Напредък при литиево-металните батерии

AVKansazov
Мнения: 3914
Регистриран: 22 сеп 2010, 14:10

Re: Напредък при литиево-металните батерии

Мнение от AVKansazov » 02 сеп 2019, 20:01

По принцип гледам да не се меся в този спор обаче... Спикул, чудиш се вече за какво да се захванеш, ако в това изследване ми сравняват тегло с прах къде тогава се вместват камионите в това замърсяване.Хващате се като удавник за сламка, то не бяха че били по-големи замърсяванията за производството на ток за зареждане то не бяха... май някой си трепери над таралясника че може да не може да го кара още 20-30 години както го е планувал...
Lenovo Moto Z2 Force 9.0 + Lenovo Moto Z 8.0 + Huawei MediaPad M5 Lite 10 8.0 + Xiaomi Mi Box 3 8.0
+ Minix Neo U9-H 7.1.2 + Huawei Watch GT Sport + Huawei Band 3 Pro

Spikul
Мнения: 797
Регистриран: 23 ное 2014, 12:17

Re: Напредък при литиево-металните батерии

Мнение от Spikul » 02 сеп 2019, 20:27

AVKansazov написа:
02 сеп 2019, 20:01
По принцип гледам да не се меся в този спор обаче... Спикул, чудиш се вече за какво да се захванеш, ако в това изследване ми сравняват тегло с прах къде тогава се вместват камионите в това замърсяване.Хващате се като удавник за сламка, то не бяха че били по-големи замърсяванията за производството на ток за зареждане то не бяха... май някой си трепери над таралясника че може да не може да го кара още 20-30 години както го е планувал...
Не, чудя се дали ме четеш изобщо, защото това май си го пропуснал:
Spikul написа:
02 сеп 2019, 13:40
Иначе съм с две ръце за да се развиват двете технологии паралелно.
Кое не е вярно - че не се дават субсидии, че не се налагат забрани или, че електричките не са еко панацеята, за която се опитват да я изкарат?
Странно ти Тесла ли караш, че си тръгнал да говориш как някой карал 30-годишен таралясник?
Ако харесваш електричките, кажи защо ги харесваш - само да не се окаже, че ги харесваш като 90% от останалите поклонници на електричките, а именно, че щяло да е много евтинко, защото като станат масови, ще е всичко друго, но не и евтино, като ударят акциз от левче на тока.

A4i
Мнения: 3890
Регистриран: 08 фев 2009, 02:32

Re: Напредък при литиево-металните батерии

Мнение от A4i » 02 сеп 2019, 20:51

Проблемите с батериите са технически. Вече имат решения в посока гелов или направо прахообразен - твърд електролит, но производителите смятат да капитализират безплатната реклама на електромобилите и да натрупат пачки докато клиента ги смята фенси иновация .Пакетите нямат течно охлаждане , нямат контролер с индивидуален канал към всяка клетка, нямат банки със супер кондензатори за изглаждане на пиковите токове при ускорение или спиране с генераторна спирачка. До преди две години Самсунг имаше подобна стратегия при смартфоните , като използваше метализирана пластмаса за корпусите , а вместо полимерни батериите влагаше обикновени със силно запалим органичен разтворител за електролит, щото са с 5 стотинки по евтини.
Абе аз бих казал че електромобилите са на далавера, особено цената на тока от 2 лева за 100 км пробег и липсата на ДВГ, скоростна кутия, съединител, резервоар , масла, течности, филтри, ремъци и т.н. консумативи за редовна смяна. Прави ми впечатление че под предния капак на Ел. голфа е празно като в хралупа. Има части , колкото да напълнят две кутии от обувки. В същото време обслужването на един дизел Евро5/6, втора ръка е ултра-мега скъпо удоволствие предвид множество екологични чаркалаци/консумативи за подмяна или почистване. За това са много малко хората, които го правят. Карат си ги скопени, димящи, смърдящи и тропащи. Само ремонтния комплект за почистване на 4-те дюзи е 200 лева, а това са 8 малки О- пръстенчета , четири медни шайби, четири гумени уплътнения и два болта. Демонтаж чистене със спрей , смяна на уплътнения и монтаж е още 400. Тестване на стенд за валидиране че атомизират правилно и в точния обем , а не пишкат - още 400. Едни 1000 лв се дават като почнат да умират конете и се молиш да се размине само с това , че подмяната на само една дюза с нова е 2000.

