Некоректно таксуване от Виваком

sabin_zaimov
Мнения: 399
Регистриран: 03 май 2011, 20:40

Некоректно таксуване от Виваком

Мнение от sabin_zaimov » 11 яну 2018, 14:59

Айде и аз да споделя една от нелоялните практики на този оператор. Дъщеря ми ползва план Хибрид, както се казва Виваком гарантира само 10 кинта. Над предоставеното в плана би трябвало да имаш презаредена сума. Преди няколко дни пътувахме до Сърбия и вчера в сметката в онлайн приложението виждам генерирана сметка от интернет в роуминг. Не е голяма сума но никой от операторите не можа да ми обясни как е станало това само разбрах, че еднострано някой е премахнал ограничение за позване на данни в роуминг, на което не съм се съгласявал или заявявал. При въпрос дори и да има генерирана сметка за интернет в роуминг защо не са го приспаднали от предпатения баланс а са генерирали сметка пак не можаха да обяснят. Най - интересно е, че техен оператор упорито отказва да пусне ф-рата за преразглеждане и трябваше да си губя времето да пиша жалба. Така, че едно наум с тях много са занижили обслужването и практически не съдействат за оправяне на проблеми които те сами създават.

Doondie
Мнения: 307
Регистриран: 03 юли 2017, 06:52

Re: Некоректно таксуване от Виваком

Мнение от Doondie » 11 яну 2018, 19:17

Ако беше някой друг оператор, щеше да е същото. В случая просто е съвпадение, че планът е от Виваком. Това обаче по никакъв начин не ги оправдава. За клиентите с абонамент системата отчита потреблението със забавяне, което е удобно извинение за операторите. Когато става дума за роуминг, нещата още повече се забавят и не можеш в реално време да си следиш и контролираш потреблението.

За упорството да не ти преразгледат фактурата съм писал и аз преди 5 месеца тук: http://www.mobilebulgaria.com/forum/read/post/538996/%D0%B6%D0%B0%D0%BB%D0%B1%D0%B0-%D1%81%D1%80%D0%B5%D1%89%D1%83-vivacom-%D0%B7%D0%B0%D1%80%D0%B0%D0%B4%D0%B8-%D0%B4%D0%B2%D0%B5-%D1%86%D0%B5%D0%BD%D0%B8-%D0%B7%D0%B0-%D0%BC%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D0%BB%D0%B5%D0%BD-%D0%B8%D0%BD%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%B5%D1%82
[Quote]Операторът от колцентъра катогорично отказа да удовлетвори молбата ми за преразглеждане на фактурата, въпреки че това действие не се извършва от него (нея в случая). Тя можела да прецени, че няма основание за преразглеждане. Аз питам „А ако има основание за сторниране на задължение, Вие можете ли да го извършите?“, на което тя ми каза, че може да пусне заявка за това. Т.е. хем не може да сторнира, хем може да решава дали има основание. Очевидно ме излъга, и то няколко пъти, защото аз не исках да приема отказа й да препрати молбата ми за преразглеждане, която тя дори не е компетентна да разгледа, по нейните собствени думи. Аз й казах в прав текст, че не съм удовлетворен от отговора й, на което тя отговори, че едва ли не това е положението. След голяма доза уговаряне ми каза, че мога да се оплача през сайта, ако желая, понеже аз настоях да се свържа с някой на по-високо ниво, виждайки че тя е безполезна и незаинтересована да помогне дори само с препращане на молбата ми.

В крайна сметка написах жалба през формуляра за обратна връзка, посочвайки какъв отговор съм получил от 123.[/Quote]

Относно незаяването на ползване на данни в роуминг - аз такова нещо не знам да има технически възможно или да има такава услуга. Могат само да спрат GPRS данните изцяло, т.е. нито в страната, нито в роуминг ще имаш Интернет. Забраната за роуминг е настройка на телефона. Въпреки настройките на телефона обаче имаше тема за "ползван" Интернет в роуминг (в Русия), какъвто реално не е ползван. http://www.mobilebulgaria.com/forum/read/post/542414/%D0%B7%D0%B0-%D1%85%D0%BE%D1%80%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%BF%D1%8A%D1%82%D1%83%D0%B2%D0%B0%D1%89%D0%B8-%D0%B8%D0%B7%D0%B2%D1%8A%D0%BD-%D0%B5%D1%81-%D0%B2%D0%B8%D0%B2%D0%B0%D0%BA%D0%BE%D0%BC Авторът дори писа, че можело да се забрани през оператора само за роуминг, но това беше по-скоро лично мнение, отколкото нещо потвърдено.

sabin_zaimov
Мнения: 399
Регистриран: 03 май 2011, 20:40

Re: Re: Некоректно таксуване от Виваком

Мнение от sabin_zaimov » 11 яну 2018, 19:29

При Виваком съществува услугата Ограничение на данни в роуминг, аз лично съм я активирал през оператор преди да влезе роуминг регулацията.

Doondie
Мнения: 307
Регистриран: 03 юли 2017, 06:52

Re: Re: Re: Некоректно таксуване от Виваком

Мнение от Doondie » 11 яну 2018, 19:46

Интересно. Значи не е било лично мнение в крайна сметка. Някъде в сайта (vivaonline) има ли информация, понеже не съм срещал? В основния (vivacom.bg) няма такава в често задаваните въпроси. Или само през оператор или магазин може да се получи информация, съответно да се активира услугата, като за последното добавим и писмена молба, предполагам?

Относно случилото се - да разбирам ли, че нещата са се развили така:
1. Сключваш договор (за детето ти, план hybrid).
2. Активираш ограничение на данни в роуминг.
3. Отиваш в чужбина и въпреки ограничението ти доставят Интернет в роуминг, за което получаваш сметка.
4. Като се връщаш, не могат да ти отговорят как е станало?

Ако е така, значи са виновни. Че пък и упорствал някой да пусне фактурата за преразглеждане, сякаш го караш да свърши кой знае какво. :S

Отговори