за зареждане.

3. Наслаждавате се на много бързо ускорение - това ще направи вашите изпреварвания по-безопасни, а удоволствието от шофирането е несравнимо.

4. Ограниченията за автомобили задвижвани от бензин/дизел в центъра на големите градове са неизбежни в близко бъдеще. В Амстердам ги забраняват напълно от 2030, а другите столици и по-големи градове ще ги последват скоро.

5. Нула вредни емисии. Това не е просто грижа за природата - намаляването на вредните емисии в града е пряко свързано с качеството на живота и здравето!

6. Възползвате се първи от технологиите - най-новите технологии в автомобилния свят правят своя дебют именно в задвижвани от ток превозни средства.

7. По-ниски разходи за обслужване на автомобила - изцяло електрическите автомобили имат по-малко движещи се части в сравнение с традиционните коли и обслжването им е значително по-евтино.

8. Доста по-тихо шофиране - електрическите мотори са почти безшумни. Представете си само град с пъти по-нисък фонов шум от улиците...

9. Друго предимство което си заслужава да се отбележи е, че батериите в масовия случай са монтирани на пода, което допринася за нисък център на тежестта и прави автомобила много по-стабилен.

10. Данъчни облекчения - възползвайте се докато все още ги има - в България за електромобилите не се плаща годишен данък, а в големите градове се паркира безплатно.

БОНУС: Ако сега купувате нов автомобил и заложите на такъв, задвижван от двигател с вътрешно горене, след 5 години загубата на стойност ще е толкова висока, че само тя би оправдала по-високата първоначална цена на електромобила. С навлизането на забрани за движение и ограничения за автомобилите, използващи бензин/дизел, само след няколко години тези автомобили ще са непродаваеми на вторичния пазар. Избирайки електромобил, ще избегнете този косвен, но значителен разход!

Ако ви харесва, как звучат тези предимства, то най-вероятно електрическият автомобил е подходящ избор за вас.
Samsung Galaxy S10+ PRISM SILVER 128GB
Samsung MicroSD 128GB EVO Plus UHS-I (U3)
Samsung Galaxy S9+ CORAL BLUE 64GB
GARMIN vivoactive 3

npet
Мнения: 1216
Регистриран: 07 фев 2014, 12:05

Re: BMW ще похарчи милиарди, за да осигури батерии за електрическите си автомобили

Мнение от npet » 25 ное 2019, 11:17

Ванката, ти вярваш ли на тези писания?
Хайде да им направим разбивка:

1. и 2. Донякъде вярно, но ако предположим че някой ни подари домашна зарядна станция (струва 2-3000лв). Но тя не се калкулира към горивото, нали?

3. Глупости. Динамичните характеристики са сходни.

4. Валидно само за милионните градове и никъде не е прието окончателно. В тези градове и в момента е супер скъпо да влезеш с кола, та малцина го правят.

5. Глупости. Вредните емисии остават в теца до града и във фабриката за батерии. Това че не са ни под носа, не значи че ги няма.

6. Глупости. Технологиите са еднакви при всички автомобили, без значение от двигателя.

7. Глупости. Смяната на батерията без пари ли я броим?

8. Вярно, но отчасти. Новите електрички са задължени по закон да имитират звук на кола.

9. Вярно.

10. Вярно.

Бонус. Грешно. Електричките струват първоначално 50-100% повече от еквивалента с ДВГ. На вторичния пазар не би струвала нищо, никой не би инвестирал тонове пари за нова батерия.

nmnikolov
Мнения: 1011
Регистриран: 19 ное 2008, 22:47

Re: BMW ще похарчи милиарди, за да осигури батерии за електрическите си автомобили

Мнение от nmnikolov » 25 ное 2019, 12:09

npet написа:
25 ное 2019, 11:17
Ванката, ти вярваш ли на тези писания?
Хайде да им направим разбивка:

1. и 2. Донякъде вярно, но ако предположим че някой ни подари домашна зарядна станция (струва 2-3000лв). Но тя не се калкулира към горивото, нали?

3. Глупости. Динамичните характеристики са сходни.

4. Валидно само за милионните градове и никъде не е прието окончателно. В тези градове и в момента е супер скъпо да влезеш с кола, та малцина го правят.

5. Глупости. Вредните емисии остават в теца до града и във фабриката за батерии. Това че не са ни под носа, не значи че ги няма.

