Страница 3 от 5

Re: Вярваме ли на Илон Мъск?

Публикувано: 07 юни 2019, 13:47
от Spikul
radko89 написа:
07 юни 2019, 13:07


Не ми се струва смешно, защото той е човекът зад идеята, той е човекът, който финансира цялата работа и е той човекът, който не приема "не" за отговор, когато иска да се направи нещо.
Пък за мен това е болна фенщина! Как може да сравняваш изобретател като Никола Тесла, с бизнесмен, който никога не е бил беден и никога не се е потил за 1000$ на месец? Голяма работа, че имал 5 млрд и инвестирал 1 млрд.
radko89 написа:
07 юни 2019, 13:07
Всичко е пробвано?
Не мисля, че е пробвано досега да се приземи ракета вертикално чрез обратна тяга..
Вече използват по една ракета 3-4 пъти, ще ги използват и повече - нека не омаловажаваме постиженията ако обичате.
Да не говорим ако успее все пак да направи Starship/heavy пък каква ще е цената.. няма да има аналог! Някой да е опитвал подобен проект? След като казвате, че всичко е пробвано? Това не го е пробвал никой т.к. всеки мисли, че не е възможно. Не и Илон, това не го ли прави подобие на Тесла? Със същия ентусиазъм подхожда към някакъв проблем, който ще подобри живота (надяваме се) на всички, както и Тесла го е правил, без да обръща внимание на всички останали, които казват, че е невъзможно..
Spikul, звучиш така сякаш имаш да си връщаш нещо на този велик човек..
Я пак? Май нещо си се объркал, защото първата ракета с вертикално кацане беше на Джеф Безос.
И от къде да ти хрумна, че имам да връщам на Мъск нещо? Просто се дразня в издигането на култ към личността и това, че смяташ някой за велик само защото е милиардер.

Re: Вярваме ли на Илон Мъск?

Публикувано: 07 юни 2019, 14:07
от radko89
Spikul написа:
07 юни 2019, 13:47
radko89 написа:
07 юни 2019, 13:07


Не ми се струва смешно, защото той е човекът зад идеята, той е човекът, който финансира цялата работа и е той човекът, който не приема "не" за отговор, когато иска да се направи нещо.
Пък за мен това е болна фенщина! Как може да сравняваш изобретател като Никола Тесла, с бизнесмен, който никога не е бил беден и никога не се е потил за 1000$ на месец? Голяма работа, че имал 5 млрд и инвестирал 1 млрд.
radko89 написа:
07 юни 2019, 13:07
Всичко е пробвано?
Не мисля, че е пробвано досега да се приземи ракета вертикално чрез обратна тяга..
Вече използват по една ракета 3-4 пъти, ще ги използват и повече - нека не омаловажаваме постиженията ако обичате.
Да не говорим ако успее все пак да направи Starship/heavy пък каква ще е цената.. няма да има аналог! Някой да е опитвал подобен проект? След като казвате, че всичко е пробвано? Това не го е пробвал никой т.к. всеки мисли, че не е възможно. Не и Илон, това не го ли прави подобие на Тесла? Със същия ентусиазъм подхожда към някакъв проблем, който ще подобри живота (надяваме се) на всички, както и Тесла го е правил, без да обръща внимание на всички останали, които казват, че е невъзможно..
Spikul, звучиш така сякаш имаш да си връщаш нещо на този велик човек..
Я пак? Май нещо си се объркал, защото първата ракета с вертикално кацане беше на Джеф Безос.
И от къде да ти хрумна, че имам да връщам на Мъск нещо? Просто се дразня в издигането на култ към личността и това, че смяташ някой за велик само защото е милиардер.
Добре, ще се изразя по-правилно - Falcon на SpaceX е първата "ОРБИТАЛНА" ракета с вертикално кацане. И преди да се заформи спор - да, бустъра не излиза в орбита, но прави гравитационния завой и се движи с около 7500km/h на височина около 100км преди да обърне и да се завърне за кацане. На безос ракетата излита вертикално, стига до 100км височина със скорост 0км/ч и започва да пада обратно - някак си са несравними..

