Ценовата разлика между електрическите автомобили и тези с ДВГ се стопява
Re: Ценовата разлика между електрическите автомобили и тези с ДВГ се стопява
Двоен пост
Последна промяна от Spikul на 16 авг 2019, 09:39, променено общо 2 пъти.
Re: Ценовата разлика между електрическите автомобили и тези с ДВГ се стопява
Под секрет да Ви кажа, че има машини с КПД по голям от 1.
Климатик /термопомпа/ е такава, дори неговото КПД отива към 2.5 . Демек с 1 кВч ток на загряване ще отдели 2,5 киловата топлина. Рециклиране на литиева батерия, тип торбичка е проста процедура с няколко технологични операции. Батерията е руло от обмазано фолио от чист литии в пластмасова торбичка. Метала е над 90 % от масата на батерията. Иначе голфа минава 100км. в комбиниран режим с 12 киловата ток, което прави разход към 2,50 лева за 100 км. Все едно че колата гори 1 на сто нафта, при това няма консумативи като масла, филтри /250лв./, ролки/ремъци /1000лв./, дюзи/ 6500лв./, подгряващи свещи /320лв./, DPF /2500лв./, EGR /1500лв./, турбу с променлива геометрия /2000лв./, въздушен колектор с вихрови клапи /1000лв./ капак с филтър на клапаните /500лв./, хидравлични тампони на двигателя /500лв./, съединител с демпферен маховик /2500лв./ и т.н. чаркалаци, за подмяната на всеки добавете 20 до 50% . Дали пък смяна на батерия на 400 000км. км. , дори и при сегашните цени да е на далавера , сравнено с обслужването на един дизел за същите км.

Re: Ценовата разлика между електрическите автомобили и тези с ДВГ се стопява
Еми айде за да не ходя да се интересувам, сподели в кои батерии се ползва графен сега? Хухавел май ползваха някакво графеново охлаждане, ама в батериите не знам.
Какви богове, технологиите се развиват, днес можеш да си купиш неща които не си можел преди няколко години, след няколко ще можеш да си купиш други.
Еми като начало, защото нефтът ще се изчерпа след някакви години и ще ни трябва алтернатива.
Re: Ценовата разлика между електрическите автомобили и тези с ДВГ се стопява
Фолксваген проектират два електромобила за 2020г. но са във високия клас и ще са на цени около и над 100 000 лева.
Re: Ценовата разлика между електрическите автомобили и тези с ДВГ се стопява
Май не четеш какво пиша?! Никъде не съм казал, че се ползват в телефони батериите с графен, а казах, че има батерии с графен. Ето:
https://www.kaldata.com/%D1%85%D0%B0%D1 ... 70088.html
Ами аз нямам кристална топка и нямам причина да вярвам, че някой ще измисли телепортацията например. Нали се сещаш, че развитието върви във всички области и ако някой ще измисля нещо, защо мислиш, че ще е батерия, а не например лесен начин за получаване и съхранение на водород?
А на теб кой ти е казал, че ДВГ работи само с нефтени продукти? То и сега си работи нормално с LPG и спирт. Да не говорим, че си работи нормално и с водород, който е без алтернатива като екологичност и е с неизчерпаем запас.
Re: Ценовата разлика между електрическите автомобили и тези с ДВГ се стопява
Водорода се добива при електролиза на вода. В процеса се губи над 50% от вложената електроенергията в електролизата, защото теоретичната енергийна стойност на добития водород е толкова. След това най добрите образци бензинови ДВГ работят с КПД около 15%. Този с водород да приемем че е 20%. Получава се че на 10 киловата вложен ток в електролиза е реално използваем само 1. При чистия електромобил батерията се зарежда с около 90% ефективност. Електродвигателя с навит статор и ротор от недимови магнити е с КПД над 95 % . Има загуба от едва 15% от електроенергията отчетена на електромера, при липса по нататъшни загуби в трансмисия, диференциал и т.н. , защото механичната част е крайно опростена и загубите от триене в нея клонят към 0.
Re: Ценовата разлика между електрическите автомобили и тези с ДВГ се стопява
LPG също е нефтен продукт. КПД в реалния живот 20% е доста недалновидно решение. Водорода е далеч по-смислено да се ползва като източник на електроенергия в горивна клетка. Дори да горим водород в ДВГ винаги ще има и азотни окиси и СО2 и СО. И пак КПД 20%
Re: Ценовата разлика между електрическите автомобили и тези с ДВГ се стопява
Пътувах този месец и видях по бензиностанции към 5-6 изгорели автомобили. На шосето имаше още 3-4, като дори видях репатрак в момента да товари на платформа един , до мястото където е горял на една отбивка. Не са никак безопастни газовите автомобили, особено тези на метан. Бутилките с водород под 700 атмосфери не ми се мисли като се подпали какво ще стане.
Re: Ценовата разлика между електрическите автомобили и тези с ДВГ се стопява
От къде ги вземаш тези данни? Аз пък си мислех, че съвременните бензинови ДВГ стигат 40% КПД.A4i написа: ↑15 авг 2019, 21:42След това най добрите образци бензинови ДВГ работят с КПД около 15%. Този с водород да приемем че е с 20%. Получава се че на 10 киловата вложен ток в електролиза е реално използваем само 1. При чистия електромобил батерията се зарежда с около 90% ефективност. Електродвигателя с навит статор и ротор от недимови магнити е с КПД над 95 % или има загуба от едва 15% от електроенергията на входа при липса загуби в трансмисия, диференциал и т.н. загуби от триене в механичната част.
А електродвигател с неодимов магнит се нуждае от периодична смяна на магнитите и четките и за това Тесла ползва асинхронен двигател.
И като гледаш КПД, знаеш ли колко е то на инвертора?
Те защото електричките хич не гърмят постоянно и хич не отделят десетки килограми силно отровни токсични съединения на флуора: https://www.24chasa.bg/novini/article/7602324A4i написа: ↑15 авг 2019, 22:06Пътувах този месец и видях по бензиностанции към 5-6 изгорели автомобили. На шосето имаше още 3-4, като дори видях репатрак в момента да товари на платформа един , до мястото където е горял на една отбивка. Не са никак безопастни газовите автомобили, особено тези на метан. Бутилките с водород под 700 атмосфери не ми се мисли като се подпали какво ще стане.