Напредък при литиево-металните батерии
-
- Мнения: 744
- Регистриран: 16 май 2018, 17:28
Re: Напредък при литиево-металните батерии
Фотоволтаиците нямат нужда от слънце, а от.светлина.
Зимата си работят без проблеми.
Зимата си работят без проблеми.
Re: Напредък при литиево-металните батерии
Фотоволтаиците имат КПД под 20% и за да произвеждат смислено количество електроенергия, трябва облачността да не е гъста. За това се смятат в часове слънцегреене годишно.Legolaself01 написа: ↑03 сеп 2019, 15:10Фотоволтаиците нямат нужда от слънце, а от.светлина.
Зимата си работят без проблеми.
В България КПД зимата е 3%, а лятото 13% от производство на електроенергия от фотоволтаиците - http://apexsolar.bg/downloads/Kalkulatory.htm
То иначе и на лунна светлина щеше да става, ама не става.
Никой никого не спира да си направи фотоволтаична система и да си купи електричка. Друг е въпросът, че почти никой не го прави, защото е неоправдано скъпо.
Re: Напредък при литиево-металните батерии
При положение, че развитите държави смятат да минават основно на електромобили след 10-20 години, при нас сигурно ще се случи след поне 30 години, та няма какво толкова да го мислим от сега. То до тогава и технологии и всичко ще е различно. Може да почнат да се зреждат екелтромобилите за минутка и да няма голяма разлика със сега. Или по улиците да се изградят паркоместа със стълбчета за зареждане, ще видим.
Re: Напредък при литиево-металните батерии
Закона на Ом и след 30 г. още ще е в сила
Ел. инженерите ползват справочници от 1970 и в тях са описани ел. вериги, свързване на двигатели и т.н които са си съвсем актуални и днес. Тази дисциплина е различна от правото и икономиката , с това че "нормативната база" е закрепена през втората половина на 19 век и до сега само се надгражда с инкрементални стъпки. Точно за това твърдение че се чака някакъв имагенерен технологичен пробив след 20 години , които да направи електромобилите практични е напълно погрешно. Необходимата технология е налична днес, при това е доста по-евтина за инсталиране , експлоатиране и обслужване от ДВГ. Липсва политическа воля , поради огромните инвестиции в добивна/преработващата промишленост и инфраструктура за замърсяващиите ДВГ. Представете си какво е да запечатиш петролните кладенци, да спреш сондирането , да прибереш в моргата океанските платформи, да затвориш 2/3 от рафинериите, да нарежеш на скрап супер-танкерите, да демонтираш петролопроводите, да бракуваш базите за петрол, да пенсионираш тировите цистерни, да затвориш всички бензиностанции. Това си е бизнес за трилиони, които се съпротивлява до последна капка нефт. 


Re: Напредък при литиево-металните батерии
Напълно съм съгласен с първата част от поста ти. Обаче с втората не съм.A4i написа: ↑03 сеп 2019, 19:12Закона на Ом и след 30 г. още ще е в силаЕл. инженерите ползват справочници от 1970 и в тях са описани ел. вериги, свързване на двигатели и т.н които са си съвсем актуални и днес. Тази дисциплина е различна от правото и икономиката , с това че "нормативната база" е закрепена през втората половина на 19 век и до сега само се надгражда с инкрементални стъпки. Точно за това твърдение че се чака някакъв имагенерен технологичен пробив след 20 години , които да направи електромобилите практични е напълно погрешна. Необходимата технология е налична днес, при това е доста по евтина от ДВГ, но липсва политическа воля , поради огромните инвестиции в добивна промишленост и инфраструктура за замърсяващиите ДВГ. Представете си какво е да запечатиш петролните кладенци, да спреш сондирането , да прибереш в моргат океанските платформи, да затвориш 2/3 от рафинериите, да нарежеш на скрап супер-танкерите, да бракуваш базите за петрол, да пенсионираш торовите цистерни, да затвориш всички бензиностанции. Това си е бизнес за трилиони, които се съпротивлява до последна капка нефт.
![]()
Нали се сещаш, че ако петролните компании с тези трилиони долари, с които разполагат, ако искаха щяха да съсипят целия бизнес с електрички. А на практика става точно обратното - те са най-големите инвеститори във ВЕИ-та и електромобили. Това трябва да ти говори нещо съвсем различно - дошло е време да се преразпределят индустриите. Да не мислиш, че кобалта и лития няма да ни направят пак роби, както сме сега зависими от петрола?
Да не мислиш, че самолетите и корабите ще минат масово на ток? А всички пластмаси и масла са също от нефт.
Така, че те са си оплели кошниците и не ги мисли. Така е и с ДВГ, защото той отдавна можеше да е екологичен, но нямаше да е свързан с петрола.
А това, че ще имаме зарядни навсякъде в София, е пълна фантастика. Стига 10 секунди човек да се огледа в лунния пейзаж и наспрелите навсякъде коли и ще разбере, че това е пълна утопия.
Ние не може да се оправим с циганите, които крадат ток и жици, пътуват гратис и си ходят с каруците където си искат, та зарядни станции навсякъде ли правим?
