Жалба срещу Vivacom заради две цени за мобилен Интернет

Doondie
Мнения: 307
Регистриран: 03 юли 2017, 06:52

Жалба срещу Vivacom заради две цени за мобилен Интернет

Мнение от Doondie » 03 юли 2017, 11:01

Здравейте,

Изскочи ми тема от форума, докато търсех из нета, затова се регистрирах, за да ви питам за мнение относно следния казус и дали има казус изобщо според вас.

На MaxiCall XS към Виваком съм – допреди 2 месеца бях с 2,90 лв промоционална такса за две години, а сега с редовната от 5,80 лв. Сигурно си спомняте лъжливата реклама от 2014 г. за „120 минути към всички“. Но ще кажете „то само тази ли е, та да я помним“ и ще сте прави, предполагам. Както и да е. Планът ми включва 60 минути към стационарни и 60 минути към мобилни. Нито съм искал, т.е. знаех, че нямам, нито за над 2 г. и веднъж съм ползвал мобилен Интернет през този номер. Имам отделно план с минути и „неограничени“ мобилни данни (Vivacom Smart S с 2.3 ГБ данни), както и трети план само с мобилни данни (Vivacom i-traffic XL – 48 ГБ за 20 лв на месец, беше някаква „коледна“ промоция). И трите са ми на 1 обща сметка.

Та, миналия месец (първата половина на юни), докато съм си слагал телефона в джоба, без да разбера, съм включил мобилния Интернет. По едно време ми направи впечатление, че джобът ми се загрява от телефона, при което помислих, че екранът не се е изключил. Де да беше това... Оказа се, че телефонът, както се и очаква, е изразходил данни „благодарение“ на автоматичните обновления на всякакви приложения, основно Google Play, след това Gmail. Веднага погледнах брояча на данни - някакви мижави 28 МБ. „Нищо не е,“ си казах. Спрях нета и толкоз. Излезе фактурата и мижавите 28 МБ се оказаха едни сериозни 40 лв. На 5,80 месечна такса, това е 7 пъти повече. А доскоро при 2,90 лв/месец, това е 12 пъти повече пари от нормалната сметка за този номер. Дори да имаше индивидуален лимит на потребление за тази услуга, какъвто няма, понеже е общ за всички, супер бавната система на Виваком нямаше да засече нетипичното потребление и да блокира достъпа така или иначе. На всеки е известно, че клиентите на договор са винаги ощетени, макар да са реално тези, които всеки месец носят планиран и гарантиран приход на операторите.

След като излезе фактурата и онлайн, се обадих на 123 да обясня за инцидента и съответно да помоля за преразглеждане на фактурата. Представих и основанията ми за това:
- за над 2 г, откакто имам този договор, Интернет никога не е ползван с този номер;
- имам 2 други услуги, които включват предостатъчно мобилни данни и едната почти не се използва (тази с 48-те гигабайта);
- позволили са да се генерира сметка, която е 7 пъти по-висока от обичайната за този номер;
- за пръв път се случва подобен инцидент с моето потребление, поради което преди този разговор им звънях, за да поискам забрана на достъпа до Интернет за този номер.
Това Виваком ни най-малко не ги трогна обаче – съвсем демонстративно ми казаха, че щом има фактурирано потребление, то сметката следва да се плати и толкова. Не ги интересува абсолютно нищо. Операторът от колцентъра катогорично отказа да удовлетвори молбата ми за преразглеждане на фактурата, въпреки че това действие не се извършва от него (нея в случая). Тя можела да прецени, че няма основание за преразглеждане. Аз питам „А ако има основание за сторниране на задължение, Вие можете ли да го извършите?“, на което тя ми каза, че може да пусне заявка за това. Т.е. хем не може да сторнира, хем може да решава дали има основание. Очевидно ме излъга, и то няколко пъти, защото аз не исках да приема отказа й да препрати молбата ми за преразглеждане, която тя дори не е компетентна да разгледа, по нейните собствени думи. Аз й казах в прав текст, че не съм удовлетворен от отговора й, на което тя отговори, че едва ли не това е положението. След голяма доза уговаряне ми каза, че мога да се оплача през сайта, ако желая, понеже аз настоях да се свържа с някой на по-високо ниво, виждайки че тя е безполезна и незаинтересована да помогне дори само с препращане на молбата ми.

