Вярваме ли на Илон Мъск?

Spikul
Мнения: 719
Регистриран: 23 ное 2014, 12:17

Re: Вярваме ли на Илон Мъск?

Мнение от Spikul » 08 юни 2019, 10:01

A4i написа:
07 юни 2019, 23:59
Едва ли някой от нас може да си направи бензин в гаража. Дизела е възможно да се произвежда в домашни условия, но са малцина алхомиците. Всеки обаче може да си инсталира 10 киловата фотоволаици. В комбинация с електромобил, тази инсталация ще се изплати за 2 години само от цената на еквивалентното гориво. Сега нафтата и бензина са с акциз и ДДС, а тока от енергото е с ДДС и такси въглеродни емисии. Тока от фотоволтаиците е ви така безплатен. Тук виждам проблем. Не може да има безплатни неща, щото хорат лесно свикват на хубавото.
Това не е баш така. Първо, инвестицията не е само във фотоволтаици, а в инвертор и акумулатори, които пък се сменят на всеки няколко години и сметката излиза финансово равна все едно да си купиш няколко тона гориво - т.е. докато се изплати, пак ще трябва да си купиш акумулатори.
А у нас повечето хора в големите градове живеят в блокове и тази опция отпада, а тези които живеят в къщи и си купят фотоволтаична система, могат да разчитат на нея само за близки дестинации. Пък и да не забравяме, че зимата почти нямаме слънцегреене у нас и за мен лично такава система е напълно нерентабилна.
Второ, токът също има акциз и това, че той сега е нисък, не означава, че в бъдеще ще е така.
Няма безплатен обяд!

MEnergy
Мнения: 260
Регистриран: 20 май 2010, 23:00

Re: Вярваме ли на Илон Мъск?

Мнение от MEnergy » 09 юни 2019, 00:06

Така зададен въпросът, бих отговорил не. И не, защото не вярвам в използваните технологии от Мъск, а защото:
- Мъск е протеже/PR лице/образ за пред камерите, чиито проекти се финансират почти напълно от данъците на американските гласоподаватели с пълната подкрепа на това, което наричаме публично американско правителство;
- Мъск в момента напълно следва и е поддържан от oil-статуквото (или ДВГ с други думи), поддържащ изкуствено завишени цени на всичките си продукти и схемите на продажби няма да се променят не, защото технологиите и батериите са скъпи в момента, а защото го финансират тези, които имат интерес ДВГ-статуквото да се запази. Nissan Leaf, Kia Soul, Hyundai Kona, e-Golf и много други правят електромобили за масите, на които не им трябва отваряне на вратите като в "Завръщане в бъдещето", 17-инчови инфотеймънт екрани и не знам си какви извънземни изчанченици, освен пробег, пак пробег и достъпност до портфейла. Nissan Leaf много, много отдавна е един от най-продаваните марки електромобили в световен мащаб и цените падат за сметка на повече пробег всяка година и не е само Leaf, a всички останали - за нормалните хора сега веднага, не с поръчка днес, а доставка 2023 евентуално - с базов модел на 1/2 до двойна цена на тяхната. В тази връзка, Nissan за мен е фирмата (и другите споменати), които водят до развитие на батерийните електромобили и до масовостта им, не колите по 120-200К+ долара с ускорение 3 секунди, станало смешно вече. Като нямаш скоростна кутия, а всичко е вързано към един/няколко електродвигателя директно и с 0.5 секунди ще отлетиш. Въпросът е в кой живот Гошо ще успее да натисне педала на електродвигателя, ако не са японците, корейците, китайците и даже индийците, де?
- Поинтересувайте се от ефективността и въобще базовото функциониране на гига-батерийната му система, която Австралия купи уж, за бекъп. Много, много лош държавен PR с "публични средства", заминали на вятъра. Статиите са стотици и въобще не са позитивни.
- Заводите на Мъск с парите от данъците на същите тези работници са като концентрационни лагери и не един път са правени репортажи, писани статии и са му искани обяснения защо има толкова (прит това напълно игнорирани) трудови злополуки на единица, защо заплащането е ниско, а часовете изключително дълги, защо работниците имат проблем с вземането на болнични, дневни работни почивки и отпуски, защо се освобождават без предизвестие и без обезщетения и какви ли не ужасии, в пъти по-зле от Amazon. И не са само заводите, в самите т.нар. магазини на Тесла представящите ги не работят/иха по трудови договори, са единствено на процент, нямат никаква сигурност и т.н. Забравих, пари нЕмаме, срокове гОниме, не смогваме... Те 'щото и Nissan, Kia, VW, Chevrolet не гонят срокове, пък при тях, чудно, такива нещица няма никакви...
- T.нар. му частна компания (всъщност всичките) Space X отново само на теория е частна, защото оперира с всичко друго, освен със собствени пари. Няма частен инвеститор и предприемач, който да е на минус във всички сфери и компании всяка година (колко вече поредни) и като нищо да харчи без много, много сериозно планиране до последния цент стотици милиони, уж за подобряване на бизнес процесиите и технологиите, всяко от които посочва за резултат нещо след 5 години; после след 8; после след 10. После... Всеки един нормален стартъп и частник просто умира (което по статистика се случва с 90+% от стартъпи-те и частните предприемачи до 3-тата година). Само 'дето, Мъск не е частник и работният му ден е в Twitter, LinkedIn, government advisers и телевизиите...
- Глупостите му със стотиците му изцепки на ден в Twitter в съвсем случайни сфери и без връзка с бизнеса и личността му въобще няма защо да се коментират. Чудно за каква ли реална "работа", освен тях, има въобще всеки ден. Може би за някое друго уволнение или отказана "почивка" до тоалетната.

