Ценовата разлика между електрическите автомобили и тези с ДВГ се стопява

Spikul
Мнения: 1265
Регистриран: 23 ное 2014, 12:17

Re: Ценовата разлика между електрическите автомобили и тези с ДВГ се стопява

Мнение от Spikul » 15 авг 2019, 18:18

Двоен пост
Последна промяна от Spikul на 16 авг 2019, 09:39, променено общо 2 пъти.

A4i
Мнения: 3904
Регистриран: 08 фев 2009, 02:32

Re: Ценовата разлика между електрическите автомобили и тези с ДВГ се стопява

Мнение от A4i » 15 авг 2019, 19:01

Под секрет да Ви кажа, че има машини с КПД по голям от 1. 8-) Климатик /термопомпа/ е такава, дори неговото КПД отива към 2.5 . Демек с 1 кВч ток на загряване ще отдели 2,5 киловата топлина. Рециклиране на литиева батерия, тип торбичка е проста процедура с няколко технологични операции. Батерията е руло от обмазано фолио от чист литии в пластмасова торбичка. Метала е над 90 % от масата на батерията. Иначе голфа минава 100км. в комбиниран режим с 12 киловата ток, което прави разход към 2,50 лева за 100 км. Все едно че колата гори 1 на сто нафта, при това няма консумативи като масла, филтри /250лв./, ролки/ремъци /1000лв./, дюзи/ 6500лв./, подгряващи свещи /320лв./, DPF /2500лв./, EGR /1500лв./, турбу с променлива геометрия /2000лв./, въздушен колектор с вихрови клапи /1000лв./ капак с филтър на клапаните /500лв./, хидравлични тампони на двигателя /500лв./, съединител с демпферен маховик /2500лв./ и т.н. чаркалаци, за подмяната на всеки добавете 20 до 50% . Дали пък смяна на батерия на 400 000км. км. , дори и при сегашните цени да е на далавера , сравнено с обслужването на един дизел за същите км.

Потребителски аватар
board
Мнения: 6045
Регистриран: 25 окт 2006, 14:01

Re: Ценовата разлика между електрическите автомобили и тези с ДВГ се стопява

Мнение от board » 15 авг 2019, 20:24

Spikul написа:
15 авг 2019, 18:18
Ако се поинтересуваш малко ще видиш, че и сега има графен в някои батерии
Еми айде за да не ходя да се интересувам, сподели в кои батерии се ползва графен сега? Хухавел май ползваха някакво графеново охлаждане, ама в батериите не знам.
Spikul написа:
15 авг 2019, 18:18
И както казах, не се уповавай на това някой бог да слезе от небето и да ти дари батерия, която да минава 1500 км, да се зарежда за 3 минути и да е евтина.
Какви богове, технологиите се развиват, днес можеш да си купиш неща които не си можел преди няколко години, след няколко ще можеш да си купиш други.
Spikul написа:
15 авг 2019, 18:18
Все пак електричките са били масови, половин век преди появата на ДВГ, но веднъж историята ги е захвърлила и не разбирам защо трябва пак да се връщаме към тях?!
Еми като начало, защото нефтът ще се изчерпа след някакви години и ще ни трябва алтернатива.

A4i
Мнения: 3904
Регистриран: 08 фев 2009, 02:32

Re: Ценовата разлика между електрическите автомобили и тези с ДВГ се стопява

Мнение от A4i » 15 авг 2019, 21:25

Фолксваген проектират два електромобила за 2020г. но са във високия клас и ще са на цени около и над 100 000 лева.

Spikul
Мнения: 1265
Регистриран: 23 ное 2014, 12:17

Re: Ценовата разлика между електрическите автомобили и тези с ДВГ се стопява

Мнение от Spikul » 15 авг 2019, 21:31

board написа:
15 авг 2019, 20:24
Spikul написа:
15 авг 2019, 18:18
Ако се поинтересуваш малко ще видиш, че и сега има графен в някои батерии
Еми айде за да не ходя да се интересувам, сподели в кои батерии се ползва графен сега? Хухавел май ползваха някакво графеново охлаждане, ама в батериите не знам.
Май не четеш какво пиша?! Никъде не съм казал, че се ползват в телефони батериите с графен, а казах, че има батерии с графен. Ето:
https://www.kaldata.com/%D1%85%D0%B0%D1 ... 70088.html
board написа:
15 авг 2019, 20:24
Spikul написа:
15 авг 2019, 18:18
И както казах, не се уповавай на това някой бог да слезе от небето и да ти дари батерия, която да минава 1500 км, да се зарежда за 3 минути и да е евтина.
Какви богове, технологиите се развиват, днес можеш да си купиш неща които не си можел преди няколко години, след няколко ще можеш да си купиш други.
Ами аз нямам кристална топка и нямам причина да вярвам, че някой ще измисли телепортацията например. Нали се сещаш, че развитието върви във всички области и ако някой ще измисля нещо, защо мислиш, че ще е батерия, а не например лесен начин за получаване и съхранение на водород?
board написа:
15 авг 2019, 20:24
Spikul написа:
15 авг 2019, 18:18
Все пак електричките са били масови, половин век преди появата на ДВГ, но веднъж историята ги е захвърлила и не разбирам защо трябва пак да се връщаме към тях?!
Еми като начало, защото нефтът ще се изчерпа след някакви години и ще ни трябва алтернатива.
А на теб кой ти е казал, че ДВГ работи само с нефтени продукти? То и сега си работи нормално с LPG и спирт. Да не говорим, че си работи нормално и с водород, който е без алтернатива като екологичност и е с неизчерпаем запас.