Относно парите - мъск започва SpaceX като инвестира почти всичките си пари от продажбата на PayPal през далечната 2002ра година (около 100 милиона) в учредяването на компанията.
Мъск не винаги е бил милиардер, нито пък милионер, това, че е готов да инвестира всичко (а не както ти твърдиш 20% от няколко милиарда) говори много за човека и неговата амбиция. По никакъв начин не го издигам в култ, напротив, всичко това е едно огромно възхищение, на ентусиазма и енергията, с които разполага този човек и се разкъсва във всичко за да постигне една мечта, от която биха жънали ползи вискчи хора.
Този човек отделя време за обществото, говори с тях, лично на мен ми е отговарял на Tweet, както и се разкъсва в няколко огромни фирми с една цел - да революционира отраслите, с които се е захванал.

Това е възхищение и уважение, не култ!

Re: Вярваме ли на Илон Мъск?

Публикувано: 07 юни 2019, 14:26
от board
Spikul написа:
07 юни 2019, 07:13
Нещо май бъркаш доста нещата. СО2 сам по себе си е газ, който е с "чудовищните" 0,039% съдържание в атмосферата и без който, организма не може (разбира се в тези граници). А сажди има в гумите - такава им е технологията. За това лекарите сочат като основен виновник за белодробните заболявания именно ФПЧ, а не СО2.
Абе може и да ги бъркам нещата. Но всяка кола отделя ФПЧ при движение, докато не всяка бълва от ауспуха. Смяташ, че не трябва да се взимата под внимание въгледорния оксид, азотнитя оксид, серния диоксид... ?

Еми тогава затвори се в един гараж, запали двигателя на колата и след 5 минути пак ми напиши, как всичко лошо идва от гумите и движението. ;)

Просто не мога да приема, че един електромобил разваля повече качеството на въздуха от една дизеларка.
Spikul написа:
07 юни 2019, 07:13
Тук иронията ти е леко неуместна, защото не е трудно да влезеш в уикипедия и да прочетеш това:
Иронията ми е свързана с това, че говориш за липса на детски болести, само защото технологията е от не знам си кога. Но това, че е имало прототипи и някакво малко количество автомобили, не означава че технологията се е развивала и ползвала. Така че сега старта е почти като от начало. И вероятно доста ще се развят технологиите в идните години.

Re: Вярваме ли на Илон Мъск?

Публикувано: 07 юни 2019, 14:35
от Spikul
radko89 написа:
07 юни 2019, 14:07

Това е възхищение и уважение, не култ!
Това вече е друго. Така съм съгласен.

Re: Вярваме ли на Илон Мъск?

Публикувано: 07 юни 2019, 14:46
от Spikul
board написа:
07 юни 2019, 14:26

Абе може и да ги бъркам нещата. Но всяка кола отделя ФПЧ при движение, докато не всяка бълва от ауспуха. Смяташ, че не трябва да се взимата под внимание въгледорния оксид, азотнитя оксид, серния диоксид... ?

Еми тогава затвори се в един гараж, запали двигателя на колата и след 5 минути пак ми напиши, как всичко лошо идва от гумите и движението. ;)

Просто не мога да приема, че един електромобил разваля повече качеството на въздуха от една дизеларка.

Кой ти говори за дизели? Както бях написал, най-екологично е ДВГ на водород. Там няма нищо освен вода като отпадъчен продукт, но има проблем със съхранението му.
Пък паралела ти с гаража е несериозен - все едно да те накарам да влезеш в трафопост.
board написа:
07 юни 2019, 14:26
Иронията ми е свързана с това, че говориш за липса на детски болести, само защото технологията е от не знам си кога. Но това, че е имало прототипи и някакво малко количество автомобили, не означава че технологията се е развивала и ползвала. Така че сега старта е почти като от начало. И вероятно доста ще се развят технологиите в идните години.
Това са твои размишления, които не кореспондират по никакъв начин с реалността, в която безпричинните самозапалванията са факт, както е факт отделянето на отровни и токсични газове при горенето на една батерия.
Какво щяло да стане и какво щяло да се развива, са в сферата на научната фантастика.

Re: Вярваме ли на Илон Мъск?

Публикувано: 07 юни 2019, 15:06
от radko89
За водорода съм с 2 ръце за, но първо е съхранението, вторият проблем е производството, което също хич не е екологично т.к. молекулата на водата е много стабилна и изисква огромни количества енергия да отделиш водорода, тази енергия отново идва от мръсните ни тецове (за съжаление).

Re: Вярваме ли на Илон Мъск?

