Ценовата разлика между електрическите автомобили и тези с ДВГ се стопява

npet
Мнения: 1097
Регистриран: 07 фев 2014, 12:05

Re: Ценовата разлика между електрическите автомобили и тези с ДВГ се стопява

Мнение от npet » 13 авг 2019, 23:39

Относно гаранциите за ел. коли на Фолксваген - https://www.volkswagen.bg/e-golf-1/novi ... -materiali
Гаранцията на батерията е до 160000км и до 8години. Гаранцията означава - батерията работи и има поне 70% от първоначалния капацитет.
Пробег - макс 300км, практически до 200км с нова батерия.

Положението е смехотворно.
Търсете си други балъци за ел. коли с такива цени и характеристики.

Мilen
Мнения: 1843
Регистриран: 29 окт 2014, 14:46

Re: Ценовата разлика между електрическите автомобили и тези с ДВГ се стопява

Мнение от Мilen » 14 авг 2019, 09:24

npet написа:
13 авг 2019, 23:39
Пробег - макс 300км, практически до 200км с нова батерия.

Положението е смехотворно.
Търсете си други балъци за ел. коли с такива цени и характеристики.

Абсолютно. За пробега бих добавил- зимата е под 200 км. При отрицателни темперетури заряда на батерията рязко пада. В щатите имаше студена вълна тази зима с темперетури от -20, -30 за две седмици и по новините се гледаха жалки картинки как собственици бутат Тесли с напълно изтощени от студа батерии...

Spikul
Мнения: 748
Регистриран: 23 ное 2014, 12:17

Re: Ценовата разлика между електрическите автомобили и тези с ДВГ се стопява

Мнение от Spikul » 14 авг 2019, 09:41

Мilen написа:
14 авг 2019, 09:24
npet написа:
13 авг 2019, 23:39
Пробег - макс 300км, практически до 200км с нова батерия.

Положението е смехотворно.
Търсете си други балъци за ел. коли с такива цени и характеристики.

Абсолютно. За пробега бих добавил- зимата е под 200 км. При отрицателни темперетури заряда на батерията рязко пада. В щатите имаше студена вълна тази зима с темперетури от -20, -30 за две седмици и по новините се гледаха жалки картинки как собственици бутат Тесли с напълно изтощени от студа батерии...
Не само в студа, но и в жегата батерията пада. На магистрала има официални таблици на Тесла, че дори и на най-голямата батерия, пробегът на магистрала с 140 км/ч пада почти двойно, с включен климатик.
Да не говорим, че литиево-йонна батерия е опасно да се изтощава под 5%, а в същото време се препоръчва зареждане на бързите зарядни не повече от 80%. Така, че реалния пробег намалява драстично и няма нищо общо със зададения от производителя.

Мilen
Мнения: 1843
Регистриран: 29 окт 2014, 14:46

Re: Ценовата разлика между електрическите автомобили и тези с ДВГ се стопява

Мнение от Мilen » 14 авг 2019, 10:06

Spikul написа:
14 авг 2019, 09:41

Не само в студа, но и в жегата батерията пада. На магистрала има официални таблици на Тесла, че дори и на най-голямата батерия, пробегът на магистрала с 140 км/ч пада почти двойно, с включен климатик.
Да не говорим, че литиево-йонна батерия е опасно да се изтощава под 5%, а в същото време се препоръчва зареждане на бързите зарядни не повече от 80%. Така, че реалния пробег намалява драстично и няма нищо общо със зададения от производителя.

Благодаря за допълнението. Картината става още по жалка...

Трябва да си много облъчен с либерална пропаганда, за да си купиш електро кола при това положение. Не случайно Фолксваген предвиждат не повече от 100 000 бройки на година да има търсене за тези "автомобили".

npet
Мнения: 1097
Регистриран: 07 фев 2014, 12:05

Re: Ценовата разлика между електрическите автомобили и тези с ДВГ се стопява

Мнение от npet » 14 авг 2019, 11:28

Не познавам собственик на ел. мпс, та нямам сведения от първа ръка.
Данните по-горе са от официалните спецификации на производителя, а знаем че те са "оптимистични".
Имах шеф с Тесла (извън БГ). При пътуване надалеч споделяше че е трудно. През лятото, по зарядните станции, има опашки, зарежда се бавно и на всеки 200км (т.е. закъснение от 1-2 часа за всяко дозареждане). В града (Лондон) му бе безплатно влизане в център и паркиране - огромен плюс и спестява много пари - основната причина да вземе ел. кола.

Ако цените се изравнят, ще е добро предложение за градска и/или втора кола.
За извън града и/или първа кола - само традиционно гориво - бензин/дизел/газ.

Редовно пътуваме семейно 300+ км на веднъж, често нощем, ел.колите са абсолютно непригодни за подобни пътешествия.
Почивните дни - за 1-2 дни на море/балкан - непригодни пак.
Ежедневни пътувания в града - каране на деца, магазин, работа и подобни - супер.

radko89
Мнения: 203
Регистриран: 30 авг 2008, 21:42

Re: Ценовата разлика между електрическите автомобили и тези с ДВГ се стопява

Мнение от radko89 » 14 авг 2019, 11:55

Имам приятел в щатите, който си купи тесла 3-ката.
Направи пътуване "west coast-east coast-west coast" за 6 дни, с по едно преспиване по средата на пътя.
През цялото друго време зареждаше на fast-charger-ите на тесла по пътя.
каза, че като цяло под 15% на батерията не е падал, но и рядко я е зареждал повече от 80-85%, само когато колата му сметне, че има повече разстояние между станциите.
Иначе каза, че след като е задал маршрута колата му планира на кои станции за по колко време да спира, до колко процента ще е паднала батерията и до колко трябва да я зарежда за да продължи пътуването.