A4i
Мнения: 3904
Регистриран: 08 фев 2009, 02:32

Re: Ценовата разлика между електрическите автомобили и тези с ДВГ се стопява

Мнение от A4i » 15 авг 2019, 21:42

Водорода се добива при електролиза на вода. В процеса се губи над 50% от вложената електроенергията в електролизата, защото теоретичната енергийна стойност на добития водород е толкова. След това най добрите образци бензинови ДВГ работят с КПД около 15%. Този с водород да приемем че е 20%. Получава се че на 10 киловата вложен ток в електролиза е реално използваем само 1. При чистия електромобил батерията се зарежда с около 90% ефективност. Електродвигателя с навит статор и ротор от недимови магнити е с КПД над 95 % . Има загуба от едва 15% от електроенергията отчетена на електромера, при липса по нататъшни загуби в трансмисия, диференциал и т.н. , защото механичната част е крайно опростена и загубите от триене в нея клонят към 0.

iavorski
Мнения: 930
Регистриран: 01 мар 2006, 22:30

Re: Ценовата разлика между електрическите автомобили и тези с ДВГ се стопява

Мнение от iavorski » 15 авг 2019, 21:43

LPG също е нефтен продукт. КПД в реалния живот 20% е доста недалновидно решение. Водорода е далеч по-смислено да се ползва като източник на електроенергия в горивна клетка. Дори да горим водород в ДВГ винаги ще има и азотни окиси и СО2 и СО. И пак КПД 20%

Spikul
Мнения: 1265
Регистриран: 23 ное 2014, 12:17

Re: Ценовата разлика между електрическите автомобили и тези с ДВГ се стопява

Мнение от Spikul » 15 авг 2019, 21:47

iavorski написа:
15 авг 2019, 21:43
Дори да горим водород в ДВГ винаги ще има и азотни окиси и СО2 и СО.
Ти сериозно ли? Я пак си помисли дали при горене на водород ще се получи въглерод - откъде ще дойде, от някой малък алхимик в ДВГ-то ли?

A4i
Мнения: 3904
Регистриран: 08 фев 2009, 02:32

Re: Ценовата разлика между електрическите автомобили и тези с ДВГ се стопява

Мнение от A4i » 15 авг 2019, 22:06

Пътувах този месец и видях по бензиностанции към 5-6 изгорели автомобили. На шосето имаше още 3-4, като дори видях репатрак в момента да товари на платформа един , до мястото където е горял на една отбивка. Не са никак безопастни газовите автомобили, особено тези на метан. Бутилките с водород под 700 атмосфери не ми се мисли като се подпали какво ще стане.

Spikul
Мнения: 1265
Регистриран: 23 ное 2014, 12:17

Re: Ценовата разлика между електрическите автомобили и тези с ДВГ се стопява

Мнение от Spikul » 15 авг 2019, 22:10

A4i написа:
15 авг 2019, 21:42
След това най добрите образци бензинови ДВГ работят с КПД около 15%. Този с водород да приемем че е с 20%. Получава се че на 10 киловата вложен ток в електролиза е реално използваем само 1. При чистия електромобил батерията се зарежда с около 90% ефективност. Електродвигателя с навит статор и ротор от недимови магнити е с КПД над 95 % или има загуба от едва 15% от електроенергията на входа при липса загуби в трансмисия, диференциал и т.н. загуби от триене в механичната част.
От къде ги вземаш тези данни? Аз пък си мислех, че съвременните бензинови ДВГ стигат 40% КПД.
А електродвигател с неодимов магнит се нуждае от периодична смяна на магнитите и четките и за това Тесла ползва асинхронен двигател.
И като гледаш КПД, знаеш ли колко е то на инвертора?

A4i написа:
15 авг 2019, 22:06
Пътувах този месец и видях по бензиностанции към 5-6 изгорели автомобили. На шосето имаше още 3-4, като дори видях репатрак в момента да товари на платформа един , до мястото където е горял на една отбивка. Не са никак безопастни газовите автомобили, особено тези на метан. Бутилките с водород под 700 атмосфери не ми се мисли като се подпали какво ще стане.
Те защото електричките хич не гърмят постоянно и хич не отделят десетки килограми силно отровни токсични съединения на флуора: https://www.24chasa.bg/novini/article/7602324

Заключена