В крайна сметка написах жалба през формуляра за обратна връзка, посочвайки какъв отговор съм получил от 123. Съответно описах ситуацията и помолих за преразглеждане на сметката, посочвайки гореспоменатите обстоятелства. Отговориха ми, че според тях сметката е коректна и няма да се сторнира нищо. Изобщо не коментираха това, че от колцентъра са отказали съдействие, както и не са взели под внимание обстоятелствата ми – наличие на 2 други услуги с „неограничен“ Интернет, както и инцидентността на случилото се – веднъж след повече от 2 г. използване на този номер. Аз съответно отново им отговорих. На база на последващи им отговор (до края на започващата седмица) вече ще преценя какво да правя, както и в зависимост от съветите, които получа тук.

Докато чаках да ми отговорят първия път, си изрових договора. Търсих и из нета информация, която евентуално да ми е от помощ. Не открих такъв случай, но си отчетох на всякакви други истории. :D Та, в договора ми пише следното:
[Quote]GPRS до достигане / след достигане на потребление от 40.00 лева с ДДС – 1.800 / 0.080[/Quote]Оставям настрана това, че не пише, че е на МБ, както и абсурдно високата цена – същото потребление през i-traffic XL услугата, която имам, би ми струвало 0,01 лв, а те ми искат над 40 лв. Повече ме вълнува законно ли е да има 2 цени за една и съща услуга – доставяне на данни чрез GPRS. Отгоре на това едната цена е 22.5 пъти по-висока. [B]Не е ли това нарушение на Закона за защита на потребителите?[/B] Чл. 27, ал. 3 гласи:
[Quote]„Означаването на различни цени за една и съща услуга в търговския обект е забранено. Ако въпреки това са посочени различни цени за една и съща услуга, потребителят заплаща по-ниската цена.“[/Quote]Съответно в отговора ми им писах за това, както и защо е трябвало аз да искам забрана на достъпа до Интернет, при положение че по план нямам, т.е. трябва да поискам да ми го активират, а не да ми го спират. Питах ги и за услугата WAP през CSD, понеже за нея пише, че ми струва 0,06 лв, което аз приех, че е на МБ, а преди малко при разглеждане на оферти, тъй като повече техен клиент не искам да бъда, се оказва, че това се таксувало на минута.

Ако сте прочели всичко, без да заспите, моля за мнение и съвет. Аз мисля да пиша на КЗП и КРС, тъй като не е много ясно коя какви компетенции има (имало някакви промени миналата година). Ходих до местния клон на КЗП – в Плевен, но тук не ми отделиха почти никакво внимание. Имаше двама служители, чиито носове бяха забити в компютрите. Единият, след като чу набързо за какво става въпрос, каза да пиша на КРС, тъй като те се занимавали с договори, въпреки че аз изрично споменах ЗЗП.

Ако имате уточняващи въпроси, питайте, защото и аз самият не съм сигурен кое повече ме обижда – страшно високите (и различни!) цени на мобилния Интернет или лошото отношение на „Обслужване на клиенти“ на Виваком.

Благодаря предварително и поздрави!

Apple_fan
Мнения: 1498
Регистриран: 24 ное 2013, 14:39

Re: Жалба срещу Vivacom заради две цени за мобилен Интернет

Мнение от Apple_fan » 03 юли 2017, 11:09

Добре де, сам казваш, че интернетът се е включил, докато телефонът е бил в джоба ти, а в същото време обвиняваш Виваком за това. Те няма как да знаят кога си го включил без да искаш и кога умишлено.

tzincbg
Мнения: 6134
Регистриран: 22 май 2014, 08:20

Re: Жалба срещу Vivacom заради две цени за мобилен Интернет

Мнение от tzincbg » 03 юли 2017, 11:09

Както и да го увърташ, пуснал си данните и си изразходил невключен трафик. Напълно законна ти е сметката, плащаш я, или не я плащаш и после ще ти я удържат от заплатата с още такси, като имат право да ти спрат и другите карти. КЗП и ЗЗП са безсилни тук.
Според мен плащай и я закривай, нали имаш такива с достатъчно минути и нет. Ако толкова ти трябва, просто не я слагай в смартфон. Една нокиа с фенерче е 20 лв на старо.

Leo Kolev
Мнения: 320
Регистриран: 09 авг 2010, 02:42

Re: Жалба срещу Vivacom заради две цени за мобилен Интернет

Мнение от Leo Kolev » 03 юли 2017, 11:17

Според мен това ще е загуба на време поради 2 причини.1-во че ти като подписваш договора се съгласяваш с цените и общите условия на даден оператор пък било то и 20лв/мб.2-ро
те като са ти предложили дадена услуга и ти не си я използвал дори и години не означава че в даден момент няма да решиш да я ползваш.Трябвало е още в началото на тази карта да си спреш данните и да си изтриеш настройките за интернета,но станалото станало..Сега можеш единствено да пиеш 1на (beer) и да ги кълнеш до 9то коляно и това е.
Samsung Galaxy S9 Plus
Apple iPhone 8 Plus

Doondie
Мнения: 307
Регистриран: 03 юли 2017, 06:52

Re: Re: Жалба срещу Vivacom заради две цени за мобилен Интернет

Мнение от Doondie » 03 юли 2017, 11:41

Ох, много лошо се пише в този форум. Едно че не виждам очертанията на полетата, друго че не мога да цитирам повече от един човек едновременно, нито категориите са разделени полезно (в началото помислих, че са тагове o_O). Но карай - предполагам, че това е известно на администратора, а и съм тук като гост.

