Ценовата разлика между електрическите автомобили и тези с ДВГ се стопява

A4i
Мнения: 3914
Регистриран: 08 фев 2009, 02:32

Re: Ценовата разлика между електрическите автомобили и тези с ДВГ се стопява

Мнение от A4i » 15 авг 2019, 22:44

В безчетков двигател няма как да има четки. Теоретичния максимум на конверсия от термална в механична енергия е 50%. Ако ДВГ-то работеше при 50% ефективност, то щеше да произведе 10 киловата механична енергия от 1 литър дизел. От 5литра щеше да са 50 киловата. Виждаш че един електромобил минава 100км с 12 киловата ток от батерията. Един ДВГ минава същото разстояние с 5 литра дизел. Следователно не е работил при 50% ефективност. При 100 киловата термална енергия в 5литра дизел , ДВГ-то е конвертирало едва 12 в механична . Следователно в реални условия дава 12% КПД.

Spikul
Мнения: 3102
Регистриран: 23 ное 2014, 12:17

Re: Ценовата разлика между електрическите автомобили и тези с ДВГ се стопява

Мнение от Spikul » 15 авг 2019, 23:10

A4i написа:
15 авг 2019, 22:44
В безчетков двигател няма как да има четки. Теоретичния максимум на конверсия от термална в механична енергия е 50%. Ако ДВГ-то работеше при 50% ефективност, то щеше да произведе 10 киловата механична енергия от 1 литър дизел. От 5литра щеше да са 50 киловата. Виждаш че един електромобил минава 100км с 12 киловата ток от батерията. Един ДВГ минава същото разстояние с 5 литра дизел. Следователно не е работил при 50% ефективност. При 100 киловата термална енергия в 5литра дизел , ДВГ-то е конвертирало едва 12 в механична . Следователно в реални условия дава 12% КПД.
Не разбрах за кои електродвигатели говориш - има всякакви, но ако са синхронни с постоянни магнити дори и да са неодимови, задължително магнитите трябва да се сменят, защото губят свойствата си дори и при нагряване.
И не, че нещо, но нищо не разбрах от стъкмистиката ти. Има си официални данни: "В момента най-високоефективният сериен бензинов агрегат идват от Toyota. Става думa за 2,5-литрова атмосферна машина с КПД 40% (по данни на производителя, като пълен хибрид – 41%). В моторспорта е възможно дори повече – F1-болидите на Mercedes-Benz постигат КПД над 50% с 1,6-литровия си V6." - https://autobild.bg/%D0%B1%D0%B5%D0%BD% ... 1-%D0%BA%D
0%BF%D0%B4-%D0%BD%D0%B0-%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%BC%D0%BE%D1%82/

iavorski
Мнения: 935
Регистриран: 01 мар 2006, 22:30

Re: Ценовата разлика между електрическите автомобили и тези с ДВГ се стопява

Мнение от iavorski » 15 авг 2019, 23:20

41% е кпд при определени обороти - около 4000. При реално ползване е под 20. Електромотор - теоретично 90+, реално 60-70. С 5 литра дизел минаващ 100 км а в 5 литра дизел има 55 квтч енергия. Хюндай Йоник EV минава 100км с 16 квтч енергия. Това е разлика само от КПД на двата двигателя. Инженерно погледнато ел.двигателя е дъ бест. Проблема засега са батериите - тегло, цена, рециклиране, зареждане - все области в които има накъде да се развива технологията.

A4i
Мнения: 3914
Регистриран: 08 фев 2009, 02:32

Re: Ценовата разлика между електрическите автомобили и тези с ДВГ се стопява

Мнение от A4i » 15 авг 2019, 23:25

Виж цикъла на Карно. Цитираната от тебе енергия е полезна механична при 50% конверсия /теоретичния максимум / от термална в полезна механична.

Spikul
Мнения: 3102
Регистриран: 23 ное 2014, 12:17

Re: Ценовата разлика между електрическите автомобили и тези с ДВГ се стопява

Мнение от Spikul » 15 авг 2019, 23:35

iavorski написа:
15 авг 2019, 23:20
41% е кпд при определени обороти - около 4000. При реално ползване е под 20. Електромотор - теоретично 90+, реално 60-70. С 5 литра дизел минаващ 100 км а в 5 литра дизел има 55 квтч енергия. Хюндай Йоник EV минава 100км с 16 квтч енергия. Това е разлика само от КПД на двата двигателя. Инженерно погледнато ел.двигателя е дъ бест. Проблема засега са батериите - тегло, цена, рециклиране, зареждане - все области в които има накъде да се развива технологията.
Никой не отрича КПД на ел двигателя. Обаче това си има цена - батерии и силно ЕМП близо до пасажерите. За мен Дъ Бест е реактивния двигател, но той не е електрически, а ДВГ. Обаче за масовост времето ще покаже кое какво е.

