Ценовата разлика между електрическите автомобили и тези с ДВГ се стопява

Мilen
Мнения: 1824
Регистриран: 29 окт 2014, 14:46

Re: Ценовата разлика между електрическите автомобили и тези с ДВГ се стопява

Мнение от Мilen » 14 авг 2019, 10:06

Spikul написа:
14 авг 2019, 09:41

Не само в студа, но и в жегата батерията пада. На магистрала има официални таблици на Тесла, че дори и на най-голямата батерия, пробегът на магистрала с 140 км/ч пада почти двойно, с включен климатик.
Да не говорим, че литиево-йонна батерия е опасно да се изтощава под 5%, а в същото време се препоръчва зареждане на бързите зарядни не повече от 80%. Така, че реалния пробег намалява драстично и няма нищо общо със зададения от производителя.

Благодаря за допълнението. Картината става още по жалка...

Трябва да си много облъчен с либерална пропаганда, за да си купиш електро кола при това положение. Не случайно Фолксваген предвиждат не повече от 100 000 бройки на година да има търсене за тези "автомобили".

npet
Мнения: 1073
Регистриран: 07 фев 2014, 12:05

Re: Ценовата разлика между електрическите автомобили и тези с ДВГ се стопява

Мнение от npet » 14 авг 2019, 11:28

Не познавам собственик на ел. мпс, та нямам сведения от първа ръка.
Данните по-горе са от официалните спецификации на производителя, а знаем че те са "оптимистични".
Имах шеф с Тесла (извън БГ). При пътуване надалеч споделяше че е трудно. През лятото, по зарядните станции, има опашки, зарежда се бавно и на всеки 200км (т.е. закъснение от 1-2 часа за всяко дозареждане). В града (Лондон) му бе безплатно влизане в център и паркиране - огромен плюс и спестява много пари - основната причина да вземе ел. кола.

Ако цените се изравнят, ще е добро предложение за градска и/или втора кола.
За извън града и/или първа кола - само традиционно гориво - бензин/дизел/газ.

Редовно пътуваме семейно 300+ км на веднъж, често нощем, ел.колите са абсолютно непригодни за подобни пътешествия.
Почивните дни - за 1-2 дни на море/балкан - непригодни пак.
Ежедневни пътувания в града - каране на деца, магазин, работа и подобни - супер.

radko89
Мнения: 192
Регистриран: 30 авг 2008, 21:42

Re: Ценовата разлика между електрическите автомобили и тези с ДВГ се стопява

Мнение от radko89 » 14 авг 2019, 11:55

Имам приятел в щатите, който си купи тесла 3-ката.
Направи пътуване "west coast-east coast-west coast" за 6 дни, с по едно преспиване по средата на пътя.
През цялото друго време зареждаше на fast-charger-ите на тесла по пътя.
каза, че като цяло под 15% на батерията не е падал, но и рядко я е зареждал повече от 80-85%, само когато колата му сметне, че има повече разстояние между станциите.
Иначе каза, че след като е задал маршрута колата му планира на кои станции за по колко време да спира, до колко процента ще е паднала батерията и до колко трябва да я зарежда за да продължи пътуването.

като цяло пътуването му е излязло 350$ (за ~6000мили или ~10000км) в зареждане по супер-чардж станциите а средното време на заряд на всяка е било между 20 и 40 минути но не повече. (някой да пробва пак да каже, че е скъпо...)
Средният пробег на зареждане е бил 220 мили (около 350км), което е напълно нормално. Това означава, че на всеки 350 км е спирал за около 30тина мин почивка (кафе, цигара, хапване) и е продължавал.

Относно цената на батерията след 5тата - 6тата година - в щатите ги изкупуват за станционарно ползване през тесла и можеш винаги да направиш схемата на 3 до 5 години да сменяш колата с нова.

Не ми казвайте, че всичко това не е по-добре от дизел.. просто трябва страхотна инфраструктура, която отсъства навсякъде освен в щатите (за нещастие)...

hristonikolov
Мнения: 98
Регистриран: 23 фев 2009, 12:16

Re: Ценовата разлика между електрическите автомобили и тези с ДВГ се стопява

Мнение от hristonikolov » 14 авг 2019, 12:02

Със сигурност не е по екологично от дизела! Производството на батерии замърсява в пъти повече околната среда от среден клас дизел!

