Вярваме ли на Илон Мъск?

buttman
Мнения: 3381
Регистриран: 29 дек 2005, 13:02

Re: Вярваме ли на Илон Мъск?

Мнение от buttman » 13 юни 2019, 11:17

Nik21 написа:
10 юни 2019, 13:47
MEnergy е абсолютно точен и изчерпателен в анализите си както винаги - респект и уважение!
Да, само че с обратен знак. Мъск донесе много милиарди ня САЩ. Компанията му произвежда Falcon без държавна подкрепа. Мъск буквално разсипа "Роскосмос" , дял под 10% в ракегните изстрелвания. И направи за смях празнодумеца Рогозин.
Soace X вече владее 60% ог световния пазар, Европа- 30%. Русия и Китай се боричкат за 10%.

Nik21
Мнения: 135
Регистриран: 25 дек 2018, 09:22

Re: Вярваме ли на Илон Мъск?

Мнение от Nik21 » 13 юни 2019, 16:39

buttman написа:
13 юни 2019, 11:17
Компанията му произвежда Falcon без държавна подкрепа.
Ха-ха -ха, на тая лъжа се смяха даже джапанките ми. :D :D :D

buttman
Мнения: 3381
Регистриран: 29 дек 2005, 13:02

Re: Вярваме ли на Илон Мъск?

Мнение от buttman » 13 юни 2019, 19:33

Nik21 написа:
13 юни 2019, 16:39
buttman написа:
13 юни 2019, 11:17
Компанията му произвежда Falcon без държавна подкрепа.
Ха-ха -ха, на тая лъжа се смяха даже джапанките ми. :D :D :D
Логично, мозъкът ти е в джапанките. Пак ще повторя. Space X произвежда Falxon 9 без държавни пари. За разлика от ULA. Затова завладя и вътрешния американски пазар, където господари бяха ULA и Lockheed Marteen.
Това е истината.Едните имат Ст. Джобс, Мъск.., другите се хвалят с анимации на ракети.
Между другото, я кажи какво руско чудо на технологиите ползваш, докато драскаш злобните си пасквили тук? Много съм любопитен. Аз пък ще ти посоча нещо американско или европейско.

Nik21
Мнения: 135
Регистриран: 25 дек 2018, 09:22

Re: Вярваме ли на Илон Мъск?

Мнение от Nik21 » 13 юни 2019, 20:03

#buttman
Като си ми такъв отворко, я ми кажи: Кой качва американските астронавти горе на орбита??? Или и това не знаеш???

P.S. А кой купува (поради липса на свои ракетни двигатели) руските РД-180 на баснословни цени??? Кой "гуши" Путин с долари и спомага за укрепването на руската военна машина??? И после врякат, че Русия била станала играч от световна величина, заедно с Китай и САЩ и се меси навсякъде по света. Какво става с тоя клоун Гуайдо, (американската марионетка) - "Президент без държава", смешник :D

buttman
Мнения: 3381
Регистриран: 29 дек 2005, 13:02

Re: Вярваме ли на Илон Мъск?

Мнение от buttman » 13 юни 2019, 20:51

Дори и това не знаеш. Този стар и евтин двигател се произвежда от Енергомаш в Химки, Русия. Използва се за Атлас 5 на ULA.
75% от Енергомаш са американска собственост, на United Rocket and Space Corporation. Русия дори няма право да ползва този двигател за собствени нужди без разрешението на американците.
Путин и долари?! Доларът е котва за слабата руска рубла, човече. Затова Русия купуваше американски книжа.
За разлика от Китай, Русия не е играч от световна класа. Русия няма конкурентна икономика, няма нови технологии.
Та какво руско от световна класа ползваш?

Nik21
Мнения: 135
Регистриран: 25 дек 2018, 09:22

Re: Вярваме ли на Илон Мъск?