6. Глупости. Технологиите са еднакви при всички автомобили, без значение от двигателя.

7. Глупости. Смяната на батерията без пари ли я броим?

8. Вярно, но отчасти. Новите електрички са задължени по закон да имитират звук на кола.

9. Вярно.

10. Вярно.

Бонус. Грешно. Електричките струват първоначално 50-100% повече от еквивалента с ДВГ. На вторичния пазар не би струвала нищо, никой не би инвестирал тонове пари за нова батерия.
3. Динамичните харестеристика изобщо не са същите, особено ако сравняваме масовите с ДВГ с електрички, а не супермощните коли с ДВГ, които вдигат до 100 за под 4 секунди.

5. Вредните емисии от ТЕЦ-а и фабриката за батерии е много по-лесно да се контролират и намаляват за разлика от емисиите от автомобилите - не се знае на кой му е запушен DPF-а и го е манхнал, на кой му е свален катализатора и т.н.

6. Масово производителите напоследък започнаха да инвестират оргомни суми в електрически автомобили, а някои от тях дори съобщиха, че замразяват разработките на ДВГ.

7. Обслужването е доста по-евтино и това е факт. Имаш гаранция на батерията, която не е по-малко от гаранцията на автомобил с ДВГ. Много често дори батериите са с доста дълга гаранция и не се знае изобщо дали ще се наложи някаква смяна в следващите 10 години. Отделно я кажи колко пари струва на ДВГ смяната на съединители(особено на автоматик), масла, филтри, ремонт на скоростни кутии (особено на автоматик), ремонт на двигател и всичките други стотици проблеми, които липсват при електричките?

8. Не е точно така. Доколкото четох последното решение на ЕК е автомобили да имат такъв звук, който обаче ще може да се изключва от шофьора. В крайна смет обаче най-вероятно ще го променят в бъдеще и няма да може да се изключва.

Spikul
Мнения: 897
Регистриран: 23 ное 2014, 12:17

Re: BMW ще похарчи милиарди, за да осигури батерии за електрическите си автомобили

Мнение от Spikul » 25 ное 2019, 12:59

nmnikolov написа:
25 ное 2019, 12:09
npet написа:
25 ное 2019, 11:17
Ванката, ти вярваш ли на тези писания?
Хайде да им направим разбивка:

1. и 2. Донякъде вярно, но ако предположим че някой ни подари домашна зарядна станция (струва 2-3000лв). Но тя не се калкулира към горивото, нали?

3. Глупости. Динамичните характеристики са сходни.

4. Валидно само за милионните градове и никъде не е прието окончателно. В тези градове и в момента е супер скъпо да влезеш с кола, та малцина го правят.

5. Глупости. Вредните емисии остават в теца до града и във фабриката за батерии. Това че не са ни под носа, не значи че ги няма.

6. Глупости. Технологиите са еднакви при всички автомобили, без значение от двигателя.

7. Глупости. Смяната на батерията без пари ли я броим?

8. Вярно, но отчасти. Новите електрички са задължени по закон да имитират звук на кола.

9. Вярно.

10. Вярно.

Бонус. Грешно. Електричките струват първоначално 50-100% повече от еквивалента с ДВГ. На вторичния пазар не би струвала нищо, никой не би инвестирал тонове пари за нова батерия.
3. Динамичните харестеристика изобщо не са същите, особено ако сравняваме масовите с ДВГ с електрички, а не супермощните коли с ДВГ, които вдигат до 100 за под 4 секунди.

5. Вредните емисии от ТЕЦ-а и фабриката за батерии е много по-лесно да се контролират и намаляват за разлика от емисиите от автомобилите - не се знае на кой му е запушен DPF-а и го е манхнал, на кой му е свален катализатора и т.н.

6. Масово производителите напоследък започнаха да инвестират оргомни суми в електрически автомобили, а някои от тях дори съобщиха, че замразяват разработките на ДВГ.

7. Обслужването е доста по-евтино и това е факт. Имаш гаранция на батерията, която не е по-малко от гаранцията на автомобил с ДВГ. Много често дори батериите са с доста дълга гаранция и не се знае изобщо дали ще се наложи някаква смяна в следващите 10 години. Отделно я кажи колко пари струва на ДВГ смяната на съединители(особено на автоматик), масла, филтри, ремонт на скоростни кутии (особено на автоматик), ремонт на двигател и всичките други стотици проблеми, които липсват при електричките?