Ама всички пишат колко е еко ел. Автомобила, щото батериите се произвеждат в трети страни и не цапат при тях....

vitef
Мнения: 1
Регистриран: 14 авг 2019, 12:09

Ценовата разлика между електрическите автомобили и тези с ДВГ се стопява

Мнение от vitef » 14 авг 2019, 12:09

Ей, не спря да загнива тоя либерален запад, ве... От 1946г. гние... Ето и долара... аха-аха да се срине и рублата или юана да стане световна валута... Акции падат... полицията направо застрелва на улицата демонстрантите и навсякъде содомия и гейски либерализам... не пропуснах ли Сорос?!
Нема да се плашите! Скоро ще загние съвсем... Тесла и СпейсЕкс ще фалират, а Илон ще признае, че по-добър от РФ-ския нефт и газ няма... Да живее Роскосмос, Лада Калина... малкото злобно, плешиво жуже-xyйл0! Наздраве!

kipe
Мнения: 876
Регистриран: 13 окт 2007, 20:59

Re: Ценовата разлика между електрическите автомобили и тези с ДВГ се стопява

Мнение от kipe » 14 авг 2019, 12:21

vitef написа:
14 авг 2019, 12:09
Ей, не спря да загнива тоя либерален запад, ве... От 1946г. гние... Ето и долара... аха-аха да се срине и рублата или юана да стане световна валута... Акции падат... полицията направо застрелва на улицата демонстрантите и навсякъде содомия и гейски либерализам... не пропуснах ли Сорос?!
Нема да се плашите! Скоро ще загние съвсем... Тесла и СпейсЕкс ще фалират, а Илон ще признае, че по-добър от РФ-ския нефт и газ няма... Да живее Роскосмос, Лада Калина... малкото злобно, плешиво жуже-xyйл0! Наздраве!
Добре си му отговорил. Има хора непомнещи миналото и с промити мозъци.
Цитирам, защото се страхувам, че ще бъде изтрито.

Spikul
Мнения: 719
Регистриран: 23 ное 2014, 12:17

Re: Ценовата разлика между електрическите автомобили и тези с ДВГ се стопява

Мнение от Spikul » 14 авг 2019, 12:34

radko89 написа:
14 авг 2019, 11:55
Имам приятел в щатите, който си купи тесла 3-ката.
Направи пътуване "west coast-east coast-west coast" за 6 дни, с по едно преспиване по средата на пътя.
През цялото друго време зареждаше на fast-charger-ите на тесла по пътя.
каза, че като цяло под 15% на батерията не е падал, но и рядко я е зареждал повече от 80-85%, само когато колата му сметне, че има повече разстояние между станциите.
Иначе каза, че след като е задал маршрута колата му планира на кои станции за по колко време да спира, до колко процента ще е паднала батерията и до колко трябва да я зарежда за да продължи пътуването.

като цяло пътуването му е излязло 350$ (за ~6000мили или ~10000км) в зареждане по супер-чардж станциите а средното време на заряд на всяка е било между 20 и 40 минути но не повече. (някой да пробва пак да каже, че е скъпо...)
Средният пробег на зареждане е бил 220 мили (около 350км), което е напълно нормално. Това означава, че на всеки 350 км е спирал за около 30тина мин почивка (кафе, цигара, хапване) и е продължавал.

Относно цената на батерията след 5тата - 6тата година - в щатите ги изкупуват за станционарно ползване през тесла и можеш винаги да направиш схемата на 3 до 5 години да сменяш колата с нова.

Не ми казвайте, че всичко това не е по-добре от дизел.. просто трябва страхотна инфраструктура, която отсъства навсякъде освен в щатите (за нещастие)...
Само, че в САЩ бензина е 70 цента за литър, а Модел 3 все още е едни 10 000$ по-скъпа от аналогична кола с ДВГ, което си е бензин за едни около 200 000 км, сметнато като разлика. Да не забравяме иначе, че при една масовост на електрички, цената на тока ще скочи, защото и той е акцизна стока.
Няма безплатен обяд, но ДВГ може да се движи и на водород и дори 2009 г. БМВ бяха предсерийно пуснали 7-ца на водород, но за жалост на този етап трудно се съхранява и добива.
Лошото е когато лобизма и еко фашистите налагат със забрани и диктатура едната технология за сметка на друга.

aladin
Мнения: 648
Регистриран: 09 юли 2005, 15:48

Re: Ценовата разлика между електрическите автомобили и тези с ДВГ се стопява

Мнение от aladin » 14 авг 2019, 13:20

radko89 написа:
14 авг 2019, 11:55
Имам приятел в щатите, който си купи тесла 3-ката.
Направи пътуване "west coast-east coast-west coast" за 6 дни, с по едно преспиване по средата на пътя.
През цялото друго време зареждаше на fast-charger-ите на тесла по пътя.
каза, че като цяло под 15% на батерията не е падал, но и рядко я е зареждал повече от 80-85%, само когато колата му сметне, че има повече разстояние между станциите.
Иначе каза, че след като е задал маршрута колата му планира на кои станции за по колко време да спира, до колко процента ще е паднала батерията и до колко трябва да я зарежда за да продължи пътуването.