Мнение от Nik21 » 13 юни 2019, 22:02

buttman написа:
13 юни 2019, 20:51
Дори и това не знаеш. Този стар и евтин двигател се произвежда от Енергомаш в Химки, Русия. Използва се за Атлас 5 на ULA.
75% от Енергомаш са американска собственост, на United Rocket and Space Corporation. Русия дори няма право да ползва този двигател за собствени нужди без разрешението на американците.
Е, ти почна да пишеш вече откровени простотии и лъжи. Мъск бил "независим от държавата частник", "Русия дори няма право да ползва този двигател за собствени нужди без разрешението на американците", да, точно пък Путин ще се съобразява и ще пита американците какво да ползва и какво да не ползва, абе "глупости на търкалета".

Санкции стоят, а двигатели идут
Россия заключила контракт на поставку США новой партии РД-181


Ситуация с поставками продукции «Энергомаша» в США является одной из наиболее чувствительных тем российско-американского сотрудничества. После вхождение Крыма в состав России в 2014 году и последующего введения санкций в отношении РФ Конгресс США постоянно критиковал Пентагон за использование российских двигателей на американских ракетах, дошло даже до введения запрета на их использование после 2019 года. Затем, впрочем, Пентагон добился отмены ограничений, поскольку свои двигатели как минимум до 2025 года (по оценкам российских специалистов) США создать не удастся. Сразу после этого консорциум ULA по просьбе американских военных заказал у «Энергомаша» 20 дополнительных РД-180, которые устанавливаются на ракеты-носители типа Atlas. Однако весной этого года призывы не продавать США российские двигатели для ракет прозвучали уже со стороны РФ: так, в Госдуме сообщили о подготовке законопроекта, ограничивающего круг возможных покупателей таким образом, что США в него не попадали.
https://www.kommersant.ru/doc/3731651

MEnergy
Мнения: 259
Регистриран: 20 май 2010, 23:00

Re: Вярваме ли на Илон Мъск?

Мнение от MEnergy » 15 юни 2019, 14:00

@radko89, бях доста зает последните седмици и затова ти отговарям чак сега.

Ето малко факти и от мен:

https://www.latimes.com/business/hiltzi ... story.html Los Angelis Times

Статията е мнОго дълга, само няколко абзаца, акцентирайки на това колко "качествен" работодател е Мъск, колко плаща, как третира работниците си и как се равнява на конкуренцията си:
“The big picture for us is that the auto manufacturing industry created at least two generations of middle-class families,” Angie Wei, chief of staff of the labor federation, told me. “Now, not only are we replacing combustion-engine cars, but we’re incentivizing it with public money. The question is whether that’s going to duplicate the middle-class life that was created for so many families.”

The unions say that won’t happen at the wage rates and working conditions typical in the electric vehicle industry. Tesla’s own figures put average annual hourly pay for Fremont workers who started in January 2013 at about $39,000, or a bit less than $19 an hour. “No one can survive in California on that,” says Wei, “especially in the Bay Area.” The corresponding hourly wage at General Motors, by Tesla’s reckoning, is nearly $24.
Musk acknowledged in an email to Tesla employees that cash compensation at Tesla, healthcare and other benefits have run well behind those of GM, Ford and Fiat Chrysler. He argued that the difference was more than balanced by Tesla workers’ access to stock grants. By their nature, however, the value of those grants is conditional — as J.P. Morgan once said, stocks “fluctuate.”
Workers who moved to Tesla from NUMMI, the joint Toyota-GM automaker that built the Fremont plant before shutting down in 2010, may feel the pinch especially acutely. Tesla production worker Hai Nguyen, 38, says he earned $32 an hour at NUMMI, where he worked for nine years. Now he collects $18 an hour at Tesla, where he’s been employed for just over four and a half years performing roughly similar work. He says he received options on 60 shares of Tesla stock when he joined, but had to sell them to make ends meet when they vested four years later. Subsequent option bonuses, he says, are at the discretion of supervisors. Nguyen is involved in the UAW organizing campaign.
По-нататък става въпрос за колко агресивно Мъск се бори с профсъюзите и как обвинява всеки повдигнал глас към условията комунист, предател и платен глас на конкуренцията, нещо, което може да е типично за четвърти-свят България-та, но не и за демократичен first-world САЩ, не мислиш ли? Статиите са стотици...