Re: Напредък при литиево-металните батерии
Инсталирането в подземен/надземен паркинг на един силов контакт до всяко паркомясто е инвестиция от един месечен наем за това място и е по силата на всички собственици. Още повече че те стават и търговци на ток и ще продават на печалба електричеството на паркираните електромобили. Бензиностанции не ти трябват никакви. И сега може да отидеш до Кауфланд и да заредиш до горе колата напълно безплатно.
Друго е важното и това е че към днешна дата въпроса с електрификацията е на дневен ред. Доиде му времето. Когато започваме да го разглеждаме ни се случват като общество доста странни неща. Нахлуват 10 милиона емигранти в ЕС /по официални данни/ . Някой от тях пристигат с ръчни гранати и гранатомети директно от предишното си работно място на наемници-главорези, рушители на църкви и убиици на жени и деца. От дупките си изпълзяват разпенявени болшевики, с яко финанси като за безработни чорлавци. Говорят за революция , налагат цензура. Искат репресии и разколачване на несъгласните. Сякакви маргинали като вампири изкачат от мрак, джендъри , алах-акбар феминистки, педофили, получават трибуна за платена изява, и т.н. и т.н
Ако оцелеем като общество в тази революционна ситуация и водовъртежа на предстоящите събития, може евентуално и да решим проблема с електрификацията. Но може и да не се върнем от фронта, дето ни го отвориха петродоларите.
Друго е важното и това е че към днешна дата въпроса с електрификацията е на дневен ред. Доиде му времето. Когато започваме да го разглеждаме ни се случват като общество доста странни неща. Нахлуват 10 милиона емигранти в ЕС /по официални данни/ . Някой от тях пристигат с ръчни гранати и гранатомети директно от предишното си работно място на наемници-главорези, рушители на църкви и убиици на жени и деца. От дупките си изпълзяват разпенявени болшевики, с яко финанси като за безработни чорлавци. Говорят за революция , налагат цензура. Искат репресии и разколачване на несъгласните. Сякакви маргинали като вампири изкачат от мрак, джендъри , алах-акбар феминистки, педофили, получават трибуна за платена изява, и т.н. и т.н
Ако оцелеем като общество в тази революционна ситуация и водовъртежа на предстоящите събития, може евентуално и да решим проблема с електрификацията. Но може и да не се върнем от фронта, дето ни го отвориха петродоларите.
Re: Напредък при литиево-металните батерии
То всичко хубаво, но кой има достъп до подземен и надземен паркинг? Нали говорим реално ако всички минат масово на електромобили какво ще стане?! Пак казвам, че основната част от хората в големите градове, се чудят къде да паркират, какво остава за има зарядно за всеки по улиците и тротоарите.A4i написа: ↑03 сеп 2019, 19:58Инсталирането в подземен/надземен паркинг на един силов контакт до всяко паркомясто е инвестиция от един месечен наем за това място и е по силата на всички собственици. Още повече че те стават и търговци на ток и ще продават на печалба електричеството на паркираните електромобили. Бензиностанции не ти трябват никакви. И сега може да отидеш до Кауфланд и да заредиш до горе колата напълно безплатно.
Друго е важното и това е че към днешна дата въпроса с електрификацията е на дневен ред. Доиде му времето. Когато започваме да го разглеждаме ни се случват като общество доста странни неща. Нахлуват 10 милиона емигранти в ЕС /по официални данни/ . Някой от тях пристигат с ръчни гранати и гранатомети директно от предишното си работно място на наемници-главорези, рушители на църкви и убиици на жени и деца. От дупките си изпълзяват разпенявени болшевики, с яко финанси като за безработни чорлавци. Говорят за революция , налагат цензура. Искат репресии и разколачване на несъгласните. Сякакви маргинали като вампири изкачат от мрак, джендъри , алах-акбар феминистки, педофили, получават трибуна за платена изява, и т.н. и т.н
Сега в Кауфланд може да си заредиш електричката, защото това са 3-4 места. от общо 1000. Макар, че това пак е поредната субсидия и наложена на сила с евродиректива, но ако всички са с електромобили, кой ще плаща този ток?
Нека сме реалисти, защото безплатен обяд никога не е имало и никога няма да има.
Това, че идват емигранти и политическата обстановка в ЕС е трагична, е едно на ръка. Но същите тези умници допуснали анархията и либерастията, сега се опитват да се правят на диктатори, уж в името на екологията.
Няма лошо да има електрички, но има лошо да се налагат със забрани и лобизъм. Както много пъти казах, притесняват ме пожароопасните и силно токсични батерии, които не са пригодени за МПС, а за лаптопи и телефони, както и продължителното въздействие на толкова силно ЕМП от електромотори със стотици киловати мощност, намиращи се на 30 см от пасажерите. Иначе, че зависимостта от нефта трябва да се спре веднага, е ясно за всички.
Re: Напредък при литиево-металните батерии
Колега ти разбираш ли български , до всяко място където си паркирал е възможно да се доведе силов контакт с минимална инвестиция. Сега ти ако си кацнал на някоя висока топола или Луната инвестицията ще е повече, но в напълно поносим и разумен размер.
Re: Напредък при литиево-металните батерии
Ами не, не разбирам това как го мислиш реално?
Сигурно мислиш за нещо подобно:
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Re: Напредък при литиево-металните батерии
Ей тия пусти електрички бе! Браво! Борба с тях до последна капка нефт и до последния петродолар... Ние сме на всеки километър.... и така до края на света.