A4i
Мнения: 3914
Регистриран: 08 фев 2009, 02:32

Re: Ценовата разлика между електрическите автомобили и тези с ДВГ се стопява

Мнение от A4i » 16 авг 2019, 07:25

Нещо не те разбирам. Говориш за ефективност на видове ДВГ, все едно има перспектива за намаляване на разхода на гориво. Все едно няма да даваме по 150лева на зареждане в бензиностанцията, а по малко. Такава перспектива няма. Само електромобила можеш да заредиш до горе за 10лева. Отделно обслужването на ДВГ при нормална експлоатация е много, много по скъпо от това на електромобил. Има консумативи при ДВГ, които да турбу-скъпи. Посочил съм и цени. Това че в БГ се карат дизели от 2000 година с отрязани DPF и запушено EGR и дюзи се подменят с втора употреба от автоморга, не означава че тези автомобили са ефективни или екологични. Това са таралясници и пушещи Икаруси. Нямам представа как минават техн. преглед.

Spikul
Мнения: 3102
Регистриран: 23 ное 2014, 12:17

Re: Ценовата разлика между електрическите автомобили и тези с ДВГ се стопява

Мнение от Spikul » 16 авг 2019, 07:53

A4i написа:
16 авг 2019, 07:25
Нещо не те разбирам. Говориш за ефективност на видове ДВГ, все едно има перспектива за намаляване на разхода на гориво. Все едно няма да даваме по 150лева на зареждане в бензиностанцията, а по малко. Такава перспектива няма. Само електромобила можеш да заредиш до горе за 10лева. Отделно обслужването на ДВГ при нормална експлоатация е много, много по скъпо от това на електромобил. Има консумативи при ДВГ, които да турбу-скъпи. Посочил съм и цени. Това че в БГ се карат дизели от 2000 година с отрязани DPF и запушено EGR и дюзи се подменят с втора употреба от автоморга, не означава че тези автомобили са ефективни или екологични. Това са таралясници и пушещи Икаруси. Нямам представа как минават техн. преглед.
Явно наистина не се разбираме. Говоря, че ефективността не е 12%, както твърдиш, но не това е основното. Написах много ясно, че ДВГ с водород е наистина най-екологичното решение за сега. Ти ми говориш за КПД и то само на ел. двигателя. За това те питах колко е КПД на бързите зарядни станции и колко е КПД на инвертора? А колко е КПД на фотоволтаика? А колко е КПД на батерията след като зимата за няколко дни батерията се разреди сама? Ето това са все неща, които много угодно се пропускат.
Електромобилите може да намерят своето място, но те не са панацеята, която я изкарват.
И само да ти кажа, че не харесвам дизелите и карам турбо бензин, но не знам кое излиза толкова по-евтино в поддръжката на електричката, като и тя има гуми, окачване, антифриз за батерията, филтри на климатика, дискове и накладки?!
За сега е много евтино да се кара електричка, но вярваш ли, че като станат масови ще е така и няма да вдигнат акциза на тока, както сега е вдигнат на горивата?
Нека бъдем реалисти и не се поддаваме на измислиците за светло бъдеще.

Потребителски аватар
radko89
Мнения: 1667
Регистриран: 30 авг 2008, 21:42

Re: Ценовата разлика между електрическите автомобили и тези с ДВГ се стопява

Мнение от radko89 » 16 авг 2019, 10:33

А какъв е проблемът да си правиш тока ти?
Инсталацията на село с фотоволтаици прави доволно количество ток.
При подобряване на технологиите и батериите една добра батериина инсталация и няма да има смисъл да плащаш акциз на тока...

Spikul
Мнения: 3102
Регистриран: 23 ное 2014, 12:17

Re: Ценовата разлика между електрическите автомобили и тези с ДВГ се стопява

Мнение от Spikul » 16 авг 2019, 10:49

radko89 написа:
16 авг 2019, 10:33
А какъв е проблемът да си правиш тока ти?
Инсталацията на село с фотоволтаици прави доволно количество ток.
При подобряване на технологиите и батериите една добра батериина инсталация и няма да има смисъл да плащаш акциз на тока...
Първо, инвестицията е голяма.
Второ, акциз има на алкохола и е забранено в домашни условия да се произвеждащ, така че не бери грижа как ще измислят да ти вземат парите.
Трето, хора с къщи и дворове са незначителна част от хората.
Четвърто, зимата има много малко слънцегреене, за да разчиташ, че ще си произвдеш тока сам.
Не мислете, че сте първите, които им е хрумнало. Но не става така - безплатен обяд няма.

Потребителски аватар
npet
Мнения: 1409
Регистриран: 07 фев 2014, 12:05
Контакти:

Re: Ценовата разлика между електрическите автомобили и тези с ДВГ се стопява

Мнение от npet » 16 авг 2019, 11:30

A4i написа:
15 авг 2019, 21:25
Фолксваген проектират два електромобила за 2020г. но са във високия клас и ще са на цени около и над 100 000 лева.
Те на ел. голфовете сега им искат 80к. Полудели са с ценообразуването на тия ел. возила.
-

Заключена