Как се работи в Германос

globulche
Мнения: 5
Регистриран: 21 яну 2011, 21:03

Как се работи в Германос

Мнение от globulche » 21 яну 2011, 21:31

Здравейте.
Пускам тази тема с ясното съзнание , че и аз съм служител в търговската мрежа на мобилните оператори.
Сигурно повечето от вас са гледали сутрешният блок на bTV и темата "как ни обслужват мобилните оператори".
На въпроса "има ли натиск или стимул върху служителите да се работи по този начин" Представителите на Глобул и Виваком отговориха оклончиво и подминаха темата.

Как всъщност се работи в търговската мрежа:
Служителите в магазините се подбират не по знания за продуктите които предлагат а по това колко продават. Може да не знаете какво е GPRS или GPS и дори може това да е едно и също нещо с правописна грешка в етикета на стоката, но ако вие продавате всеки ден нови и нови карти с говор вие сте най-добрият служител за фирмата.
Началото на всеки месец към търговската мрежа на операторите (както вива така и мтел така и глобул) се спускат ТАРГЕТИ. Това не са просто прогнозни продажби, не са дори и препоръчителни, а това са ЗАДЪЛЖИТЕЛНИТЕ продажби който трябва да изпълни всеки продавач. Таргетите не са просто бройки а са описани какво от кое и по колко трябва да продадеш. Супер продаваш си хващаш си таргета и взимаш много пари.... А какво се случва ако не си постигнеш таргета.
Колкото и да си добър просто си заминаваш от фирмата.
Ясно е, че във всеки бизнес е така ... не си постигаш целите и си значи нямаш място във фирмата.

Давам ви един сценарии... във вашият магазин влзиат по 5000 човека на месец, но от тези 5000, 3000 са едни и същи. Хора от квартала които си плащат сметката. А вие всеки месец трябва да правите нови и нови и нови и нови карти... Не се приемат обясниени от рода:
"днес нямаше клиенти", "днес никои не искаше да си вземе", " хората не го искат" вие ТРЯБВА да правите нови договори. Ако не го правите следва мъмрене, заплахи, орязване на пари, почивки и накрая си аут.
Тук се ражда и лужата и некоректното обслужване на клиенти. На клиента не се гледа вече като на клиент а като на потренциален донор или на допълнителни бонуси или на спасение от поредното мумрене и заплахи.

Ако идете в магазин на оператор веднага ви заливат с предложения за карта ако пък имате за още една и още една. А ако сте там за нещо което не в бонус системата на фирмата вие не сте интересен и ви отсвирват.

Представителите на операторите казаха, че те нямат представа и никога не са принуждавали служителите си да лужат и мамят.

Господа представители. Вие сте хората които спускате целите.
Всеки ден се спуска информация как да се предлага ... как да се предсатавя договора като ПОДАРЪК, какви и по колко СМС да се пускат на клиентите .

Цялото изпълнение на целите се следи почасово и ако изоставаш ти се налага глоба.


В работата на консултанта влиза:
Да предлага АГРЕСИВНО
Да предлага на всеки независомо за какво е (той трябва да си вземе карта на сметка)
Да прозвънява определени бройки хора за да ги приканва да идав в магазина
Да натрапва на хората че трябва да си вземат карта на сметка и то не една а няколко.


Напоследък нещата станаха още по зле и по зле... за декември целите бяха двойни. Беше ни казано, че не се приемат извинения за непостигането им. Стигна се до там да се пишат ОБЯСНЕНЯ до мениджъри "ЗАЩО НЕ ПОСТИГНАХ ЦЕЛТА СИ ЗА ....." започнаха да се предлагат телефони с ДОГОВОР дори по пазари и да се ходи по селата да се агитират бабите и дядовците за телефони (фиксирани) само и само да се постигнат целите и да не си загубим работата. И ако мислите , че всичко това се случва без знанието на шефовете грешите. Ето ви няколко извадки от фирмените мейли:


АБСОЛЮТНО ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ПОСТИГАНЕ НА ИНДИВИДУАЛНАТА ЦЕЛ НА ВСЕКИ КОНСУЛТАНТ ПО ПРОДАЖБИТЕ ;
ЗАДЪЛЖИТЕЛНА КАЛКУЛАЦИЯ ПРИ РЕТЕНШЪН КЛИЕНТИ И ГОЛЯМА УСПЕВАЕМОСТ ПРИ УБЕЖДАВАНЕ - искам всеки ретеншън клиент да вижда нагледно ( с лист и химикал ) колко ще му бъде отстъпката ;
НИКАКЪВ ЧЪРН ;
КОНКРЕТНИ МЕРКИ КЪМ ИЗОСТАВАЩИ СЛУЖИТЕЛИ ;



Имам няколко елементарни въпроса към вас:



1. Там ли ви е мястото, на дъното?

2. Там ли се чувствате добре?

3. Вие ли господа/ дами управители сте най-слабите в цялата Зона Запад?

4. Защо само във вашите магазини няма работа?