като цяло пътуването му е излязло 350$ (за ~6000мили или ~10000км) в зареждане по супер-чардж станциите а средното време на заряд на всяка е било между 20 и 40 минути но не повече. (някой да пробва пак да каже, че е скъпо...)
Средният пробег на зареждане е бил 220 мили (около 350км), което е напълно нормално. Това означава, че на всеки 350 км е спирал за около 30тина мин почивка (кафе, цигара, хапване) и е продължавал.

Относно цената на батерията след 5тата - 6тата година - в щатите ги изкупуват за станционарно ползване през тесла и можеш винаги да направиш схемата на 3 до 5 години да сменяш колата с нова.

Не ми казвайте, че всичко това не е по-добре от дизел.. просто трябва страхотна инфраструктура, която отсъства навсякъде освен в щатите (за нещастие)...

hristonikolov
Мнения: 100
Регистриран: 23 фев 2009, 12:16

Re: Ценовата разлика между електрическите автомобили и тези с ДВГ се стопява

Мнение от hristonikolov » 14 авг 2019, 12:02

Със сигурност не е по екологично от дизела! Производството на батерии замърсява в пъти повече околната среда от среден клас дизел!

Ама всички пишат колко е еко ел. Автомобила, щото батериите се произвеждат в трети страни и не цапат при тях....

vitef
Мнения: 1
Регистриран: 14 авг 2019, 12:09

Ценовата разлика между електрическите автомобили и тези с ДВГ се стопява

Мнение от vitef » 14 авг 2019, 12:09

Ей, не спря да загнива тоя либерален запад, ве... От 1946г. гние... Ето и долара... аха-аха да се срине и рублата или юана да стане световна валута... Акции падат... полицията направо застрелва на улицата демонстрантите и навсякъде содомия и гейски либерализам... не пропуснах ли Сорос?!
Нема да се плашите! Скоро ще загние съвсем... Тесла и СпейсЕкс ще фалират, а Илон ще признае, че по-добър от РФ-ския нефт и газ няма... Да живее Роскосмос, Лада Калина... малкото злобно, плешиво жуже-xyйл0! Наздраве!

kipe
Мнения: 879
Регистриран: 13 окт 2007, 20:59

Re: Ценовата разлика между електрическите автомобили и тези с ДВГ се стопява

Мнение от kipe » 14 авг 2019, 12:21

vitef написа:
14 авг 2019, 12:09
Ей, не спря да загнива тоя либерален запад, ве... От 1946г. гние... Ето и долара... аха-аха да се срине и рублата или юана да стане световна валута... Акции падат... полицията направо застрелва на улицата демонстрантите и навсякъде содомия и гейски либерализам... не пропуснах ли Сорос?!
Нема да се плашите! Скоро ще загние съвсем... Тесла и СпейсЕкс ще фалират, а Илон ще признае, че по-добър от РФ-ския нефт и газ няма... Да живее Роскосмос, Лада Калина... малкото злобно, плешиво жуже-xyйл0! Наздраве!
Добре си му отговорил. Има хора непомнещи миналото и с промити мозъци.
Цитирам, защото се страхувам, че ще бъде изтрито.

Spikul
Мнения: 748
Регистриран: 23 ное 2014, 12:17

Re: Ценовата разлика между електрическите автомобили и тези с ДВГ се стопява

Мнение от Spikul » 14 авг 2019, 12:34

radko89 написа:
14 авг 2019, 11:55
Имам приятел в щатите, който си купи тесла 3-ката.
Направи пътуване "west coast-east coast-west coast" за 6 дни, с по едно преспиване по средата на пътя.
През цялото друго време зареждаше на fast-charger-ите на тесла по пътя.
каза, че като цяло под 15% на батерията не е падал, но и рядко я е зареждал повече от 80-85%, само когато колата му сметне, че има повече разстояние между станциите.
Иначе каза, че след като е задал маршрута колата му планира на кои станции за по колко време да спира, до колко процента ще е паднала батерията и до колко трябва да я зарежда за да продължи пътуването.

като цяло пътуването му е излязло 350$ (за ~6000мили или ~10000км) в зареждане по супер-чардж станциите а средното време на заряд на всяка е било между 20 и 40 минути но не повече. (някой да пробва пак да каже, че е скъпо...)
Средният пробег на зареждане е бил 220 мили (около 350км), което е напълно нормално. Това означава, че на всеки 350 км е спирал за около 30тина мин почивка (кафе, цигара, хапване) и е продължавал.

Относно цената на батерията след 5тата - 6тата година - в щатите ги изкупуват за станционарно ползване през тесла и можеш винаги да направиш схемата на 3 до 5 години да сменяш колата с нова.

Не ми казвайте, че всичко това не е по-добре от дизел.. просто трябва страхотна инфраструктура, която отсъства навсякъде освен в щатите (за нещастие)...
Само, че в САЩ бензина е 70 цента за литър, а Модел 3 все още е едни 10 000$ по-скъпа от аналогична кола с ДВГ, което си е бензин за едни около 200 000 км, сметнато като разлика. Да не забравяме иначе, че при една масовост на електрички, цената на тока ще скочи, защото и той е акцизна стока.
Няма безплатен обяд, но ДВГ може да се движи и на водород и дори 2009 г. БМВ бяха предсерийно пуснали 7-ца на водород, но за жалост на този етап трудно се съхранява и добива.
Лошото е когато лобизма и еко фашистите налагат със забрани и диктатура едната технология за сметка на друга.

Заключена