Благодаря за бързите коментари! Още си оправях някои печатни грешки, когато видях, че сте писали. :-)

@Apple fan
Да, дори не съм се опитал да отрека, че аз съм го активирал. Примерно "сам се е включил". lol Наясно съм, че няма как да знаят, но защо трябваше да се стига дотук, при положение че аз не е трябвало да имам Интернет достъп на първо място? Защо по подразбиране не ми активират fun call, платени хороскопи и прочие? Защото на тези неща хората трябва да се съгласят първо. Това че има цена за използване на данни в договора ми не значи, че съм се съгласил да имам достъп данни. Пакетът ми е за минути и толкова. Ако ги "обвинявам" за нещо, то е че не ги е грижа за клиентите им. От разговора с онзи оператор аз останах с убеждението, че Виваком не иска да ме задържи като клиент. При това положение аз предпочитам да плащам повече за по-малко на друг оператор, но не и на тях.

Doondie
Мнения: 307
Регистриран: 03 юли 2017, 06:52

Re: Re: Жалба срещу Vivacom заради две цени за мобилен Интернет

Мнение от Doondie » 03 юли 2017, 12:02

@tzincbg
Забавен случай: миналата година пуснах заявка за домашен Интернет на село. Оставих 10 лв депозит. Казаха, че после ще ми ги върнат. Проверили техниците на място и установили, че не може да се прекара Интернет - нямало кабели. Затова взех мобилния рутер с 48-те ГБ. Не ми беше зор, а и не ми казаха, че имало срок, затова чак след 2-3 месеца отидох да си взема парите. Да, ама не - вече било късно да си ги искам. wtf Значи Виваком може да се измъкне с дребна кражба, а ако аз не си платя, ще ми взимали от заплатата? Смятай в каква държава живеем!

Ами, в смартфон си е още, но след това случай, си смених настройките за Интернет - редактирах адреса, за да не се свързва телефонът. Оказа се, че можело и те да забранят достъпа, което и помолих да направят, така че ако се озове в друг телефон, да не се случи същият инцидент. Наблягам на [B]инцидент[/B]. Имах преди няколко години кредитна карта в Англия и за забавени вноски (просто забравих, след като се върнах оттам) се натрупаха такси за около 150 лири, а изплащах някъде около 500. Обадих се на банката, имах картата от няколко години преди това. Никога не съм имал забавени вноски. Обясних, че от едната такса пък е последвала друга и прочие. И вместо да ми предложат да ги изплащам на разсрочено плащане, както се опита да ми предложи момичето от Виваком, те отмениха 100 лири (понеже това е максимумът, казаха) от тези такси, които си бяха съвсем основателни и правомерно начислени. Тамошните отдели за обслужване на клиенти в уважаващи себе си бизнеси ГИ Е ГРИЖА за клиентите им и проявяват разбиране (реално далновидност), защото нямат полза от клиенти, които не могат да си плащат. За тях запазването на клиент и на доброто им име струваше повече от 100 лири такси, които ми опростиха. Докато Виваком изобщо не ги бърка какво е станало. Не проявяват грам, ама грам разбиране. Само гледат да те изцедят. Научих си урока, де - просто не знаех, че можело да се забранява достъпът до Интернет. Въпреки това, не съм доволен от отношението им и тъй като няма как да се оплача на КРС, че Виваком са срам за българския пазар, се надявам да имам основание на друга база за оплакване, а именно различното тарифиране на една и съща услуга.

Ако имаш време, прегледай този случай от преди 6 години:
http://blog.metodiew.com/priklyuchenie-s-vivacom/
На клиента дори не са му обяснили защо са му преизчислили сметката на цена 10 пъти по-ниска от първоначално начислената. С какво неговият случай е по-различен - че казал, че заради забавянето на отчитането не е знаел, че си е надвишил трафика? Просто е смешно.

@Leo Kolev
Момент, сега ще отговоря и на теб. Просто в този форум има лимит на коментарите на ден. Боже...