Последно, хибридите, водородните ДВГ автомобили (Toyota Mirai специално с много станции на зареждане в САЩ и нарастващи по света) и компании като nanoFlowcell https://www.nanoflowcell.com, просто използваща противоположно заредени електролити на водна основа с пробег 600-1000 км. са допринесли за Бъдещето много повече от пъпети като Мъск, който вероятно 2137 г. с пълната помощ и технологичен капацитет на NASA може да достигне и Марс с reverse thrust приземяване:))))D

tzincbg
Мнения: 5878
Регистриран: 22 май 2014, 08:20

Re: Вярваме ли на Илон Мъск?

Мнение от tzincbg » 09 юни 2019, 02:18

Само че има огромна разлика между частна фирма, която източва държавни пари и неговата, при която е точно обратното. Пести пари на държавата, правейки нещата с нейните пари много по-евтино.
И да, колите му са скъпи, но на китайски, японски, френски, румънски заводи няма да са. Нещо като IPhone и андроидите. И пак той ги принуди да се размърдат и да ги направят по-добре, всъщност.
А за работниците... Всеки бизнес се стреми да си вдигне печалбата, вкл. чрез експлоатация в повечето случаи, поне. Това е тъжната истина, ако си много полезен на държавата, тя гледа да си затваря очите за тези нарушения.... :(

radko89
Мнения: 189
Регистриран: 30 авг 2008, 21:42

Re: Вярваме ли на Илон Мъск?

Мнение от radko89 » 10 юни 2019, 08:53

MEnergy, по-голяма смешка не бях чел..

Ако направиш едно сравнение на пробега на посочените от тем електромобили ще видиш, че като пробег нямат нищо общо сравнени с теслите. Основната причина е, че теслите са единствените с активно охлаждане на батериите (както всеки знае основният проблем на батериите е загряването и при активно поддържане на тяхната температура се увеличава както пробега на колата, така и възможността да изтеглиш много ток на момента за "ненужното" ускорение и то не само веднъж преди да прегрее батерията).

Второто е, че тесла закупуват патента за батериите от панасоник, нещо, което скоро ще се промени т.к. закупиха друга фирма, с която по мое лично мнение ще направят лек фурор защото ще смъкнат цената на батериите спрямо киловатчас поне наполовина, нещо, което досега са правили около 3 пъти.

Не можете да ме убедите, че развитието на ел. колите идве от тези марки, които не се опитаха един път да направят ел. колата не само за PR, но и да е функционална - голям пробег, лесно зареждане (голяма мрежа от станции), да е впечатляваща. В крайна сметка нещо трябва да накара хората да искат такава кола и да сменят старите си ДВГ коли и начинът е като направиш колата впечатляваща и с добра мрежа за зареждане - нещо, което само тесла направи и поради тази причина последната година е в топ 3 продавани нови автомобили в щатите - коя друга марка може да се похвали с това?

Да не говорим пък за SpaceX, компания, която според всички статистики и проучвания е спестила милиарди на американското правителство и на данъкоплатците.. Защото да, получаваш финансиране от няколко милиарда ако покажеш, че си достоен за него, но след това зависи от компанията какво ще направи с парите. Еми компанията направи възможно най-доброто с тези пари спестявайки много повече за техния инвеститор.
Да не говорим, че всяка една стотинка, която се изкрава от SpaceX се влага обратно в разработки.