Spikul
Мнения: 797
Регистриран: 23 ное 2014, 12:17

Re: Напредък при литиево-металните батерии

Мнение от Spikul » 02 сеп 2019, 21:10

A4i написа:
02 сеп 2019, 20:51
Проблемите с батериите са технически. Вече имат решения в посока гелов или направо прахообразен - твърд електролит но производителите смятат да капитализират безплатната реклама на електромобилите и да натрупат пачки докато клиента ги смята Фенди иновация . До преди две години Самсунг имаше подобна стратегия при смартфоните , като използваше метализирана пластмаса за корпусите , а вместо полимерни батериите влагаше обикновени със силно запалим органичен разтворител за електролит, щото са с 5 стотинки по евтини.
Абе аз бих казал че електромобилите са на далавера, особено цената на тока от 2 лева за 100 км пробег и липсата на двигател, скоростна кутия, съединител, резервоар и масла течности, филтри, ремъци и т.н. консумативи за редовна смяна. Прави ми впечатление че под предния капак на Ел. голфа е празно като в хралупа. Има части , колкото да напълнят две кутии от обувки. В същото време обслужването на един дизел Евро5/6, втора ръка е ултра-мега скъпо удоволствие предвид множество екологични чаркалаци/консумативи за подмяна или почистване. За това са много малко хората, които го правят. Карат си ги скопени, димящи, смърдящи и тропащи. Само ремонтния комплект за почистване на 4-те дюзи е 200 лева, а това са 8 малки О- пръстенчета , четири медни шайби и четири гумени уплътнения. Демонтаж чистене със спрей , смяна на уплътнения и монтаж е още 400. Тестване на стенд за валидиране че атомизират правилно и в точния обем , а не пишкат - още 400. Едни 1000 лв се дават като почнат да умират конете и се молиш да се размине само с това , че подмяната на само една дюза с нова е 2000.
И това го има, защото у нас колите са милионници, особено дизелите. Но непукизма от обгазяването на останалите хора по пътищата, наистина ме кара и мен да се замислям, че има нещо сбъркано в народопсихологията ни.
Иначе електричките също имат антифриз и водна помпа за охлаждане на батерията, спирачна течност, дискове и накладки, масла на диференциала, дори и скоростна кутия си имат и филтри на купето разбира се.
Дори и да наложат електрички със забрани у нас, пак ще се намери някой с теч на антифриз например.
Има си технически прегледи и държавата трябва да си влезе в ролята на регулатор и да спира от движение барутниците, а чак тогава да се мисли за субсидии на електрички.

A4i
Мнения: 3890
Регистриран: 08 фев 2009, 02:32

Re: Напредък при литиево-металните батерии

Мнение от A4i » 02 сеп 2019, 21:32

Когато ел. двигателите са в колелата няма диференциал, нито скоростна кутия. Когато ел.двигателят е един , тогава има опростена директ-драйв скоростна кутия с две предавки и интегриран диференциал. Първа скорост се използва само при потегляне от място, защото въпреки огромния въртящия момент от 2000Nm на Ел. двигателя , 10 пъти понижаваща първа предавка на обикновен автомобил дава дори по-голям въртящ момент.

Spikul
Мнения: 797
Регистриран: 23 ное 2014, 12:17

Re: Напредък при литиево-металните батерии

Мнение от Spikul » 02 сеп 2019, 21:48

A4i написа:
02 сеп 2019, 21:32
Когато ел. двигателите са в колелата няма диференциал, нито скоростна кутия. Когато ел.двигателят е един , тогава има опростена директ-драйв скоростна кутия с две предавки и интегриран диференциал. Първа скорост се използва само при потегляне от място, защото въпреки огромния въртящия момент от 2000Nm на Ел. двигателя , 10 пъти понижаваща първа предавка на обикновен автомобил дава дори по-голям въртящ момент.
Когато ел. двигателите са в колелата идва проблемът с тежестта в окачването, което се разбива много бързо. За това и тази компановка не се ползва в електромобилите за ежедневна употреба.