Да, има вероятност да се окаже загуба на време, а може би и на пари, но не искам да мисля за това. Те на това разчитат в крайна сметка, но както онази жена ги е осъдила да си сменят незаконното изискване за несъразмерно голямото количество лични данни, които изискват от клиентите си, така е всяко едно оплакване има шанс, пък бил той и нищожен.
Не съм съгласен обаче, че щом съм се подписал, значи всичко е решено. Ако клауза от договор противоречи на законова разпоредба, то тя е невалидна. Все едно да подпиша договор с клауза, че нямам право на отказ.
Прав си, че е трябвало, но никога не ми се е налагало да си спирам умишлено Интернет достъпа, а и, както казах, не знаех, че има възможност те да го ограничат. Това че цената на тази услуга я има в договора, не значи, аз я искам или възнамерявам да я ползвам. Ако реша, че искам да ползвам мобилен Интернет, ще си го активирам. Но на хората, вкл. на мен, им е втълпено, че е нормално той да им е активиран по подразбиране. Днес вече имам напомняне за просрочено плащане, така че ще ги платя, пък ако има съвестни институции, ще ги заставят да ми ги върнат. Най-много наистина да пия една студена бира. :-)

@daniel
Нагъл за кое? Да не съм отрекъл, че съм ползвал нещо?
Нарочно ли никой не коментира факта, че според мен има нарушаване на ЗЗП с обявяване на две цени за една и съща услуга?
Защо отстояване на право или позиция се заклеймява като наглост? Казах 100 пъти, че това за мен е инцидент, а операторът дори не се престори, че ми влиза в положението - беше ми отказано директно всякакво съдействие, когато потърсих помощ. И сега понеже се оплаквам, аз съм нагъл, така ли? Благодаря за мнението все пак - явно няма да е лесно, ако такова е схващането и на тези, които ще разглеждат жалбата ми. Казвам благодаря без подигравка - не мога да заставя някого да ме подкрепи. Твое право е да сме смяташ за нагъл и благодаря, че сподели мнението си. Можеше и да подминеш темата, но си отделил време да пишеш. (yes)

П.С. Няма да редактирам повече този коментар, че стана прекалено дълъг - просто ще изчакам до утре, за да отговоря отново. Благодаря за последващите коментари!

daniel _
Мнения: 122
Регистриран: 10 юли 2010, 20:03

Re: Re: Re: Жалба срещу Vivacom заради две цени за мобилен Интернет

Мнение от daniel _ » 03 юли 2017, 12:09

вината e твоя, малко си нагъл да ти кажа

sabin_zaimov
Мнения: 399
Регистриран: 03 май 2011, 20:40

Re: Re: Re: Жалба срещу Vivacom заради две цени за мобилен Интернет

Мнение от sabin_zaimov » 03 юли 2017, 12:28

На глава с Виваком не можеш да излезнеш, компетентните органи по твоя казус са КЗП най - вече и КРС. Пиши жалба до тях но за сметката не ми се вярва да имаш успех, но за десете лв, направо напиши една жалба, че ти взимат такса за услуга която не са ти предоставили. За това и глоба може да отнесат. Ако някой от услугите не ти трябват закривай ги и това е. Желая ти успех.

zazabg
Мнения: 590
Регистриран: 02 юни 2010, 02:40

Re: Жалба срещу Vivacom заради две цени за мобилен Интернет

Мнение от zazabg » 03 юли 2017, 12:32

Не се занимавай с глупости. Разговори към всички дестинации и нет са активни услуги освен ако не си ги спреш. Ако звъниш на 0900 веднъж за 5г защо да те ограничат? Или навъртиш 200 мин разговори? От къде да знаят, че не искаш? Да ти прекъснат разговора и да ти звънят да питат ти ли говориш или някой друг? Същото е и с данните

Относно 10те лева занеси касовата бележка да ти я сторнират и ще ти ги върнат. Вероятно е било активационна такса, а не депозит.

tzincbg
Мнения: 6134
Регистриран: 22 май 2014, 08:20

Re: Re: Re: Жалба срещу Vivacom заради две цени за мобилен Интернет

Мнение от tzincbg » 03 юли 2017, 12:51

За десетте лева си прав, но само ако не е имало ясно разписан срок, който си изпуснал.
За другото не - да - те може да ти опростят такси ако искат, но не са длъжни. Подписал си се, че струва еди колко си на мегабайт. Справедливо или не - няма значение. Ползвал си. КЗП и КРС няма да ти помогнат.
Жената е спечелила за личните данни, защото е имало нарушен закон. В твоя случай няма.
ЗЗП неправилно го тълкуваш за мене. Две различни цени според мен значи ако един и същ договор се дава на различни цени в един и същи момент. А не вярвам.да се отнася за описаното степенувано таксуване.

Отговори