Второ. Нека дадем дефиниция на електромобил. 1. Батериен електромобил, произвеждани от Nissan, Chevrolet, Kia, Hyundai, Tesla, Renault и много други. 2. Водородни-базирани електромобили тип Mirai. 3. nanoFlowcell и подобни, базирани на противположно заредени йонни електролити, които се подменят след до 1000 км. Вероятно има и други технологии, базирани на електродвигатели, задвижвани и от други източници.

Батерийните електромобили към момента са ефективни при малка мощност и маса. Скейтборди, двуколесни скутери, електроциклети, електро-велосипеди и др. Също за хибриди и/или в комбинация с ДВГ и супер/хиперкондензатори при автобусите. Много думи по-горе се изписаха за зарядните станции, само където никой не каза откъде ще идва този ток при зареждането. И само да не повтаряме мантрите за ВЕИ. ВЕИ произвеждат ток според възможностите, който не е постоянен и, който не осигурява невероятните напрежения на високоватните станции, особено на милиони бройки. Норвегия има мнОго газ (фосилен) и може да си позволи текущата поддръжка на мръсна енергия (макар и от най-чистите към момента налични изкопаеми). Другите не могат и пак опираме до (чистите) ядрени централи... А какво ще стане, когато/ако всеки трябва да включи колата в контакта ЕДНОВРЕМЕННО и това стане практика за милиарди хора на планетата?

Говориш за многото зарядни в САЩ, но пропускаш да кажеш същото и за тези на водородните Mirai, които са вероятно повече. САЩ не е Европа, а Европа не е България. Кога ще има суперстанция по Тракия или някъде другаде? Или забравих, ние сме като работниците на Мъск и не получаваме дотации от американското правителство, oops, американските данъкоплатци, пък и не купуваме хиляди бройки на година. За какво са им станции там.

Колкото ди Nissan и това колко назад били от богоизбраната Tesla, ето друга статия, показваща че именно Nissan с 408К батерийни електромобила е първа в Европа по продажби за 2018, на цена 28К паунда, не ххх пъти повече, [/url]https://www.cnbc.com/2019/03/08/nissans ... sales.html[/url]
KEY POINTS
The model was the bestselling electric vehicle in Europe last year, according to Nissan.
Overall, 408,000 plug-in vehicle units were sold across Europe in 2018, according to analysis from EV-Volumes
In an announcement Thursday, the business said the landmark figure had solidified the Leaf’s “leading role in the global shift toward more sustainable mobility.”

Since its launch in 2010, owners of the vehicle have, in total, driven over 10 billion kilometers. Nissan added that the number of Leaf cars sold since its launch was enough to have saved 3.8 million barrels of oil annually.

The model was the bestselling electric vehicle in Europe last year, Nissan said. In the U.K., the Leaf’s newest version has a recommended retail price starting at £27,995 ($36,576).
. Повече в статията.

И последно, уважавам мненията на другите и се надявам, че всеки може да намери и по зрънце истина за себе си и чуждата гледна точка, без да обижда и троли. САЩ са донесли на света много технологии и позитивни неща, но в същото време са доказали многократно, че чисто икономическите им интереси (или тези на дърпащите конците върхушка), за които има чисто пазарни закони, се защитават по всички други начини, но не и пазарно и това се вижда всеки ден. Радвам се за частно-публично-субсидираната Тесла и за "предприемаческите" способности на Мъск, но живея и в реален свят, където има много играчи и не си затварям очите за всички тях също.

Отговори