Telenor отчита спад на абонатите и печалбата
Re: Re: Re: Telenor отчита спад на абонатите и печалбата
Разсъждавам логически - приходи от такси и таксуване за услуги минус разходи за предоставяне на услугите. Колкото по-голяма е разликата, толкова повече би следвало да е платил допълнително клиентът за потреблението си. Аз това го разбирам най-елементарно като надценка върху единица потребление. Може и да греша, разбира се, още повече че услугите се продават както в пакети, така и отделно. Не съм ровил за детайли как точно се изчислява този среден приход - по какви цени определят разходите си, съответно включват ли в това разходи за поддръжка на инфраструктура, реклама и прочие.
Заповядай да обясниш и своята позиция, иначе ще приема молбата ти просто като зяждане. Не смятам, че е от особена важност някой да излезе прав. Ако има повече резон в твоите разсъждения, ще преосмисля позицията си. Написах това, което на първо четене ми дойде като реакция. Не възнамерявам да се задълбочавам.
Заповядай да обясниш и своята позиция, иначе ще приема молбата ти просто като зяждане. Не смятам, че е от особена важност някой да излезе прав. Ако има повече резон в твоите разсъждения, ще преосмисля позицията си. Написах това, което на първо четене ми дойде като реакция. Не възнамерявам да се задълбочавам.
Re: Re: Re: Re: Re: Telenor отчита спад на абонатите и печалбата
Добре ти как ще обясниш следното(не е повод за заяждане, питам съвсем нормално): Ок, намаляват предплатените карти, и другите два оператора правят такива разчиствания, но защо тогава намаляват и абонатите на договор и то от края на 2014 г. всяко тримесечие. Да, тази година отливът по този показател не е както през 2015, но все пак го има. И как така с по-малко клиенти ще се правят повече приходи?
Re: Re: Re: Re: Telenor отчита спад на абонатите и печалбата
Не разбирам защо непременно смяташ, че разликата се дължи непременно на "надценка"?
Знаем, че Теленор са си дали зор да си намалят разходите по дейността (опекс и капекс), следователно, вдигат АРПУ-то не с цена (или с надценка, както го наричаш), а с подобряване на маржа - народът не плаща повече от обикновено, а те прибират повече като намляват себестойността. Което отчасти (но не напълно) компенсира спада в припейд абонатите и роуминга. Както и пие в текста.
Знаем, че Теленор са си дали зор да си намалят разходите по дейността (опекс и капекс), следователно, вдигат АРПУ-то не с цена (или с надценка, както го наричаш), а с подобряване на маржа - народът не плаща повече от обикновено, а те прибират повече като намляват себестойността. Което отчасти (но не напълно) компенсира спада в припейд абонатите и роуминга. Както и пие в текста.
Re: Re: Re: Re: Re: Telenor отчита спад на абонатите и печалбата
Съвсем очакван резултат. Не знам само защо те си повярваха, че някак магически ще си вдигнат печалбата.
До преди година им бях абонат. Много бях доволен - сигнал, качество на разговорите, стабилност, интернет.
ОБАЧЕ хубавците решиха да вкарат тази си нова идея - вдигнаха цените на устройствата, предлагаха по - лоши планове от другите оператори(да кажем, че плановете ги коригираха от време на време). И съвсем закономерно аз вече съм абонат на Мтел. По - зле е малко мрежата, но пък плащам доста по - малко отколкото Теленор ми предложиха, за да ме задържат като клиент(Сигурно 10 години им бях клиент без никакви проблеми и неплатени сметки). Че и задържаха тази политика доста време, та на доста хора да им изтекат договорите.
Та така. Определено бях доволен от тях. Но определено ми предложика дръвцето като беше време да преподписвам. И съвсем закономерно за година са загубили 300 хиляди абоната. Сами си го направиха. Не ги разбирам, особено като са гледали как другите оператори постоянно се надпреварват да подобряват условията за клиента.
До преди година им бях абонат. Много бях доволен - сигнал, качество на разговорите, стабилност, интернет.