8. Не е точно така. Доколкото четох последното решение на ЕК е автомобили да имат такъв звук, който обаче ще може да се изключва от шофьора. В крайна смет обаче най-вероятно ще го променят в бъдеще и няма да може да се изключва.
3. И кои са масовите електрички с тези по-големи динамични характеристики? За сега аз знам за една сравнително достъпна функционална електричка и тя е Лийф. Обаче ускорението е стандартно и не впечатлява.
4. Това са рестрикции, не избор на компаниите.
5. Как така обслужването е по-евтино, като смяташ, че автоматиците били със съединителни? Повечето японски автоматици са вариатори, а старите са с хидроусилватели. Само ВАГ имат автоматици с по два съединители, но на по-спортните модели.
И колко често се прави този ремонт на автоматици и ДВГ, защото са под 2000 лева, а една батерия на Лийф е над 20 000 лева?
И колко мислиш, че ще изкара една батерия, като е литиево-йонна и има 500 цикъла. Хайде сам сметни с пробег от 300 км по 500 цикъла, колко ще изкараш. 150 000 км казва математиката, а ти какво ще кажеш?
Та за тези 150 000 км колко ремонти, масла и филтри ще смениш, за да ти излезе сметката. Да не говорим, че няма да се разминеш без ремонти на ходовата част на електричката, защото е по-тежка - само батерията и е 300 кг.
Електричките не са лоши като идея, но не им придвайте митични способности, които нямат.

npet
Мнения: 1216
Регистриран: 07 фев 2014, 12:05

Re: BMW ще похарчи милиарди, за да осигури батерии за електрическите си автомобили

Мнение от npet » 25 ное 2019, 13:09

Тц, тц, тц.

3. Конете на ток бягат по-бързо ли?
Сравнение:
eGolf PSM 136hp - 0-100км/ч : 9.6 сек. - ток!
Голф TDI 115hp 0-100км/ч : 10.2 сек.
Голф TDI 150hp 0-100км/ч : 8.6 сек.
Golf 1.5 TSI DSG 131hp 0-100 : 9.1сек.

Извод - бягат абсолютно еднакво. Ускорението и скоростта при електричкие същата както при ДВГ.

4. Сравняваш нова електричка и стара кола с ДВГ? Сравни колите от магазина или в еквивалентно състояние.

6. Инвестират, но в двигатели на ток и батерии. Интерирор, екстериор, системи за безопасност, инфотеймънт и т.н. са еднавки без значение от двигателя.

7. Ще те разочаровам. Ел. колите имат скоростна кутия и съединител ;) Даже може да избираш с каква скосортна кутия да си купиш.
И гаранцията на батерията е малко по-така. Ето на извадка от VW за Голф:
Гаранция на високоволтовата батерия на автомобила е 8 (осем) години или 160 000 (сто и шестдесет хиляди) км. пробег (което от двете събития настъпи първо) на всички материали или производствени дефекти – за автомобили с високоволтова батерия. Високоволтова батерия е такава, чието основно предназначение е постоянно задвижване на целия автомобил чрез съответен електродвигател. Постепенното намаляване на капацитета на батерията с течение на времето е естествен процес от характера на компонента и не представлява дефект съгласно условията на гаранцията, доколкото намаляването на капацитета на батерията не е по-голямо от предвиденото за това превозно средство в ръководството на потребителя.
източник: https://www.volkswagen.bg/e-golf-1/noviyat-e-golf
Т.е. имаш гаранция че ще работи, но с колко ли капацитет?

nmnikolov
Мнения: 1011
Регистриран: 19 ное 2008, 22:47

Re: BMW ще похарчи милиарди, за да осигури батерии за електрическите си автомобили