Legolaself01
Мнения: 745
Регистриран: 16 май 2018, 17:28

Re: Напредък при литиево-металните батерии

Мнение от Legolaself01 » 02 сеп 2019, 22:42

Само теории. Идете някъде да видите на живо за какво става дума. Очите ми останаха в Тесла 3. Изчистен и същевременно футуристичен дизайн. Голям компютър с всякакви екстри вътре, управляваш колата със смартфона включително отключване/заключване. Имаш 2 багажника- отпред и отзад. Цялата в камери и всевъзможни екстри. Абе луда работа. Направо да ти се прииска да откраднеш една. Ако имах такива пари веднага купувах една.

Spikul
Мнения: 797
Регистриран: 23 ное 2014, 12:17

Re: Напредък при литиево-металните батерии

Мнение от Spikul » 02 сеп 2019, 22:47

Legolaself01 написа:
02 сеп 2019, 22:42
Само теории. Идете някъде да видите на живо за какво става дума. Очите ми останаха в Тесла 3. Изчистен и същевременно футуристичен дизайн. Голям компютър с всякакви екстри вътре, управляваш колата със смартфона включително отключване/заключване. Имаш 2 багажника- отпред и отзад. Цялата в камери и всевъзможни екстри. Абе луда работа. Направо да ти се прииска да откраднеш една. Ако имах такива пари веднага купувах една.
Тук обсъждаме ДВГ и електромобила, не екстрите.
Качи се в БМВ за 100 бона и виж дали няма повече екстри. Да не говорим, че в Модел 3 базовото оборудване няма ел. седалки даже, а хората постоянно се оплакват от лоша сглобка, некачествена боя и пълнене на багажника с вода.

board
Мнения: 5926
Регистриран: 25 окт 2006, 14:01

Re: Напредък при литиево-металните батерии

Мнение от board » 03 сеп 2019, 11:15

Добре де, а тези хубавци дето смятат да забраняват колите с ДВГ, от къде си представят, че ще дойде толкова допълнителна енергия да захрани всички коли? Нещо нови електороцентрали ще се строят ли какво?

Честно да ви кажа малко ме е страх да сме толкова зависими от електричеството, не че сега не сме достатъчно зависими.
Примерно лятото бях в Гърция и мина една доста сериозна буря, която свали няколко главни електропровода, което остави Халкидики за без ток за доста време. Хората усетиха на бързо как банковите им карта вече не означава нищо, как батерията на телефона започва да заминава и да ги оствая без комуникация и масово запалиха колите и си тръгнаха. Просто си мисля, какво ли щеше да бъде, ако всички тези хора разчитаха на електричество и за да си тръгнат. Или ако бедствието е по-голямо...

Spikul
Мнения: 797
Регистриран: 23 ное 2014, 12:17

Re: Напредък при литиево-металните батерии

Мнение от Spikul » 03 сеп 2019, 12:35

board написа:
03 сеп 2019, 11:15
Добре де, а тези хубавци дето смятат да забраняват колите с ДВГ, от къде си представят, че ще дойде толкова допълнителна енергия да захрани всички коли? Нещо нови електороцентрали ще се строят ли какво?

Честно да ви кажа малко ме е страх да сме толкова зависими от електричеството, не че сега не сме достатъчно зависими.
Примерно лятото бях в Гърция и мина една доста сериозна буря, която свали няколко главни електропровода, което остави Халкидики за без ток за доста време. Хората усетиха на бързо как банковите им карта вече не означава нищо, как батерията на телефона започва да заминава и да ги оствая без комуникация и масово запалиха колите и си тръгнаха. Просто си мисля, какво ли щеше да бъде, ако всички тези хора разчитаха на електричество и за да си тръгнат. Или ако бедствието е по-голямо...
То допълнителна енергия ще дойде, дори и от фотоволтаици и вятърни турбини. Но както сам си забелязал, дори и в по-богати страни може с дни да няма ток.
И друго се сещам, как в една София например, ще си зареждат електромобилите хората по блоковете? То не могат да си намерят място за паркиране, какво остава за зареждане.
Цялата тази подмяна на инсталации, кабели, гигантски батерии и трафопостове плюс нови електро мощности изискват чудовищно голяма инвестиция и труд, която едва ли ще се изплати и за това в нашата държава е немислимо.
Аз съм в къща, но пак не си представям да дам десетки хиляди левове за фотоволтаици, инвертори и батерии и зимата да не мога да си заредя колата, защото две седмици няма слънце например.

Отговори