ОБАЧЕ хубавците решиха да вкарат тази си нова идея - вдигнаха цените на устройствата, предлагаха по - лоши планове от другите оператори(да кажем, че плановете ги коригираха от време на време). И съвсем закономерно аз вече съм абонат на Мтел. По - зле е малко мрежата, но пък плащам доста по - малко отколкото Теленор ми предложиха, за да ме задържат като клиент(Сигурно 10 години им бях клиент без никакви проблеми и неплатени сметки). Че и задържаха тази политика доста време, та на доста хора да им изтекат договорите.
Та така. Определено бях доволен от тях. Но определено ми предложика дръвцето като беше време да преподписвам. И съвсем закономерно за година са загубили 300 хиляди абоната. Сами си го направиха. Не ги разбирам, особено като са гледали как другите оператори постоянно се надпреварват да подобряват условията за клиента.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Telenor отчита спад на абонатите и печалбата
За припейдите намаляването на абонатите е административно и няма толкова голяма тежест върху приходите, макар и да не е без значение.
Защо им намаляват абонатите на договор не знам (точно това намаление не е толкова голямо, колкото с предплатените), но очевидно има някакъв офсет и на това явление.
И да ти призная, нищо лично, точно от тебе очаквах въпроса "как така с по-малко клиенти ще се правят повече приходи?"
В Мтел нямате навик да мислите в такава посока, но както обясних и по-горе има много начини да се правят повече пари с по-малко клиенти и единият (само единият) е като намалиш себестойността, при това без да вдигаш цената на продукта.
Защо им намаляват абонатите на договор не знам (точно това намаление не е толкова голямо, колкото с предплатените), но очевидно има някакъв офсет и на това явление.
И да ти призная, нищо лично, точно от тебе очаквах въпроса "как така с по-малко клиенти ще се правят повече приходи?"
В Мтел нямате навик да мислите в такава посока, но както обясних и по-горе има много начини да се правят повече пари с по-малко клиенти и единият (само единият) е като намалиш себестойността, при това без да вдигаш цената на продукта.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Telenor отчита спад на абонатите и печалбата
Мда, единият от тези начини е да изпоуволниш известен брой служители лятото. Теб как те е подминало?
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Telenor отчита спад на абонатите и печалбата
Май не си прочел статията и със сигурност не си отворил отчетите им.
Да, телефоните им са най-скъпи от всички оператори. Лично аз нямам проблем с това. Ако искаш, взимаш от тях, ако не искаш - не взимаш. Аз например вече не взимам. Това е защото дават по-малка субсидия. Защо го правят? Защото не искат да вдигат цените на основната услуга, с което да компенсират субсдията и за да ограничат разходите си. Нали не вярваш, че Мтел или Вива ти подаряват разликата между свободната цена и тази с договор?
Да, телефоните им са най-скъпи от всички оператори. Лично аз нямам проблем с това. Ако искаш, взимаш от тях, ако не искаш - не взимаш. Аз например вече не взимам. Това е защото дават по-малка субсидия. Защо го правят? Защото не искат да вдигат цените на основната услуга, с което да компенсират субсдията и за да ограничат разходите си. Нали не вярваш, че Мтел или Вива ти подаряват разликата между свободната цена и тази с договор?
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Telenor отчита спад на абонатите и печалбата
Хаха, трудно ще ме уволнят,направо е невъзможно :)
Аре да не се занимаваме с глупости и лични нападки, а да си говорим нормално, ОК?
Аре да не се занимаваме с глупости и лични нападки, а да си говорим нормално, ОК?
Re: Re: Re: Re: Telenor отчита спад на абонатите и печалбата
Добри резултати за увеличаването на приходите.
Интересно, но теленор въобще не си правят труда да предлагат предплатени карти
Интересно, но теленор въобще не си правят труда да предлагат предплатени карти
Re: Re: Re: Re: Re: Telenor отчита спад на абонатите и печалбата
Ъ? Имат си много добри предплатени карти с добри пакети минути. Само мегабайтите са им зле спрямо предплатените на вива и мтел, но пък важат в роуминг(макар, че ако се съди по един отзив тук- мегабайтите не работят в много от мрежите)