Предпочитаме смартфона пред портфейла, показва анкета на A1

MEnergy
Мнения: 272
Регистриран: 20 май 2010, 23:00

Re: Предпочитаме смартфона пред портфейла, показва анкета на A1

Мнение от MEnergy » 14 яну 2020, 14:02

Доскоро в Англия картовите защити бяха много по-занижени. Сега за всяко плащане, с изключение на Амазон и Ибей (защото минава през ПейПал) задължително се изпраща текстово съобщение до регистриран в контактните детайли на клиента мобилен телефонен номер с код, след въвеждането на който покупката може да продължи. В Амазон вероятно става, защото имат вътрешни системи по интеграция с банковите доставчици на плащанията, но даже и в големи фирми като Райънер, където плащанията преди минаваха безпроблемно, сега се изисква потвърдителен код преди пълното реализиране на транзакцията. Безконтактните карти са ограничени до 25 или 30 паунда максимум. В много страни, ако не си заявил пътуване до банката предварително (т.е. преди да напуснеш границата), плащанията на друга територия или тегленето през банкомат са ограничени или забранени. Според мен, плащането с банкова (безконтактна) карта е за предпочитане пред смартфона, защото само банката и третите й страни имат достъп до транзакцията и детайлите й. С телефона, го имат и Google, Apple, съответното трето приложение, осъществяващо транзакцията (ако се използва такова), както и всички страни по веригата, които Google и Apple/приложението използват при реализацията й. Голяма част от тях не са базирани в страната на извършване на покупко-продажбата, не са субект на GDPR (General Data Protection Regulation) на ЕС, а с данните за самата транзакция се изпращат и много текущи такива от самия телефон (които не са свързани с нея или се изискват изобщо). Примерно текуща точна локация през wifi мрежите/клетка на оператора и кой знае какво още.

Всеки си решава сам какво предоставя. Аз си използвам (безжичните) карти за абсолютно всичко и кеш си държа малко само за ресторантите, заведенията и други услуги, които изрично не приемат карти или нямат транзакционни устройства, както и понякога за резерва, ако съответното четящо устройство не работи. Веднъж за малко да си изтърва полета, защото нямах кеш, транзакционното устройство на автобуса към летището не работеше, а ап-ът и разплащанита през сайта на автобусния оператор не работеха временно (шофьорът си помисли, че искам да се возя без пари). Петнадесет минути по-късно, когато си мислех, че вече ще ме свалят, плащането през смартфона мина най-накрая. Така, че пари в брой (особено за спешни случаи) винаги трябва да се държат.

Отговори