Не мога да повярвам колко са слепи хората и как могат да гледат само негативното във всеки, който успява. Просто умът ми не го побира - толкова ли сме завистливи или просто не обичаме друг да може а ние не.. :roll:

Ванката
Мнения: 8879
Регистриран: 15 сеп 2011, 10:28

Re: Вярваме ли на Илон Мъск?

Мнение от Ванката » 10 юни 2019, 09:05

@Радко89, за съжаление това е по-големия процент от българския народ. Нали знаеш защо в Ада дяволите не пазят българите при казана? Защото един да тръгне да се измъква, другите ще го дръпнат обратно надолу!😂
Samsung Galaxy S10+ PRISM SILVER 128GB
Samsung MicroSD 128GB EVO Plus UHS-I (U3)
Samsung Galaxy S9+ CORAL BLUE 64GB
GARMIN vivoactive 3

radko89
Мнения: 189
Регистриран: 30 авг 2008, 21:42

Re: Вярваме ли на Илон Мъск?

Мнение от radko89 » 10 юни 2019, 09:59

Да подкрепя малко твърденията ми с факти:
По точка 1 - цената на теслите спрямо пазара и пробега:
Изображение

Изображение




Точка 2 - цена на батериите и ефекта на тесла върху пазара:
Изображение
Забележете, че пунктираните хоризонтални линии са таргет цени.


Точка 3 - пазар (покупки) и зарядни станции:
Изображение
на електрическия пазар


Изображение
сравнение с обикновения пазар


Мрежа за зареждане на тесла от февруари 2017 - сега е доста по-голяма и включва Super Chargers, които зареждат за 30 минути 80% от батерията. Тези станции се виждат на компютъра на колата, казва ти на коя трябва да спреш в зависимост от дестинацията. Сядаш да зареждаш, получаваш нотификация на колата от телефона, че си готов да тръгваш.. Правиш пътуване от източното да западното крайбрецжие на щатите точно за толкова време, за колкото би го направил с обикновена кола.
Изображение


Относно SpaceX:
Тази таблица много точно илюстрира какво плаща америка за изстрелване и показва точно как SpaceX спестяват пари на данъкоплатеца..
Изображение

Nik21
Мнения: 135
Регистриран: 25 дек 2018, 09:22

Re: Вярваме ли на Илон Мъск?

Мнение от Nik21 » 10 юни 2019, 13:47

MEnergy е абсолютно точен и изчерпателен в анализите си както винаги - респект и уважение!

radko89
Мнения: 189
Регистриран: 30 авг 2008, 21:42

Re: Вярваме ли на Илон Мъск?

Мнение от radko89 » 11 юни 2019, 08:58

Nik21 написа:
10 юни 2019, 13:47
MEnergy е абсолютно точен и изчерпателен в анализите си както винаги - респект и уважение!
Преглеждах различни теми из форума и кой какво писал и забелязах, че има няколко човека, които просто без значение темата на разговор - намесени ли са щатите започват да пишат негативни неща за тях.
Няма да е лошо когато се дискутират теми да е безпристрастно и без ненужни недоказани конспирации раждани и подклаждани от някои хора, които обичат драма и са готови да кажат на бялото черно за това.

Nik21
Мнения: 135
Регистриран: 25 дек 2018, 09:22

Re: Вярваме ли на Илон Мъск?

Мнение от Nik21 » 13 юни 2019, 08:13

radko89 написа:
11 юни 2019, 08:58
Преглеждах различни теми из форума и кой какво писал и забелязах, че има няколко човека, които просто без значение темата на разговор - намесени ли са щатите започват да пишат негативни неща за тях.
Абе как може да се пишат лоши ("негативни") неща за Щатите??? Щатите са кристално честни, бели и пухкави, на тях можем само да им ближем "топките". Лоши неща трябва да се пишат само за Русия, ето: Мартин Карбовски написал във Фейсбук нещо хубаво за Русия и Цукъра веднага му е забанил профила - така се прави в "свободните, демократични" държави.

tzincbg
Мнения: 5878
Регистриран: 22 май 2014, 08:20

Re: Вярваме ли на Илон Мъск?

Мнение от tzincbg » 13 юни 2019, 10:11

Еми да не беше писал толкова преувеличени неща. Виж колко фино и внимателно манипулират американските медии - с по-голям финес се прави това, според политическата принадлежност на медията, ако искаш да се задържиш дълго под радара.

Отговори