като цяло пътуването му е излязло 350$ (за ~6000мили или ~10000км) в зареждане по супер-чардж станциите а средното време на заряд на всяка е било между 20 и 40 минути но не повече. (някой да пробва пак да каже, че е скъпо...)
Средният пробег на зареждане е бил 220 мили (около 350км), което е напълно нормално. Това означава, че на всеки 350 км е спирал за около 30тина мин почивка (кафе, цигара, хапване) и е продължавал.

Относно цената на батерията след 5тата - 6тата година - в щатите ги изкупуват за станционарно ползване през тесла и можеш винаги да направиш схемата на 3 до 5 години да сменяш колата с нова.

Не ми казвайте, че всичко това не е по-добре от дизел.. просто трябва страхотна инфраструктура, която отсъства навсякъде освен в щатите (за нещастие)...

Да сметнем една дизелова кола, която харчи 5л/100км.

350$ са около 620лв.
С 350$ при 0,79$/литър в САЩ може да заредиш 443 литра дизел. При 5л/100 разход това прави 8 860 километра пробег срещу 10 000 за теслата.

В САЩ пропан бутана е 10% по-скъп от бензина. Дизела не се предлага на всяка бензиностанция, но при бензина цената в САЩ е около 0.70$/литър.
Ако е някоя нова бензинова кола, които им дават пак 5/100 извънградско с 500литра бензин минавате 10 000 км.


Да видим как стоят нещата при кола с газова уредба.

350$ са около 610 лева. При най-ниска цена на пропан бутан към днешна дата в България от 0.77лв това прави около 792 литра . При разход 8/100 прави 10 000 км.

Но искам да видя някой с тесла да закъса по планините и да видим колко време ще изкара с надуто парно. И това за кола, която струва между 120 и 140 000 лева в Европа.

iavorski
Мнения: 907
Регистриран: 01 мар 2006, 22:30

Re: Ценовата разлика между електрическите автомобили и тези с ДВГ се стопява

Мнение от iavorski » 14 авг 2019, 15:23

hristonikolov написа:
14 авг 2019, 12:02
Със сигурност не е по екологично от дизела! Производството на батерии замърсява в пъти повече околната среда от среден клас дизел!

Ама всички пишат колко е еко ел. Автомобила, щото батериите се произвеждат в трети страни и не цапат при тях....
Щом споменаваш батериите кажи колко замърсява добива, транспорта и преработката на нефт. Спомени и факта че нефтените рафинерии потребяват поне киловат електроенергия за всеки литър произведено гориво. Добави твърди частици, азотни окиси, производство на катализатори - платина, иридии.

Нека да сме честни и да не мерим дизеловия автомобил само с въглеродния двуокис получен от ауспуха му.

npet
Мнения: 1073
Регистриран: 07 фев 2014, 12:05

Re: Ценовата разлика между електрическите автомобили и тези с ДВГ се стопява

Мнение от npet » 14 авг 2019, 17:16

iavorski написа:
14 авг 2019, 15:23
Щом споменаваш батериите кажи колко замърсява добива, транспорта и преработката на нефт. Спомени и факта че нефтените рафинерии потребяват поне киловат електроенергия за всеки литър произведено гориво. Добави твърди частици, азотни окиси, производство на катализатори - платина, иридии.
Нека да сме честни и да не мерим дизеловия автомобил само с въглеродния двуокис получен от ауспуха му.
Ако замесим и горивото в уравнението става интересно - АЕЦ, ТЕЦ и др. правят анти-еко ток :)

Връстници на ел. автомобилите са дизелови и бензинови автомобили с Евро 6-7, доста добри и щадящи природата.

Ако трябва да сме точни - газовите са най-еко от всички. Нито имат батерии, нито пускат гадости от ауспуха.
Странно как не им се обръща внимание, може би не са модерни.

Иначе токът за ел. коли е около 48-54ст/кв (ако някой от вас е гледал какво пише на зарядните станции). Води се промишлен ток. Разходът пари/км за електричка е почти колкото кола на газ.
Ако желаете да зареждате у дома, се пригответе за нова ел. инсталация, допълнителен електромер и т.н.

Заключена