5. Защо вас не ви мотивира това, което мотивира другите. Купи, Супер купи, награди бонуси, и т.н?

6. Вие отбор ли сте или едно разпръснато стадо?

7. Искате ли да работите цял Декември и да вземете само заплати?

8. Какво още трябва да се случи, за да започнете да продавате?



Колеги мога да продължа още много, но мисля че схванахте идеята. Обяснения и оправдания не искам.

makeno
Мнения: 2039
Регистриран: 15 дек 2006, 12:37

Re: Как се работи в Германос

Мнение от makeno » 21 яну 2011, 21:40

Май е наистина така, преди седмица бях в един магазин на вивател и не можаха да ми отговорят на елемнарни въпроси за един телефон. Отговорът беше: Тази марка е еталон за качество. Това беше единственото нещо, който ми казаха при сравнение между два модела. По-този начин трудно могат да спечелят клиенти...

Spiderman_ot_selo
Мнения: 1772
Регистриран: 08 сеп 2006, 20:58

Re: Как се работи в Германос

Мнение от Spiderman_ot_selo » 21 яну 2011, 21:47

Не се и съмнявам в думите ти...за съжаление!
Натиска е голям,а от пирамидалната му структура си патят тези,които са най-ниско в пирамидата-[B]клиентите[/B]!
Затова винаги съм се радвал да срещна,макар и рядко, коректни служители в магазините.
Има явно и служители с непромити мозъци!

ShinG0
Мнения: 1640
Регистриран: 17 май 2005, 18:06

Re: Как се работи в Германос

Мнение от ShinG0 » 21 яну 2011, 21:50

Аз пък когато питах в магазин на Vivacom (понеже те са уж официалните вносители на Моторола Milestone за България) за Milestone 2 те дори не бяха чували за 1 и че изобщо съществува такъв телефон. Русото момиче съвсем културно ме помоли да изчакам управителя, защото той бил наясно с новите модели. (woo) Ам ти какво правиш там бе руса кукло - аз дето не работя нищо свързано с мобилни комуникации знам повече за всички модели телефони от теб :D Кой глупак те е направил продавач - консултант, едно е сигурно този глупак не е бил сляп :D

motofen2
Мнения: 1849
Регистриран: 04 окт 2007, 02:19

Re: Как се работи в Германос

Мнение от motofen2 » 21 яну 2011, 21:53

ха-ха,не ме интересуват проблемите ви.Оправяйте се,големи хора сте.Последния път като бях в Германос малко преди Коледа единствено за покупка на батерии един навлек от персонала се опита да ми продаде някакъв елементарен телефон с абонамент по един недопустим начин.Следващия път може да не се въздържа и ще пострада много сериозно някой от вас (angry)
Смотаняци!

E_R_A_S_E_R
Мнения: 189
Регистриран: 08 фев 2010, 14:21

Re: Как се работи в Германос

Мнение от E_R_A_S_E_R » 21 яну 2011, 22:22

много си лош пък значиии:|8)

XN3K
Мнения: 82
Регистриран: 20 яну 2011, 20:02

Re: Как се работи в Германос

Мнение от XN3K » 21 яну 2011, 22:31

Поредната хейт темичка. (whistle)

Защо ли много ми напомня на хилядите мнения написани от уволнени и обидени служители на какви ли не фирми в ето този сайт!

http://www.bgrabotodatel.com/

Както написах и в другата тема (088 - КОД НАГЛОСТ), много е лесно да се хвърля кал върху някого, но истината винаги е някъде по средата. Ние само можем да гадаем дали всичко това е вярно или е поредният опит за манипулация.

Колко такива глупости съм изчел в bgrabotodatel за фирмата, в която работя от 10 години и нито едно от тези писания не е истина.

Jul 72
Мнения: 610
Регистриран: 29 дек 2004, 11:53

Re: Как се работи в Германос

Мнение от Jul 72 » 21 яну 2011, 22:45

В грешка си - представители имаше на Мтел и Виваком. Важно, защото се базираш на нещо, а то трябва да бъде коректно иначе .....Иначе във всички магазини на операторите е все едно - дърпане и предлагане.

globulche
Мнения: 5
Регистриран: 21 яну 2011, 21:03

Re: Как се работи в Германос

Мнение от globulche » 21 яну 2011, 22:46

Колега нито съм уволнен ... нито пък ми предстой уволнение.
Но нещата в тази фирма нещата напоследък стават от зле по зле. Всеки ден по голям натиск и повече мрънкане, жалбите ги приемаме все повече и повече и никой не им обръща внимание.
Стигнах до там.. да ходя по улицата и да чувам... А ето ги тия мушенците от Германос...
Не мисля че това идеята ми за работа в голяма фирма... с ДОБЪР имидж

antivillager
Мнения: 2325
Регистриран: 28 фев 2009, 09:58

Re: Как се работи в Германос

Мнение от antivillager » 21 яну 2011, 22:53

Еми напускай де , кой чакаш ?

Отговори