Мнение от nmnikolov » 25 ное 2019, 13:21

Spikul написа:
25 ное 2019, 12:59
3. И кои са масовите електрички с тези по-големи динамични характеристики? За сега аз знам за една сравнително достъпна функционална електричка и тя е Лийф. Обаче ускорението е стандартно и не впечатлява.
4. Това са рестрикции, не избор на компаниите.
5. Как така обслужването е по-евтино, като смяташ, че автоматиците били със съединителни? Повечето японски автоматици са вариатори, а старите са с хидроусилватели. Само ВАГ имат автоматици с по два съединители, но на по-спортните модели.
И колко често се прави този ремонт на автоматици и ДВГ, защото са под 2000 лева, а една батерия на Лийф е над 20 000 лева?
И колко мислиш, че ще изкара една батерия, като е литиево-йонна и има 500 цикъла. Хайде сам сметни с пробег от 300 км по 500 цикъла, колко ще изкараш. 150 000 км казва математиката, а ти какво ще кажеш?
Та за тези 150 000 км колко ремонти, масла и филтри ще смениш, за да ти излезе сметката. Да не говорим, че няма да се разминеш без ремонти на ходовата част на електричката, защото е по-тежка - само батерията и е 300 кг.
Електричките не са лоши като идея, но не им придвайте митични способности, които нямат.
При електричките си имаш постоянно еднакъв въртящ момент, докато при ДВГ ти трябва турбо и т.н. Само че турбото работи от определени обороти. Турбо дупка да ти говори нещо? Отделно често се налага да се сваля предавка, което също е загуба на време.

Ти май не четеш. Аз споменавам всички кутии, не само автоматиците. И ръчните кутии имат съединители. И не знаех, че карам спортен модел автомобил - преди 2 месеца си купих нова Octavia 1.5 турбо бензин 150 к.с. с DSG... Отделно, че и метановата версия, която е 136 к.с. я има с DSG! И вземи прочети първата генерация на DSG7 със сухи съединители колко сериозни проблеми имат. Японците и корейците също имат DSG.

Spikul
Мнения: 897
Регистриран: 23 ное 2014, 12:17

Re: BMW ще похарчи милиарди, за да осигури батерии за електрическите си автомобили

Мнение от Spikul » 25 ное 2019, 13:27

nmnikolov написа:
25 ное 2019, 13:21
При електричките си имаш постоянно еднакъв въртящ момент, докато при ДВГ ти трябва турбо и т.н. Само че турбото работи от определени обороти. Турбо дупка да ти говори нещо? Отделно често се налага да се сваля предавка, което също е загуба на време.

Ти май не четеш. Аз споменавам всички кутии, не само автоматиците. И ръчните кутии имат съединители. И не знаех, че карам спортен модел автомобил - преди 2 месеца си купих нова Octavia 1.5 турбо бензин 150 к.с. с DSG... Отделно, че и метановата версия, която е 136 к.с. я има с DSG! И вземи прочети първата генерация на DSG7 със сухи съединители колко сериозни проблеми имат. Японците и корейците също имат DSG.
А ти да си чувал за механичен компресор?
Може да има много неща, но повечето автоматици нямат съединители, които да се сменят.
Дал съм ти конкретни сметки и чакам да ми кажеш какви ремонти за 20 000 лева ще направиш след 150 000 км, че да избиеш задължителната смяна на батерията.
Апропо, защо не си купи електричка, а кола на газ?

nmnikolov
Мнения: 1011
Регистриран: 19 ное 2008, 22:47

Re: BMW ще похарчи милиарди, за да осигури батерии за електрическите си автомобили

Мнение от nmnikolov » 25 ное 2019, 13:32

Spikul написа:
25 ное 2019, 13:27
nmnikolov написа:
25 ное 2019, 13:21
При електричките си имаш постоянно еднакъв въртящ момент, докато при ДВГ ти трябва турбо и т.н. Само че турбото работи от определени обороти. Турбо дупка да ти говори нещо? Отделно често се налага да се сваля предавка, което също е загуба на време.

Ти май не четеш. Аз споменавам всички кутии, не само автоматиците. И ръчните кутии имат съединители. И не знаех, че карам спортен модел автомобил - преди 2 месеца си купих нова Octavia 1.5 турбо бензин 150 к.с. с DSG... Отделно, че и метановата версия, която е 136 к.с. я има с DSG! И вземи прочети първата генерация на DSG7 със сухи съединители колко сериозни проблеми имат. Японците и корейците също имат DSG.
А ти да си чувал за механичен компресор?
Може да има много неща, но повечето автоматици нямат съединители, които да се сменят.
Дал съм ти конкретни сметки и чакам да ми кажеш какви ремонти за 20 000 лева ще направиш след 150 000 км, че да избиеш задължителната смяна на батерията.
Апропо, защо не си купи електричка, а кола на газ?
Ти май не можеш и да четеш. Къде видя кола на газ... И не си купих електричка, защото първо са сравнително скъпи и втори, че нямам гараж. Като си купя скоро жилище с гараж следващата ми кола ще е или plug in hybrid или чиста електричка.

Отговори