vivacom - преподписване по телефона???????

maxi_mix
Мнения: 234
Регистриран: 20 апр 2006, 23:41

vivacom - преподписване по телефона???????

Мнение от maxi_mix » 16 авг 2012, 09:58

Здравейте,
преди време имаше тема за преподписване по телефона, след обаждане на служител на бтк.
Това се случи на дядо ми сега е с още 2 год договор.
Нямам думи....

Кажете къде беше темата да видя как може да се реагира или някой ако има пресен опит.

Мерси!

dandi72
Мнения: 171
Регистриран: 22 юни 2006, 08:56

Re: vivacom - преподписване по телефона???????

Мнение от dandi72 » 16 авг 2012, 12:36

До 7 дни можеш да се откажеш от договора(yes)

kombajner
Мнения: 13
Регистриран: 02 апр 2011, 18:41

Re: vivacom - преподписване по телефона???????

Мнение от kombajner » 16 авг 2012, 21:50

Не се вайкай излишно. Имаш време, иди с дядо си до най-близкия им офис и се откажете от договора. Всъщност нека да не е най-близкия офис, че най-вероятно от там са се обадили за преподписването и ще ти вдигнат нервите излишно.
Би трябвало и разговор с оператора да е достатъчен.

Loоper
Мнения: 2716
Регистриран: 19 юли 2006, 02:44

Re: vivacom - преподписване по телефона???????

Мнение от Loоper » 16 авг 2012, 22:36

това не важи при Преподписване на вече съществуващ договор :)

Sage
Мнения: 2792
Регистриран: 30 авг 2004, 18:43

Re: vivacom - преподписване по телефона???????

Мнение от Sage » 17 авг 2012, 12:21

Дори при липсата на провокатори ми е неприятно да пиша по тази тема. Просто ми омръзна.
Сценарият е следния:

[B]1.[/B] Обажда ви се навита като робот служителка със вежлив и равен глас и ви предлага нов договор или продължаване на текущия ви (станал [i]безсрочен[/i]) за срок от 2 години. В доста от случаите ви предлагат и безплатен (но пък дървен) телефон, за да не ви хрумне да се задърпате.
[B]2.[/B] Ако намерите офертата за добра, или в пристъп на умопомрачение - от великия телефон, многото минути, сексапила в гласа на служителката, повечко чашки отлежала ракийка или просто от понижено IQ, казвате "[B]да, да![/B]". [u]Лошата новина[/u] тук, е че [B]за момент на сключване на договора се счита датата и часът, в който ви обявят и започнат да ви доставят услугата по новите условия.[/B]
[B]3.[/B] От този момент нататък има два варианта (А/Б):
[B]3А.[/B] Доставчикът ви праща писмен договор за подпис или само (писмено) уведомление по куриер с условията по договора, с който сте се съгласили устно. [u]Добрата новина[/u]: [B]Имате 7 [i]работни[/i] дни от момента на [i]получаването на писмения документ[/i] да се откажете от договора.[/B] 7 работни дни са обикновено 10 астрономически дни, което е достатъчно дълъг срок да се сетите, че сте сгафили, или че офертата не ви кефи.
[B]3Б.[/B] Ако [B]не получите договора[/B] или условията по него в писмен вид, имаме втора [u]лоша новина[/u]: законът позволява доставчикът да счита договора за сключен дистанционно въпреки, че не е подписан. В зависимост от ОУ на конкретния доставчик, при проблем в доставката (напр. не ви намерят на адреса 2 пъти) той може да счете договора за анулиран. Ако обаче той няма такава клауза, договорът се счита за сключен. Тук обаче има и [u]добра новина[/u]: [B]Имате право да откажете договора в срок от 3 месеца след устното съгласие.[/B] За този срок и най-големият заплес ще види, че му идват сметки/фактури с променени условия и суми.

[i]Всякакви истории, които не се вместват в описания сценарий са закононарушение от доставчика или злонамерена измислица с цел антиреклама.[/i]

Аз лично съм свидетел, или хайде - не бях очевидец, но случката е с мой близък човек, на сключване на договор от разстояние - договорът дойде с куриер и беше подписан, с екземпляр и за Виваком, който беше взет. Става дума за майка ми - беше преди година и половина. В нета чета всякакви истории, включително блога на юнака Г. Чилиев как нищо не било дошло писмено или дошло на 11-ия ден и операторът твърдял, че срокът е изтекъл и т.н. Дори да вярвате на тези истории и дори да се случат на вас - търсете си правата - дори да има гаф и някой да опита да замаже нещата за ваша сметка, законът е на ваша страна!
Към мен лично има поне 8 оферти с обаждане на оператор - винаги съм отказвал и досега не съм имал ситуация да съм "подписал по телефона без да знам".

[B]ЗЗП, чл. 48-55[/B]
http://www.kzp.bg/download.php?mode=fileDownload&p_attached_file_id=150

Отговори