Публикувано: 07 юни 2019, 15:28
от Spikul
radko89 написа:
07 юни 2019, 15:06
За водорода съм с 2 ръце за, но първо е съхранението, вторият проблем е производството, което също хич не е екологично т.к. молекулата на водата е много стабилна и изисква огромни количества енергия да отделиш водорода, тази енергия отново идва от мръсните ни тецове (за съжаление).
Това може да се реши с електролиза на водата, когато ВЕИ-тата и фотоволтаиците станат масови и излишъка им се ползва за това.

Re: Вярваме ли на Илон Мъск?

Публикувано: 07 юни 2019, 16:34
от radko89
Spikul написа:
07 юни 2019, 15:28
radko89 написа:
07 юни 2019, 15:06
За водорода съм с 2 ръце за, но първо е съхранението, вторият проблем е производството, което също хич не е екологично т.к. молекулата на водата е много стабилна и изисква огромни количества енергия да отделиш водорода, тази енергия отново идва от мръсните ни тецове (за съжаление).
Това може да се реши с електролиза на водата, когато ВЕИ-тата и фотоволтаиците станат масови и излишъка им се ползва за това.
ВЕИ-тата не са по-добри от ТЕЦ-овете, да, не замърсяват въздуха, но разрушават много лошо екосистемата, поради което и не са предпочитан източник на енергия. Никой не се фокусира върху тях.
За фотоволтаиците съм по-съгласен и то не защото са перфектното решение, а защото точно когато са най-ефективни и могат да изкарват най-много ток, точно тогава търсенето е малко, съответно наистина този излишък от ток може да се ползва за целта, която спомена.
Но както производството на батерии е мръсно и батериите са замърсител сами по себе си така са и фотоволтаиците.
Също така изискват и много вложена енергия за самото производство.

Като цяло нито с ВЕЦ, нито фотоволтаици мисля, че са бъдещето (в дългосрочен план).

Re: Вярваме ли на Илон Мъск?

Публикувано: 07 юни 2019, 18:46
от Spikul
radko89 написа:
07 юни 2019, 16:34

ВЕИ-тата не са по-добри от ТЕЦ-овете, да, не замърсяват въздуха, но разрушават много лошо екосистемата, поради което и не са предпочитан източник на енергия. Никой не се фокусира върху тях.
За фотоволтаиците съм по-съгласен и то не защото са перфектното решение, а защото точно когато са най-ефективни и могат да изкарват най-много ток, точно тогава търсенето е малко, съответно наистина този излишък от ток може да се ползва за целта, която спомена.
Но както производството на батерии е мръсно и батериите са замърсител сами по себе си така са и фотоволтаиците.
Също така изискват и много вложена енергия за самото производство.

Като цяло нито с ВЕЦ, нито фотоволтаици мисля, че са бъдещето (в дългосрочен план).
Както много пъти съм казвал, проблемът на планетата е в свръх популацията. През 1960 година в Африка е имало 220 млн души, а сега са 1,2 млрд. Всеки сам да си прави сметката до какво води това. Дори най-простата сметка показва, че едно 10 членно семейство отделя повече СО2 само при дишане от средния пробег на семеен автомобил (човек отделя в денонощието 500 гр СО2, една семейна кола отделя 150-200 гр/км и има годишен пробег от около 10-на хиляди км, докато рекордът в момента е 38 деца от 37 годишна в Уганда). Това са реалните факти. Да не говорим, че едно дърво абсорбира 20 кг СО2 годишни, което означава, че всяко семейство ако посади 100-на букови фиданки ще заличи почти изцяло въглеродния си отпечатък. Както и да е, винаги става въпрос за пари, не за екология.
Лошото е, че тия бай ганьовци, на които сега им пушат нафтовите печки, утре като се качат в електричка, ще се самозапалват на поразия, защото манталитета им е такъв - да не поддържат и да не се съобразяват.
Отклоних се от темата, но екологията не означава електрички, а самосъзнание.

Re: Вярваме ли на Илон Мъск?

Публикувано: 07 юни 2019, 23:59
от A4i
Едва ли някой от нас може да си направи бензин в гаража. Дизела е възможно да се произвежда в домашни условия, но са малцина алхомиците. Всеки обаче може да си инсталира 10 киловата фотоволаици. В комбинация с електромобил, тази инсталация ще се изплати за 2 години само от цената на еквивалентното гориво. Сега нафтата и бензина са с акциз и ДДС, а тока от енергото е с ДДС и такси въглеродни емисии. Тока от фотоволтаиците е ви така безплатен. Тук виждам проблем. Не може да има безплатни неща, щото хорат лесно свикват на хубавото.